Rejse for lånte penge!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2012

Mor010711

Jeg tog et lån for 4-5 år siden for at betale for en ferie. Det var den bedste ferie ever, men jeg betaler også stadig af på lånet. Jeg fortryder overhovedet ikke, men ville nok ikke gøre det igen.

Hvis du føler for det, synes jeg du skal gøre det. Det er lidt svært at råde i sådan en situation. Men hvis du trænger så meget til ferie, så gi' los 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2012

Mor til Ella

Anonym skriver:

LÆS VENLIGST DETTE INDEN I STEMMER!

Sagen er den at både min kæreste og jeg er studerende. Sammen har vi et barn på knap 2 år.

Vi har hver måned et rådighedsbeløb på 4300 kr, hvilke skal gå til mad, husholdningen, telefonregninger, tøj og gaver.

Vi har valgt ikke at tage su lån og vi lever derfor meget skrabet i hverdagen!

Nu overvejer vi så at tage su lån i juli måned og derved tage på afbudsrejse. Vi føler vi trænger til at leve lidt!

Er det hjernedødt at tage su lån for det eller er det ok? Jeg tænker blot at mange forsørgende studerende lever af deres su lån!

Min holdning er at ferie er noget man tager på hvis man har råd, kunne aldrig selv finde på det.....

Sådan en tur er jo ikke billig selv om det er afbud, og man kan jo også sagtens hygge sig i danmark

Anmeld

27. juni 2012

come2

Anonym skriver:

LÆS VENLIGST DETTE INDEN I STEMMER!

Sagen er den at både min kæreste og jeg er studerende. Sammen har vi et barn på knap 2 år.

Vi har hver måned et rådighedsbeløb på 4300 kr, hvilke skal gå til mad, husholdningen, telefonregninger, tøj og gaver.

Vi har valgt ikke at tage su lån og vi lever derfor meget skrabet i hverdagen!

Nu overvejer vi så at tage su lån i juli måned og derved tage på afbudsrejse. Vi føler vi trænger til at leve lidt!

Er det hjernedødt at tage su lån for det eller er det ok? Jeg tænker blot at mange forsørgende studerende lever af deres su lån!

Jeg synes det er helt fair.

Vi lever sq kun en gang.

Smut i afsted, nyd ferien og sammel energi sammen til studiet efter ferien.

I har massere af år for jer, de penge skal i nok få betalt tlbage.

Anmeld

27. juni 2012

Tvillingemor80

Da jeg så overskriften ville jeg skrive "neeeeeeeeeeeeeej" - MEN et SU lån er langt fra kvik-lån, og jeg kan godt forstå i gerne vil give jeres barn en ferie.. Jeg ville gøre det.

jeg har SU lån hele året rundt, fordi jeg har to børn på 2 år og mener ikke de skal undværre ting fordi jeg har valgt at få dem under udannelse.. jeg synes netop det er rart der er plads til en ferie..

Lån de penge og nyd ferien

- Fra en der normalt er meget imod at låne penge til forbrug..

Anmeld

27. juni 2012

trunte89

Mor010711 skriver:

Jeg tog et lån for 4-5 år siden for at betale for en ferie. Det var den bedste ferie ever, men jeg betaler også stadig af på lånet. Jeg fortryder overhovedet ikke, men ville nok ikke gøre det igen.

Hvis du føler for det, synes jeg du skal gøre det. Det er lidt svært at råde i sådan en situation. Men hvis du trænger så meget til ferie, så gi' los 

Den hopper jeg med på

Anmeld

27. juni 2012

MorDk

jeg ville nok vente for det er meget trælse penge at komme af med bagefter.. men det er jo jeres vudering

Enig... men det er jo helt op til jer..

Anmeld

27. juni 2012

hekran

Min første instinkt var 'neeej' og 'fyyyy', men så læste jeg lige indlægget! Synes det er flot af jer at ikke tage SU-lån. SU-lån er det billigste lån du kan få og du afdrager først et år efter du er færdig.

I dette tilfælde synes jeg klart at I er fornuftige. I kan jo ikke spare op og I har jo heller ikke planer om at tage et kvik-lån.

Det er overvejet og det kommer ikke til at bide jer i numsen i form at tillægsrenter osv.

Go sommer!

Anmeld

27. juni 2012

Nettemor

Skouboe skriver:

Tingene kan godt gå hen og blive for sure når man går og spinker og sparer i hverdagen. Jeg ville ikke have nogen skrupler ved at tage SU lån en måned eller to, for at gøre noget rart for jer selv og hinanden, som fx tage ud og rejse.

Tag afsted og få noget sol og varme og få batterierne ladet op, så har I bare en smule mere overskud til hverdagen.

Enig!

Anmeld

27. juni 2012

Nettemor

Marita skriver:

Min første instinkt var 'neeej' og 'fyyyy', men så læste jeg lige indlægget! Synes det er flot af jer at ikke tage SU-lån. SU-lån er det billigste lån du kan få og du afdrager først et år efter du er færdig.

I dette tilfælde synes jeg klart at I er fornuftige. I kan jo ikke spare op og I har jo heller ikke planer om at tage et kvik-lån.

Det er overvejet og det kommer ikke til at bide jer i numsen i form at tillægsrenter osv.

Go sommer!

Enig!

Anmeld

27. juni 2012

chael

Ja, det er noget af det dummeste at låne penge til.

Så hellere bide i det sure æble. I vil takke jer selv for det, når I om et par år er færdige og endelig kan lægge til siden, istedet for at betale af på gæld.

Det er surt nu, ja, men sådan vil det jo ikke altid være

*C

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.