Rejse for lånte penge!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Skal vi tage su lån for at komme på ferie?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

6.250 visninger
51 svar
0 synes godt om
27. juni 2012

Anonym trådstarter

LÆS VENLIGST DETTE INDEN I STEMMER!

Sagen er den at både min kæreste og jeg er studerende. Sammen har vi et barn på knap 2 år.

Vi har hver måned et rådighedsbeløb på 4300 kr, hvilke skal gå til mad, husholdningen, telefonregninger, tøj og gaver.

Vi har valgt ikke at tage su lån og vi lever derfor meget skrabet i hverdagen!

Nu overvejer vi så at tage su lån i juli måned og derved tage på afbudsrejse. Vi føler vi trænger til at leve lidt!

Er det hjernedødt at tage su lån for det eller er det ok? Jeg tænker blot at mange forsørgende studerende lever af deres su lån!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2012

Valle81

Jeg synes helt bestemt at det er ok håber i får en skøn ferie

Anmeld

27. juni 2012

Humanincubator

Jeg har studielån.. Og betaler af på lortet. Jeg skulle også bare lige have til at komme igang på - og det er bare så NEMT at blive ved.

Jeg kan godt forstå, at I gerne vil rejse, og jeg vil ikke sige, at I ikke skal. Men overvej det grundigt! - Men vil I kunne nå at få det udbetalt?

Anmeld

27. juni 2012

B&J

jeg ville nok vente for det er meget trælse penge at komme af med bagefter.. men det er jo jeres vudering

Anmeld

27. juni 2012

Koen.

B&J skriver:

Mjeg ville nok vente for det er meget trælse penge at komme af med bagefter.. men det er jo jeres vudering

Melder mig som altiid enig med dig

Anmeld

27. juni 2012

MissTas

Anonym skriver:

LÆS VENLIGST DETTE INDEN I STEMMER!

Sagen er den at både min kæreste og jeg er studerende. Sammen har vi et barn på knap 2 år.

Vi har hver måned et rådighedsbeløb på 4300 kr, hvilke skal gå til mad, husholdningen, telefonregninger, tøj og gaver.

Vi har valgt ikke at tage su lån og vi lever derfor meget skrabet i hverdagen!

Nu overvejer vi så at tage su lån i juli måned og derved tage på afbudsrejse. Vi føler vi trænger til at leve lidt!

Er det hjernedødt at tage su lån for det eller er det ok? Jeg tænker blot at mange forsørgende studerende lever af deres su lån!

jeg kunne aldrig finde på at tage på ferie eller købe noget for lånte penge..

jeg har den holdning at man kan ikke købe noget man ikke har penge til

kan sagtens forstå at i gerne vil lave lidt med jeres barn, men der er så mange andre muligheder som er langt billigere end en ferie

Anmeld

27. juni 2012

FrkT

Smart du skriver at man skal læse indlægget før man stemmer  For havde man kun skulle stemme ud fra overskriften ville mit blive et klart NEJ. Generelt er jeg imod at man skal låne penge for at tage på ferie, så vil jeg mene at ferien må vente til man har råd.

Dog vil jeg også sige, at når I ikke har SU-lån de andre måneder, og I kun tager det for en måned hver for at kunne komme afsted, så er det jo overskueligt for jer at betale af igen, når I er færdige med at studere, og betyder det meget for jer i forhold til at I lever en hård hverdag fx, så gør da det.

Var det mig selv ville jeg nok ikke gøre det, men det er også kun fordi jeg har lån i banken som jeg HADER at jeg har taget, så kunne jeg undgå su-lån også, så ville jeg det!

Anmeld

27. juni 2012

Troldemommi

når det kun er et su lån så ja så syntes jeg godt i kan tage afsted, det er så billige penge at låne og i skal jo have lov at leve lidt :-)

håber i får en skøn ferie

Monica

Anmeld

27. juni 2012

Skouboe

Tingene kan godt gå hen og blive for sure når man går og spinker og sparer i hverdagen. Jeg ville ikke have nogen skrupler ved at tage SU lån en måned eller to, for at gøre noget rart for jer selv og hinanden, som fx tage ud og rejse.

Tag afsted og få noget sol og varme og få batterierne ladet op, så har I bare en smule mere overskud til hverdagen.

Anmeld

27. juni 2012

B&J

tanja. skriver:

Melder mig som altiid enig med dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.