Rejse for lånte penge!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2012

Anonym trådstarter

Humanincubator skriver:

Jeg har studielån.. Og betaler af på lortet. Jeg skulle også bare lige have til at komme igang på - og det er bare så NEMT at blive ved.

Jeg kan godt forstå, at I gerne vil rejse, og jeg vil ikke sige, at I ikke skal. Men overvej det grundigt! - Men vil I kunne nå at få det udbetalt?

Vi har begge læst siden 2008 og tog lidt su lån til en flytning den gang. Siden har ikke haft det og nu overvejer vi det så til den rejse, så det er ikke noget der ville gøre at vi pludselig ikke kunne leve uden lånet!

Jeg tror ikke at vi kan nå at få dem udbetalt, men vi har begge en kassekredit på 10000 hver, som slet ikke er overtrukket, hvilket så kunne ligge ud indtil lånet kom ind!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2012

MorDk

Årsagen til at vi ville rejse denne sommer, er fordi vi trænger til at komme væk fra alt! Det er ikke kun for vores barns skyld. Derudover kan vi IKKE spare op med det rådighedsbeløb vi har!
Sidste årsag er at vi planlægger graviditet og derfor kan vi risikere at jeg enten er højgravid eller at vi hat et spædbarn til næste sommer!

Ja kan godt forstå at I har lyst til og måske brug for at komme væk fra det hele. Sådan har jeg/vi det bestemt også engang imellem.

Det vigtigste er bare at I tænker lidt fremad!

Hvis I har planer om graviditet... så vil I skulle bruge penge på en extra lille ny... I sidste ende skal SU-lånet betales tilbage alligevel.

Tænker bare hvorfor ikke vente og så læg bare en lillesmule til side om måneden... og så rejs til syden en anden god gang når I selv har råd og kan betale det?

Det er altså bare et råd!

Anmeld

27. juni 2012

MorDk

Lou87 skriver:

Jeg sys det er ok. Su lån er noget helt andet end et kvik lån.
Og det lader til i i forvejen tænker over jeres økonomi ved ikke og tage su lån bare for at tage det. Go tur

Det er rigtig... det tænker jeg også! Mange tager SU lån fordi de kan. MEN det gør bare ens forbrug "større" Så sys da det virker til at I tænker jer om. Det er slet ikke det. Prøver bare at komme med nogle råd.

Anmeld

27. juni 2012

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Ja kan godt forstå at I har lyst til og måske brug for at komme væk fra det hele. Sådan har jeg/vi det bestemt også engang imellem.

Det vigtigste er bare at I tænker lidt fremad!

Hvis I har planer om graviditet... så vil I skulle bruge penge på en extra lille ny... I sidste ende skal SU-lånet betales tilbage alligevel.

Tænker bare hvorfor ikke vente og så læg bare en lillesmule til side om måneden... og så rejs til syden en anden god gang når I selv har råd og kan betale det?

Det er altså bare et råd!

Jeg kan sagtens se det og det kan også være at det ender med at vi bliver hjemme! Nu må vi se

Anmeld

27. juni 2012

Sara.

Jeg ville gøre det!

Ja det er et lån, men det er i mine øjne det værd!!!

Som forældre kan man have brug for at komme væk og slappe af, således at I er fyldt med ny energi og klar til en hverdag igen efter ferien.

Samtidig kan i pleje jeres forhold! Være en familie og hygge jer! Bruge tid sammen og være væk fra hverdagens stress.

Hvis det var mig ville jeg låne til ferien og når lånet så skulle betales tilbage ville jeg tænke på hvor dejlig en ferie jeg fik mit under studie osv. Hvor godt de penge er givet ud!!!

Et SU lån er også det billigste lån du kan låne!

Anmeld

27. juni 2012

MorDk

Anonym skriver:

Jeg kan sagtens følge dig og det er jo netop derfor at min tvivl er der! Jeg har det bare sådan lidt, at vi reelt sagtens kunne forsvare at have su lån hver mdr, fordi vires rådighedsbeløb er SÅ lavt, men vi har valgt at leve skrabet til hverdag, men har også brug for at der sker list ekstraordinært en sjælden gang imellem!

Det kan jeg også godt forstå!!! Helt sikkert!!!

Det er nemlig ikke nemt at leve skrabet og ikke have meget mellem hænderne... (kender det)!

Men I ønsker jo også en ny lille en i familien... og så er det jeg tænker ....

Men håber du finder en løsning...

Anmeld

27. juni 2012

Ina33

Anonym skriver:

LÆS VENLIGST DETTE INDEN I STEMMER!

Sagen er den at både min kæreste og jeg er studerende. Sammen har vi et barn på knap 2 år.

Vi har hver måned et rådighedsbeløb på 4300 kr, hvilke skal gå til mad, husholdningen, telefonregninger, tøj og gaver.

Vi har valgt ikke at tage su lån og vi lever derfor meget skrabet i hverdagen!

Nu overvejer vi så at tage su lån i juli måned og derved tage på afbudsrejse. Vi føler vi trænger til at leve lidt!

Er det hjernedødt at tage su lån for det eller er det ok? Jeg tænker blot at mange forsørgende studerende lever af deres su lån!

Det er da bare med at komme afsted

Anmeld

27. juni 2012

Anonym trådstarter

Sara. skriver:

Jeg ville gøre det!

Ja det er et lån, men det er i mine øjne det værd!!!

Som forældre kan man have brug for at komme væk og slappe af, således at I er fyldt med ny energi og klar til en hverdag igen efter ferien.

Samtidig kan i pleje jeres forhold! Være en familie og hygge jer! Bruge tid sammen og være væk fra hverdagens stress.

Hvis det var mig ville jeg låne til ferien og når lånet så skulle betales tilbage ville jeg tænke på hvor dejlig en ferie jeg fik mit under studie osv. Hvor godt de penge er givet ud!!!

Et SU lån er også det billigste lån du kan låne!

Tak for input! Det er netop også sådan jeg tænker, men er egentlig imod lån til forbrug

Anmeld

27. juni 2012

Sara.

MorDk skriver:

Ja men tænker bare at SU lån.... og rejse sydpå ligsom ikke hænger sammen. MEN det er jo smag og behag. SU er jo netop til at få en hverdag til fungerer når man er under udd. og ikke til at tage på rejser og evt. købe dyre ting? Kan du følge mig? Men det er jo et valg nogle tager... jeg sys bare et eller andet sted det er forkert. Men det er jo op til hver enkelt at adm. sin økonomi som man selv ønsker.

SU lån er vel til at få det hele til at hænge sammen!

Og hvis en familie på 3 lever uden, sparer hvor de kan spare... og så tager su lån sådan de kan komme på ferie og lade op - ja så er su lånet vel også der til at få det hele til at hænge sammen!

Synes det er så sejt at de kan leve for så lidt!!!! at de klarer det uden lån!!

Anmeld

27. juni 2012

Sara.

Anonym skriver:

Tak for input! Det er netop også sådan jeg tænker, men er egentlig imod lån til forbrug

Synes bare det er en svær grænse...

For forbrug... Ja det er en rejse - forbrug.... MEN den gør en masse godt for jer som familie!!

Jeg ville ikke tvivle et sekund!

Det er jo heller ikke mange tusinde kr... f.eks. 50.000 kr.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.