Er i medlem af Danmark?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2012

Kofoed.

HeidiØ skriver:

Je

Jeg er selv "født" ind i Sygesikringen Danmark - da jeg blev 18, valgte jeg at fortsætte.. bl.a. fordi begge mine forældre har enormt meget gavn af det pga. kroniske sygdomme (ikke alvorlig) .. Det koster minimalt at være det de kalder passiv medlem, mener det er 99,- i kvartalet. I tilfælde af du så pludselig blir syg, kan du melde dig ind i den gruppe du vil være medlem af.. du skal dog ha været passiv medlem i min. 1 år!

I det lange løb sys jeg virkelig det er en god idé! Man ved sku aldrig hvornår uheldet er ude.. Bare se mit tilfælde med begge forældre! De har sparet a lot of money på medicin, sir jeg dig

Er i øvrigt selv medlem af gruppe 5, som betyder jeg får tilskud til bl.a. tandlæge, fys, briller/kontaktlinser på abonnement osv.

Jeg mistede mit medlemskab som 16, altså ikke hørte under mine forældre mere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2012

MariaJ

Jeg ville ikke turde andet. Man kan aldrig vide om man en dag bliver afhængig af dyr medicin, briller, tandbehandlinger eller hvad ved jeg, og der er mange sygdomme og skader, der kan udelukke dig fra at kunne blive medlem senere. Du kan jo have et basismedlemskab, der sikrer at du kan opgradere til en af de "rigtige" grupper senere. Det koster ikke ret meget. Jeg har beholdt mit selvom jeg snart har boet i udlandet i mange år. Jeg vil ikke risikere ikke at kunne blive medlem igen, hvis jeg kommer til at bo i DK igen på et tidspunkt.

Anmeld

19. juni 2012

An&Jo

Anonym skriver:

Og er det en god idé at blive? herhjemme er det eneste vi bruger penge på er p-piller rent medicin osv mæssigt .. Kan det så betale sig? og hvilke andre forsikringer er der istedet?

Nej det er vi ikke..

Der er ingen af os herhjemme der kan blive fuldt forsikrede alligevel, så vi mener det vil være spild af penge for os..

Anmeld

19. juni 2012

An&Jo

FruStolpe skriver:

Hverken min mand eller jeg kan blive medlem af Danmark.
Vi ville ellers meget gerne.

Derfor kan vi desværre heller ikke melde vores datter ind, underligt system de har der

Det er meget underligt nemlig..

Herhjemme får vi også det de kalder kronisk medicin eller hvordan de nu betegner det, men det betyder ihvertfald at ingen af os kan blive medlem, og dermed kan vores børn heller ikke.. det er virkelig et mærkeligt system..

Anmeld

19. juni 2012

HeidiØ

Kofoed. skriver:

Jeg mistede mit medlemskab som 16, altså ikke hørte under mine forældre mere.

Nå.. jamen så må mine forældre ha været flinke og betale til jeg blev 18

Anmeld

19. juni 2012

jydeinden

SukkerDronning skriver:

Det er bestemt ikke for af støde nogen. Men det er jo nettop fordi, jeg syntes, at det er skide ærgeligt, at havne i en situation lignene din. Jeg syntes at man gambler, ved ikke at melde sig ind, før at de ikke vil have én.

Det er jo ingen hemmelighed, at jo ældre man bliver, des større er chancen for, at blive syg med det ene eller det andet. Når man er blevet syg, vil de selvfølgelig ikke have én. Det er jo et privat forsikringsselvskab.

Jeg har altid været meldt ind. Da jeg var yngre havde jeg en alvorlig sygdom. Pga. den tidligere sygdom, vil jeg ikke kunne melde mig ind igen, hvis jeg nu skulle blive meldt ud. Påtrods af at jeg er 100% rask i dag. Det kan ske for alle, at de bliver alvorligt syge.

tjaa jeg kan hilse og sige jeg aldrig har kunnet komme ind, så jeg ville kunne prøve fra nu af og til jeg blev gråhåret . de kender ikke min sygdom, og aner derfor ikke hvad de skal stille op med den, og derfor er jeg blevet afvist siden jeg var lille.

min kæreste var skam eftersigende medlem, men kom udfor en grim ulykke i forbindelse med noget spring-gymnastik, og blev efterfølgende smidt ud ( han fejlede vist for meget ifølge dem). ingen af os er en dyrere post for Danmark end nogen af jer andre er.

Anmeld

19. juni 2012

jydeinden

Aniteb skriver:

Der er forskel på om man ikke kan eller man ikke gider...

absolut sandt, og jeg kan ikke, og jeg tvivler meget stærkt på at min børn ville kunne ( når jeg en gang får nogen) så tvivler ærligt på at jeg ville gide forsøge at gøre dem til medlemmer

Anmeld

19. juni 2012

An&Jo

SukkerDronning skriver:

Det er bestemt ikke for af støde nogen. Men det er jo nettop fordi, jeg syntes, at det er skide ærgeligt, at havne i en situation lignene din. Jeg syntes at man gambler, ved ikke at melde sig ind, før at de ikke vil have én.

Det er jo ingen hemmelighed, at jo ældre man bliver, des større er chancen for, at blive syg med det ene eller det andet. Når man er blevet syg, vil de selvfølgelig ikke have én. Det er jo et privat forsikringsselvskab.

Jeg har altid været meldt ind. Da jeg var yngre havde jeg en alvorlig sygdom. Pga. den tidligere sygdom, vil jeg ikke kunne melde mig ind igen, hvis jeg nu skulle blive meldt ud. Påtrods af at jeg er 100% rask i dag. Det kan ske for alle, at de bliver alvorligt syge.

Jeg har aldrig været medlem af Danmark, for mine forældre mente ikke det var vigtigt..
Og inden jeg blev 18 var jeg diagnosticeret med kroniske smerter i hoften som muligvis ville udvikle sig til gigt (dette skal jeg igang med at redegøres for nu)

Nu sidder jeg så som 22 årig med et barn på 2 år, som ikke er medlem fordi han heller ikke kan blive det..

Han fik konstateret astma da han var 6 mdr gammel, og ja jeg havde ikke nået at få ham meldt ind, og det fortryder jeg grænseløst, for hold nu op sådanne spacere og medicinen er dyr.. :O

Så ingen af os er medlem, og min kæreste har en rygskade så ham vil de heller ikke have ind..

Anmeld

19. juni 2012

Dustmuz

Hvis folk har læst Jydeindens indlæg omkring at hun og hendes kæreste ikke kan komme med i Danmark..

Nu er jeg hendes kæreste..

mine forældre havde mig tilmeldt Danmark, indtil jeg fik revet begge akile sener over ved en spring opvisning, fordi jeg var uheldig og landede forkert..
Det har jeg gener af idag desværre, da min ene akile sene ikke er vokset ordenligt sammen..

Men fordi at jeg dengang skulle igennem en operation, og genoptræning, så valgte Danmark at sparke mig ud, fordi jeg over en kort periode ville blive en ekstrem dyr post for dem pga genoptræning.

Siden har jeg ikke haft nogen problemer med mine ankler, som har kunne indvoldvere Danmark, men jeg MÅ IKKE, blive medlem af Danmark pga den skade jeg pådrog mig dengang.

Danmark er en forretning ligesom alt andet..
Syge mennesker der koster mere end de betaler i kontingent, kan ikke være medlem, da det er en dårlig forretning for Danmark.
hvis man fejler noget kronisk som MULIGVIS kan komme til at koste dem mere end der bliver betalt i kontingent, så kan man ikke blive medlem.
Sådan er deres forretnings model bygget op..

Så om man skal være medlem..
Min mening er faktisk NEJ, hvis man har pengene til at kunne betale sit medicin, tandlæge eller briller selv, så bør man gøre det, da det tilskud man kan få ikke er større end ens kontingent.
Dette beløb afhænger dog også af, hvor længe man har været medlem og sygdomsfri.
Det beløb man vil kunne få i tilskud, vil dog aldrig kunne overstige mere end 70% af ens kontingent beløb over en 10 årig periode

Anmeld

19. juni 2012

FruStolpe

An&Jo skriver:

Det er meget underligt nemlig..

Herhjemme får vi også det de kalder kronisk medicin eller hvordan de nu betegner det, men det betyder ihvertfald at ingen af os kan blive medlem, og dermed kan vores børn heller ikke.. det er virkelig et mærkeligt system..

Jeg forstår ikke hvorfor det skal gå ud over ens børn at man får medicin.

Jeg får en lav dosis mod blodtrykket. Og derfor kan jeg ikke blive medlem. Synes det er snyd at jeg ikke kan få f.eks tandlæge hjælp eller sådan fordi jeg har lidt højt BT.

Det er ihvertfald diskriminerende så det vil noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.