Er i medlem af Danmark?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2012

Plysbjørnen

jydeinden skriver:

nu skal du lige huske på at der kan være årsager til at man ikke kan.. personligt støder det mig lidt at få at vide at jeg prioterer forkert, når jeg skam gerne ville være medlem men ikke kan.

(danmark vil hverken have mig, min mor, eller min kæreste)

Der er forskel på om man ikke kan eller man ikke gider...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2012

Kay

jeg er... kæresten er ik men han skal havde meldt sig ind...

og selvom det kun er p piller du bruger... får du så ALDRIG riciko for lunge/hals betændelse fx?

eller går du ikke til tandlæge? eller kan få hold i ryggen og havde brug for kiropraktor??

lige nu er jeg såååå glad for at være medlem af danmark da jeg går til fys 2 gange om ugen og der giver danmark tilskud... så skidt da med de år jeg kun har brugt en brøk del af det fordi jeg kun var på p-piller...

de var der også da jeg pludselig fandt ud af jeg skulle havde briller... og nu da jeg har fået linser....

da jeg skulle vaksineres fordi jeg skulle ud og rejse... syntes de hjælper med så mange ting at jeg ikke ville undvære dem...

Anmeld

19. juni 2012

4xGreve

Anonym skriver:

Og er det en god idé at blive? herhjemme er det eneste vi bruger penge på er p-piller rent medicin osv mæssigt .. Kan det så betale sig? og hvilke andre forsikringer er der istedet?

Ja det er det og nøj hvor er vi glade for det!

Anmeld

19. juni 2012

Laulund87

Jeg ville virkelig gerne, men kan ikke

Min mand er heldigvis. Han har meldt vores datter ind og vi har sparet rigtig mange penge på hendes medicin.

Anmeld

19. juni 2012

Thalia

Vi er medlem af Danmark og har en af de større dækninger. Vi får tilskud både til medicin, tandlæge, leje af forskelligt udstyr til børnene (fx brystpumper) og generelt har det været rigtigt betryggende og fordelagtigt for os at være medlem.

Anmeld

19. juni 2012

Lise

Jeg har altid været medlem, og mine børn er også.

Har aldrig rigtig haft brug for det (heldigvis), men måske man en dag får brug for det...?

Det er svært at blive medlem hvis der er det mindste. Min mand ville melde sig ind på samme tid som vi meldte ungerne til, men pga han havde været til kiropraktor med dårlig skulder, kunne han ikke blive medlem. Nu kan han godt (det er over et år siden), så måske han skulle se at få det gjort

Anmeld

19. juni 2012

SukkerDronning

jydeinden skriver:

nu skal du lige huske på at der kan være årsager til at man ikke kan.. personligt støder det mig lidt at få at vide at jeg prioterer forkert, når jeg skam gerne ville være medlem men ikke kan.

(danmark vil hverken have mig, min mor, eller min kæreste)

Det er bestemt ikke for af støde nogen. Men det er jo nettop fordi, jeg syntes, at det er skide ærgeligt, at havne i en situation lignene din. Jeg syntes at man gambler, ved ikke at melde sig ind, før at de ikke vil have én.

Det er jo ingen hemmelighed, at jo ældre man bliver, des større er chancen for, at blive syg med det ene eller det andet. Når man er blevet syg, vil de selvfølgelig ikke have én. Det er jo et privat forsikringsselvskab.

Jeg har altid været meldt ind. Da jeg var yngre havde jeg en alvorlig sygdom. Pga. den tidligere sygdom, vil jeg ikke kunne melde mig ind igen, hvis jeg nu skulle blive meldt ud. Påtrods af at jeg er 100% rask i dag. Det kan ske for alle, at de bliver alvorligt syge.

Anmeld

19. juni 2012

SukkerDronning

Aniteb skriver:

Der er forskel på om man ikke kan eller man ikke gider...

Anmeld

19. juni 2012

Angelica

Jeg er født ind i det.

Da jeg som 18-årig flyttede hjemmefra med lille barn og en økonomi afhængig af SU, så var det lidt svært at se fidusen med det der Danmark. Jeg havde jo bare linser, og ellers var der da intet i vejen med mig eller den lille. Jeg er måske en smule hypermobil... men altså, herre Gud.... Så blev det vinter, Tullen startede i vuggestue og vips, så var der ellers to-tre forkølelser der alle udviklede sig til lungebetændelser. Det var dyrt, syntes jeg, men intet imod min første tandlægeregning som lå i samme tidsperiode. Altså blev jeg superglad, da jeg fik penge tilbage fra Danmark.

Det var bare dengang, men i denne vinter fik jeg en psykiatrisk diagnose. Medicinen hertil har og er ikke billig, og det er ikke noget, som jeg kan vælge at fravælge (det har jeg ganske enkelt ikke råd til i forhold til min datters trivsel og min egen). Så her har Danmark igen været en rigtig vigtig og vital del af min økonomi, og betalingen for at være medlem har været minimal i forhold til udbyttet af det.

Såfremt jeg ikke havde været meldt ind dengang, så ville jeg ikke kunne det nu. Jeg har to diagnoser, henholdsvis somatisk og psykiatrisk, samt jeg er ekstremt hypermobil. Jeg kan godt gå uden behandling for det sidste, men jeg mærker skam udmærket konsekvensen i ryg og led. Min psykiske diagnose er aktuelt behandlingskrævende, og den somatiske kan blive det senere.

Så meld jer endelig ind før I har brug for det. Når behovet er opstået, så er det for sent at komme ind.

For at komme med et håndfast eksempel, så er min seneste check fra Danmark på 422 kr og dækker en periode på 2 måneder. Jeg betaler 330 kr hver tredje måned for at være medlem.

Anmeld

19. juni 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Anonym skriver:

Og er det en god idé at blive? herhjemme er det eneste vi bruger penge på er p-piller rent medicin osv mæssigt .. Kan det så betale sig? og hvilke andre forsikringer er der istedet?

Jeg har altid været medlem, og da Astrid kom til blev hun også medlem en uge gammel. Jeg har basis profil derinde.
Da det eneste medicin jeg bruger er zovir i perioder. Og det er alligevel ikk nok til at hente noget hjem.
Men ved at have basis profilen er Vi inde og dermed sikret hvis der skulle ske noget uventet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.