Spørgsmål til rygerne !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2012

Savannah

Jeg tager altid hensyn og går ud og ryger. Kommer barnet ud flytter jeg mig. Er der børn på stationen flytter jeg mig. Det er min livsfarlige last og den er der ikke nogen der skal belemres med. Hverken børn eller voksne. Så går også udenfor når jeg har ikke-ryger gæster på besøg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2012

isabellasmor

An&Jo skriver:

Altså nu har jeg aldrig selv røget indenfor, men mine forældre har, men da min søn har astma, så er det en betingelse at de ikke ryger indenfor når vi kommer, ellers så kommer vi ikke i deres hjem..

MEN hvis barnet ellers er rask, så kunne jeg ikke drømme om at bestemme over andre i deres respektive hjem..
Der var ingen der skulle komme og bede mig om at tage store hensyn til folk medmindre det er fordi de kan blive syge af det.. Man kan jo altså ikke bestemme over folk og hvad de gør i deres eget hjem, så må man jo lade være med at komme der.

jamen man kan jo faktisk godt blive syg af at være passiv ryger.. især når man ikke er særlig gammel... fx kan man få astma......

Anmeld

3. juli 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Jeg er simpelthen så rasende !! Jeg kan slet ikke forstå hvorfor nogle folk ikke vil tage hensyn til et lille barn ! Vi er blevet inviteret til fødselsdag på søndag hos noget familie, og de er storrygere begge to. Jeg spurgte så meget pænt om de ikke ville ryge udenfor den dag da vi jo har vores lille søn med (Han er 5½ mnd.)

Fik så et svar tilbage, at de røg ude den dag, fordi der kom en gæst som havde astma, og at det kun var derfor. Altså ville de hvis den person ikke kom, være total ligeglade med at der kom et lille barn !!

Jeg ved det står den 100% for selv at bestemme om de vil tage det hensyn, men jeg forstår på ingen måde den der vælger IKKE at gøre det !

Så nu vil jeg høre hvor udbredt det er ! Har lavet en afstemning, uddyb gerne dit svar hvis du vil, der er desværre ikke mulighed for at være ano.

jeg ryger IKKE og kunne aldrig drømme om at gøre det...

Men var det mig der var i dit sted så havde jeg rejst mig og gået for INGEN skal ryge med mit barn indenfor... overhoved...

Anmeld

3. juli 2012

FruStolpe

Jeg kan blive så vred over manglen på respekt for de stakkels børn der oses lige i knolden

Vi har været inviteret til fødselsdag, vi skulle være ca 20 mennesker og lige over halvdelen røg. Vi ringede og spurgte om de røg indenfor, og fik det svar at hvis vejret er godt så kunne de måske nok gå ud på altanen.

Vi fandt pasning til vores datter, og tog afsted uden..

Men jeg mener virkelig at hvis man er for doven til at gå ud og ryge når der er børn, så mangler man seriøst medmenneskelighed og respekt. Det er så mega meget egotitisk at man pådutter børn passiv rygning

De kan IKKE selv sige fra

Anmeld

3. juli 2012

FruStolpe

Sally-Slingshot skriver:

Jeg tager altid hensyn og går ud og ryger. Kommer barnet ud flytter jeg mig. Er der børn på stationen flytter jeg mig. Det er min livsfarlige last og den er der ikke nogen der skal belemres med. Hverken børn eller voksne. Så går også udenfor når jeg har ikke-ryger gæster på besøg.

Fuldstændig enig

Anmeld

3. juli 2012

Camulla

Billemyre skriver:

Jeg hverken ryger eller har børn, men jeg ville ikke tage mit barn med i et hjem hvor der blev røget indenfor.
Men jeg ville da altid ringe og spørge om muligheden først... Tænk hvis man bare gik ud fra, at folk ikke ville gå udendørs og så takkede nej til en hyggelig sammenkomst, hvor det slet ikke ville have været noget problem..?

Jeg ville også som ryger syntes, det var hammer ærgerligt, hvis nogle af mine gæster undlod at komme, fordi de tænkte at jeg absolut ville sidde indendørs, hvis det slet ikke var tilfældet.

Lige min tanke! 

Anmeld

3. juli 2012

Savannah

FruStolpe skriver:

Fuldstændig enig

Det er ikke så kompliceret at tage lidt eller meget hensyn. Ved at jeg kommer til at være lidt hys med mine egne børn og rygning. Og dobbeltmorale kommer man ikke langt med.

Anmeld

3. juli 2012

Mig med maven

Nu ryger jeg ikke længere, men da jeg gjorde skete det kun udenfor.

Sådan var det også da jeg boede alene, senere sammen med min mand, og nu sammen med vores datter.

Det er selvfølgelig for at tage hensyn til ikkerygere, men også fordi jeg synes det er en lille smule svært at se på væggene der skifter farve og lign.

Egentlig synes jeg også at det var smadder hyggeligt at sidde ude på terassen, under halvtaget, og ordne mit lille projekt. Det var min alene tid, og det nød jeg. Sætter mig stadig der ud en gang i mellem, nu er det bar een kop the der kommer med.

Anmeld

3. juli 2012

Laulund87

Sally-Slingshot skriver:

Gid der var flere som dig

Anmeld

3. juli 2012

Noneother

Altså nu er jeg stoppet med at ryge, og har altid taget hensyn til min søn da jeg gjorde det. Sådan helt automatisk.

MEN jeg har alligevel stemt nej. -og det har jeg fordi at der ikke var nogen der skulle komme og fortælle mig hvad jeg skulle gøre i mit eget hjem. Sådan er det bare, og jeg kunne heller ikke drømme om at fortælle folk hvad de skal gøre i deres hjem.

Når det så er sagt så ryger hverken mig eller mine venner i nærheden af børnene. Det er mere princippet i det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.