Kay skriver:
kan ik helt hitte ud af det...
først tænkte jeg at jeg ville købe dem i ikea...
men har så læst lidt om lagenunderlag/tissestykker... og dem fra ikea virker det ik som om man kan "ånde" igennem... og det er jo dumt når man nu har givet penge for en god madras...
men nogle steder kan man købe dem lige som almindelige lagner der bare bliver puttet på og så lagen uden over... og andre er set et stykke der ikke har samme mål.... og "bare" er et stykke der skal ligges oven på madrassen og så gagnet uden over...
men hvad er smartest...
for der skal vel både bruges til lift, seng og barnevogn???
Jeg ville IKKE undvære vores. Bare én tissetår ved siden af bleen, og der er tis i madrassen

Selvom de bliver skiftet ofte, er det jo ikke meningen at man skal vække sit barn om natten for at skifte en tisse ble.
TIl tremmesengen har vi dem fra Ikea, de fylder ikke hele madrassens længde, hvorfor der stadig kan åndes igennem.
TIl lift, vugge, barnevogn (og ja, faktisk også på puslehynden) har vi brugt noget fra Jysk, som er købt i metermål og klippet til efter behag.
Kan se du venter en dreng, kan jo ikke tale for alle, men min dreng havde det med at tisse forbi bleen da han var helt lille. Hvordan må du ikke spørge mig om

Men bleen kunne være nærmest tom, også havde han en våd plet midt på maven..
Men det er altså træls at stå midt om natten med en tissevåd seng, hvor skal barnet så sove resten af natten? Nu er min dreng 1,5 år, og tisser nærmest aldrig igennem, men for mig at ske beskytter det jo også madrassen for andre ting, fx. hvis du får blodnæse om natten, snot og andet godt

Man kan jo starte med at købe fx 2, også kan man købe flere hvis man bliver glad for dem, men jeg syntes det er synd for madrassen at undvære.