Spørgsmål til rygerne !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2012

Brams

Har ikke svaret, da jeg ikke ryger

Vil dog alligevel bare fortælle dig, at vi af samme grund ikke kommer i huse hvor der bliver røget. Vil simpelthen ikke udsætte min datter for det og da hun ikke selv kan sige fra, så må vi som forældre - godt at du ringer og spørger, og havde de sagt nej de ville ikke tage hensyn, så ville jeg blive hjemme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2012

Anonym trådstarter

Hvem? skriver:

Jeg forstår simpelthen ikke hvordan man kan blive sur over hvordan nogle gør noget i DERES hjem og at du overhovedet kan finde på at spørge.

Så må i jo takke nej tak til at komme, herhjemme foregår AL rygning (inkl. E-cigaretten) udenfor, men hvordan andre gør i deres hjem, er deres sag.

Spørger fordi jeg synes det er fulstændig forrykt at nogle mennesker kan finde på at sidde og punse på en cigaret i samme rum som en lille baby ! Ja det står folk frit for i deres eget hjem, og vi kommer ikke i hjem hvor folk ikke tager det hensyn.

Anmeld

3. juli 2012

Anonym trådstarter

I forhold til rygning er jeg fulstændig hysterisk ! Jeg spørger folk, også selvom det er deres eget hjem, jeg tager hellere en omgang drama end at min søn bliver passiv ryger !!

Anmeld

3. juli 2012

Laura.

Muhmi skriver:

Selvfølgelig tager man hensyn!!

Og kan godt nok slet ikke forholde mig til den store procentdel der har svaret nej... Ej altså, det er sgu for usolidarisk at man ikke vil tage hensyn, både til børn men også til voksne ikke-rygere... Føj egentlig...

Jeg er ryger, men vi ryger altid udenfor, før Silas kom til verdenen røg vi indenfor men fik vi ikke-rygende gæster på besøg så listede vi da ligeså stille udenfor og røg... Der er da ikke noget mere ulækkert for en ikke-ryger at der bliver pulset smøger omkring dem...

VIS HENSYN FOLKENS!! De skal ikke belæmres med vores ulækre vaner...

Nemlig..

Anmeld

3. juli 2012

Billemyre

Jeg hverken ryger eller har børn, men jeg ville ikke tage mit barn med i et hjem hvor der blev røget indenfor.
Men jeg ville da altid ringe og spørge om muligheden først... Tænk hvis man bare gik ud fra, at folk ikke ville gå udendørs og så takkede nej til en hyggelig sammenkomst, hvor det slet ikke ville have været noget problem..?

Jeg ville også som ryger syntes, det var hammer ærgerligt, hvis nogle af mine gæster undlod at komme, fordi de tænkte at jeg absolut ville sidde indendørs, hvis det slet ikke var tilfældet.

Anmeld

3. juli 2012

isabellasmor

Anonym skriver:

Jeg er simpelthen så rasende !! Jeg kan slet ikke forstå hvorfor nogle folk ikke vil tage hensyn til et lille barn ! Vi er blevet inviteret til fødselsdag på søndag hos noget familie, og de er storrygere begge to. Jeg spurgte så meget pænt om de ikke ville ryge udenfor den dag da vi jo har vores lille søn med (Han er 5½ mnd.)

Fik så et svar tilbage, at de røg ude den dag, fordi der kom en gæst som havde astma, og at det kun var derfor. Altså ville de hvis den person ikke kom, være total ligeglade med at der kom et lille barn !!

Jeg ved det står den 100% for selv at bestemme om de vil tage det hensyn, men jeg forstår på ingen måde den der vælger IKKE at gøre det !

Så nu vil jeg høre hvor udbredt det er ! Har lavet en afstemning, uddyb gerne dit svar hvis du vil, der er desværre ikke mulighed for at være ano.

nu ryger jeg ikke mere, min kæreste gør tilgengæld, og han ryger KUN udenfor.. har ikke oplevet endnu at nogle tændte en smøg indenfor hvis min datter har været der, har faktisk bare taget det som en selvfølge at man da tager hensyn?? det andet er da respektløst og mangel på opdragelse ?? hmm 

jaja, det er deres hjem, men helt ærligt??? selvfølgelig tager man som voksen hensyn til små børn og/eller eksempelvis som du skriver, folk man ved har astma osv.... 

Anmeld

3. juli 2012

An&Jo

Altså nu har jeg aldrig selv røget indenfor, men mine forældre har, men da min søn har astma, så er det en betingelse at de ikke ryger indenfor når vi kommer, ellers så kommer vi ikke i deres hjem..

MEN hvis barnet ellers er rask, så kunne jeg ikke drømme om at bestemme over andre i deres respektive hjem..
Der var ingen der skulle komme og bede mig om at tage store hensyn til folk medmindre det er fordi de kan blive syge af det.. Man kan jo altså ikke bestemme over folk og hvad de gør i deres eget hjem, så må man jo lade være med at komme der.

Anmeld

3. juli 2012

isabellasmor

Laura. skriver:

Nemlig..

da vi begge røg inden isabella kom til verden røg vi også indenfor, men fik vi fx mine bedsteforældre på besøg, så gik vi udenfor og luftede lige ud hvis vi vidste de kom... ellers har folk altid spurgt hvis det generede dem, og ja, så har vi faktisk undskyldt at vi ikke tænkte på det måske generede... selvom det var i vores eget hjem... 

Anmeld

3. juli 2012

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

Altså nu har jeg aldrig selv røget indenfor, men mine forældre har, men da min søn har astma, så er det en betingelse at de ikke ryger indenfor når vi kommer, ellers så kommer vi ikke i deres hjem..

MEN hvis barnet ellers er rask, så kunne jeg ikke drømme om at bestemme over andre i deres respektive hjem..
Der var ingen der skulle komme og bede mig om at tage store hensyn til folk medmindre det er fordi de kan blive syge af det.. Man kan jo altså ikke bestemme over folk og hvad de gør i deres eget hjem, så må man jo lade være med at komme der.

jeg spurgte dem meget pænt, fik et svar der lige så godt kunne tolkes som " Nej vi gider ikke tage hensyn til din søn" desuden er det ikke er stort krav at spørge om de vil gå ud den ene dag!

Anmeld

3. juli 2012

Anonym trådstarter

Billemyre skriver:

Jeg hverken ryger eller har børn, men jeg ville ikke tage mit barn med i et hjem hvor der blev røget indenfor.
Men jeg ville da altid ringe og spørge om muligheden først... Tænk hvis man bare gik ud fra, at folk ikke ville gå udendørs og så takkede nej til en hyggelig sammenkomst, hvor det slet ikke ville have været noget problem..?

Jeg ville også som ryger syntes, det var hammer ærgerligt, hvis nogle af mine gæster undlod at komme, fordi de tænkte at jeg absolut ville sidde indendørs, hvis det slet ikke var tilfældet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.