Rejse for lånte penge!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2012

-Sigrid-

chael skriver:

Ja, det er noget af det dummeste at låne penge til.

Så hellere bide i det sure æble. I vil takke jer selv for det, når I om et par år er færdige og endelig kan lægge til siden, istedet for at betale af på gæld.

Det er surt nu, ja, men sådan vil det jo ikke altid være

*C

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2012

MorDk

Kom liige til at tænke på... hvorfor ik spare sammen og så vente med at rejse til jeres barn kan forstå hvad en rejse til udlandet er? Ja altså med mindre I som voksne aboslut VIL afsted. Men herhjemme har vi fx. ikke rpd til at tage afsted... og snart er 4. MEN vi vil spare op. Ikke låne penge... det kommer til at bide én SÅ hårdt i r*ven... (taler af erfaring)!

Anmeld

27. juni 2012

Doffie

Jeg ville ikke have nogle betænkeligheder ved at gøre det 

Anmeld

27. juni 2012

camillahej

Når i har så lidt penge har i da ikke råd til at optage lån ? Men ved ikk hvordan det su lån hænger sammen men havde aldrig gjort det!

Anmeld

27. juni 2012

camillahej

MorDk skriver:

Kom liige til at tænke på... hvorfor ik spare sammen og så vente med at rejse til jeres barn kan forstå hvad en rejse til udlandet er? Ja altså med mindre I som voksne aboslut VIL afsted. Men herhjemme har vi fx. ikke rpd til at tage afsted... og snart er 4. MEN vi vil spare op. Ikke låne penge... det kommer til at bide én SÅ hårdt i r*ven... (taler af erfaring)!

Anmeld

27. juni 2012

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Årsagen til at vi ville rejse denne sommer, er fordi vi trænger til at komme væk fra alt! Det er ikke kun for vores barns skyld. Derudover kan vi IKKE spare op med det rådighedsbeløb vi har!
Sidste årsag er at vi planlægger graviditet og derfor kan vi risikere at jeg enten er højgravid eller at vi hat et spædbarn til næste sommer!

Anmeld

27. juni 2012

Anonym trådstarter

camillahej skriver:

Når i har så lidt penge har i da ikke råd til at optage lån ? Men ved ikk hvordan det su lån hænger sammen men havde aldrig gjort det!

Alle studerende kan optage su lån. Renten er 4 procent og er tænk for at kunne leve under studier!

Anmeld

27. juni 2012

MorDk

Alle studerende kan optage su lån. Renten er 4 procent og er tænk for at kunne leve under studier!

Ja men tænker bare at SU lån.... og rejse sydpå ligsom ikke hænger sammen. MEN det er jo smag og behag. SU er jo netop til at få en hverdag til fungerer når man er under udd. og ikke til at tage på rejser og evt. købe dyre ting? Kan du følge mig? Men det er jo et valg nogle tager... jeg sys bare et eller andet sted det er forkert. Men det er jo op til hver enkelt at adm. sin økonomi som man selv ønsker.

Anmeld

27. juni 2012

Lou87

Jeg sys det er ok. Su lån er noget helt andet end et kvik lån.
Og det lader til i i forvejen tænker over jeres økonomi ved ikke og tage su lån bare for at tage det. Go tur

Anmeld

27. juni 2012

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Ja men tænker bare at SU lån.... og rejse sydpå ligsom ikke hænger sammen. MEN det er jo smag og behag. SU er jo netop til at få en hverdag til fungerer når man er under udd. og ikke til at tage på rejser og evt. købe dyre ting? Kan du følge mig? Men det er jo et valg nogle tager... jeg sys bare et eller andet sted det er forkert. Men det er jo op til hver enkelt at adm. sin økonomi som man selv ønsker.

Jeg kan sagtens følge dig og det er jo netop derfor at min tvivl er der! Jeg har det bare sådan lidt, at vi reelt sagtens kunne forsvare at have su lån hver mdr, fordi vires rådighedsbeløb er SÅ lavt, men vi har valgt at leve skrabet til hverdag, men har også brug for at der sker list ekstraordinært en sjælden gang imellem!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.