Rejse for lånte penge!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2012

MorDk

SU lån er vel til at få det hele til at hænge sammen!

Og hvis en familie på 3 lever uden, sparer hvor de kan spare... og så tager su lån sådan de kan komme på ferie og lade op - ja så er su lånet vel også der til at få det hele til at hænge sammen!

Synes det er så sejt at de kan leve for så lidt!!!! at de klarer det uden lån!!

Jeg mener ikke at en rejse til syden = at få det hele til at hænge sammen. En rejse til syden med en lille er IKKE 100% afslapning alligevel... derfor sys jeg det er mange penge (når man ikke har råd)

Selvfølgelig kan det gøre meget for en familie. MEN det kan gøre lige så meget at lave en masse ting SAMMEN hjemme.

Men det er jo smag og behag og har skrevet x mange at det er deres valg men at jeg bare kommer med nogle råd.

Nu skriver TS at de lever skrabet og ikke kan lægge til side... DERFOR er de netop nød til at spare og tænke sig lidt om.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2012

Anonym trådstarter

Sara. skriver:

Synes bare det er en svær grænse...

For forbrug... Ja det er en rejse - forbrug.... MEN den gør en masse godt for jer som familie!!

Jeg ville ikke tvivle et sekund!

Det er jo heller ikke mange tusinde kr... f.eks. 50.000 kr.....

Nej du har ret. Vi forestiller os at vi vil kunne gøre der for ca 10000 kr

Anmeld

27. juni 2012

Sara.

MorDk skriver:

Jeg mener ikke at en rejse til syden = at få det hele til at hænge sammen. En rejse til syden med en lille er 100% afslapning alligevel... derfor sys jeg det er mange penge (når man ikke har råd)

Men det er jo smag og behag og har skrevet x mange at det er deres valg men at jeg bare kommer med nogle råd.

Jeg synes at en rejse til syden hvor familien slappen 100% af og nyder hinanden er med til at få dagligdagen derhjemme til at hænge sammen bagefter. Jeg ser det som en tur hvor familien bliver "ladt op" (og derved også med til at dagligdagen hænger sammen).

Men nej den sørger ikke for bleer og mad på bordet hver dag, men det er ikke kun det, som gør at en dagligdag hænger sammen. Forældrene skal også have overskud mm. (hvilket de kan få af ferien)

Men ja, der er mange meninger og holdninger omkring lån.... derfor er det jo også fint at diskutere og få andres syn på Jeg skriver heller ikke at mit er mere rigtig end dit... Giver bare mit syn på det.....

Anmeld

27. juni 2012

Mamalou

Anonym skriver:

LÆS VENLIGST DETTE INDEN I STEMMER!

Sagen er den at både min kæreste og jeg er studerende. Sammen har vi et barn på knap 2 år.

Vi har hver måned et rådighedsbeløb på 4300 kr, hvilke skal gå til mad, husholdningen, telefonregninger, tøj og gaver.

Vi har valgt ikke at tage su lån og vi lever derfor meget skrabet i hverdagen!

Nu overvejer vi så at tage su lån i juli måned og derved tage på afbudsrejse. Vi føler vi trænger til at leve lidt!

Er det hjernedødt at tage su lån for det eller er det ok? Jeg tænker blot at mange forsørgende studerende lever af deres su lån!

JA SQU

God ferie

Anmeld

27. juni 2012

UngMor83

Sara. skriver:

Jeg synes at en rejse til syden hvor familien slappen 100% af og nyder hinanden er med til at få dagligdagen derhjemme til at hænge sammen bagefter. Jeg ser det som en tur hvor familien bliver "ladt op" (og derved også med til at dagligdagen hænger sammen).

Men nej den sørger ikke for bleer og mad på bordet hver dag, men det er ikke kun det, som gør at en dagligdag hænger sammen. Forældrene skal også have overskud mm. (hvilket de kan få af ferien)

Men ja, der er mange meninger og holdninger omkring lån.... derfor er det jo også fint at diskutere og få andres syn på Jeg skriver heller ikke at mit er mere rigtig end dit... Giver bare mit syn på det.....

ENIG

Anmeld

27. juni 2012

MorDk

Sara. skriver:

Giver dig ret i at det er rart at komme væk hjemmefra...så man heller ikke tænker på daglige pligter mm. Helt sikkert. MEN sys bare det er så ærgeligt at skulle betale af på et lån nu hvor de også planlægger en baby til. Derfor mine råd. MEN kan sagtens forstå de gerne vil rejse!!! Hvem vil ikke det *S*

Anmeld

27. juni 2012

Missq4

Jeg syntes bestemt godt i kan som du skriver lever rigtig mange af et su lån og hvis denne ferie kan hjælpe jer med at få en velfortjent god ferie så go for it jeres barn vil også ha godt af at i kan slappe af sammen 

Anmeld

27. juni 2012

Mille A

Rejs for fan da.. 

Anmeld

27. juni 2012

camillahej

Jamn det jo lidt ligegyldig hvad renten er hvis ikke i har råd men helt op til jer. Jeg havde bare ikke gjort det men er osse meget gammeldags ;-)

Anmeld

27. juni 2012

L&V

Anonym skriver:

LÆS VENLIGST DETTE INDEN I STEMMER!

Sagen er den at både min kæreste og jeg er studerende. Sammen har vi et barn på knap 2 år.

Vi har hver måned et rådighedsbeløb på 4300 kr, hvilke skal gå til mad, husholdningen, telefonregninger, tøj og gaver.

Vi har valgt ikke at tage su lån og vi lever derfor meget skrabet i hverdagen!

Nu overvejer vi så at tage su lån i juli måned og derved tage på afbudsrejse. Vi føler vi trænger til at leve lidt!

Er det hjernedødt at tage su lån for det eller er det ok? Jeg tænker blot at mange forsørgende studerende lever af deres su lån!

Jeg må indrømme jeg har det sådan at hvis man ikke har råd til at betale det selv så har man ikke råd til det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.