Rebecca vs. Regitze

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2012

esiuol

Barnepigen skriver:

Hvis vælger Carl Emil, synes jeg også i skal vælge to navne til pigen. Regner med at vil bruge begge navne i daglig tale og derfor vil jeg ikke vælge Rebecca eller Regitze til et dobbeltnavn da det vil blive for langt. 

Vil lige kom med nogle forslag

Carl Emil og

Ida Marie/Sofie/Celina

Bella Sofie/Marie/Sofia 

Sofie Amalie

Ea Sofie/Marie/Amalie

Freja/Freya Sofie/Marie/Amalie/Eline/Celine  

Julia Sofie/Marie/Amalie/Eline

Signe Marie/Amalie

Mille Marie 

Aya Sofie/Sofia/Marie

Merle Melina 

Hvis i vælger August synes jeg både Rebecca og Regitze passer til 

Vi har faktisk været ude i overvejelserne om dobbeltnavne, men er kommet frem til, at det ikke er så vigtigt for os (Ida Marie var faktisk oppe at vende en overgang).

Godt nok hører tvillingerne jo sammen på en anden måde end almindelige søskende, og det kunne være meget sødt, hvis de begge har to navne - men på den anden side vil de jo ikke optræde som én i langt de fleste relationer. Og hvis den ene skal præsentere sig i skolen eller på arbejdet osv., er det jo lige meget, hvad den anden tvilling hedder. 

Dog har vi bevidst fravalgt navne, der ellers er for ens. Vi tænkte en overgang på Carl Emil og Caroline, men vi synes, det kommer til at blive en lille smule cliche med den samme førstestavelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2012

esiuol

Baagøe skriver:

Jeg har stemt Regitze, da jeg synes, det er et smukt gammelt navn Hvad skal drengen hedde?

Jeg synes også, at navnet er rigtig fint - jeg har bare været bekymret for, om der er lidt for mange fordomme omkring navnet, så det vil give det forkerte førstehåndsindtryk.

Afstemningen indtil videre tyder også på, at der er en del, der ikke kan lide navnet. Selvfølgelig er det ikke det, man skal vælge efter - men jeg kan alligevel ikke helt lade være med at kigge i den retning.

Anmeld

13. juni 2012

esiuol

Frøken J. skriver:

Nej, er det RIGTIGT? HVor er det fantastisk det er lykkes for jer! STORT tillykke! Og stemte i øvrigt, at jeg kan lide Rebecca men ikke Regitze

Jeps, ENDELIG! Efter 1½ års ventetid - men så slår vi også to fluer med et smæk.

For nu at spørge om noget helt andet... Jeg forsøgte at kigge på din blog for et par uger siden efter ikke at have været forbi et stykke tid, men jeg kunne ikke få adgang - har du skiftet password? (og må man få det igen, hvis det er? &nbsp

Anmeld

13. juni 2012

.....

esiuol skriver:

Hej allesammen på Baby.dk!

Min mand og jeg venter tvillinger - en dreng og en pige - til september.

Vi er hurtigt blevet enige om navnet til vores søn, men vores datters navn kniber det med, da vi absolut ikke er enige. Hvis min man kunne bestemme, skulle hun hedde Ingeborg, og hvis jeg kunne bestemme, skulle hun hedde Eliane.

Nu har vi så indsnævret det til to navne, som vi begge ville kunne leve med - men vi holder desværre stadig på hver sin hest, og ingen af os er meget for at give sig.

Så nu vil jeg prøve at høre jer... Hvad synes I om de to navne, Rebecca og Regitze? (stem én gang for hvert navn).

I må også meget gerne skrive, hvorfor I har stemt som I har, og hvordan I opfatter de to navne

Synes bedst om Rebecca, da jeg godt kan lide at det er et "blødt" navn at sige, da Regitze lyder meget hårdt i mine øre. Og så er rebecca et pænere navn end Regitze

Anmeld

13. juni 2012

TeamRocket

Regitze

Anmeld

13. juni 2012

Plysbjørnen

esiuol skriver:

De drengenavne, vi har på listen, er Carl Emil og August

Vi vil naturligvis gerne have, at navnene lyder godt sammen, men samtidig er vil vi heller ikke have, at de er for ens.

F.eks. tænkte vi en overgang på Carl Emil og Caroline, men vi synes, det kommer til at blive en lille smule cliche med den samme førstestavelse.

Jeg er ked af at sige det men jeg synes altså Carl Emil ville være synd for barnet... 

Skulle det endelig være det stå dur hver Regitze eller Rebecca...

Men jeg synes til gengæld at August og Regitze klinger godt...

Anmeld

13. juni 2012

Pigent

esiuol skriver:

Vi har faktisk været ude i overvejelserne om dobbeltnavne, men er kommet frem til, at det ikke er så vigtigt for os (Ida Marie var faktisk oppe at vende en overgang).

Godt nok hører tvillingerne jo sammen på en anden måde end almindelige søskende, og det kunne være meget sødt, hvis de begge har to navne - men på den anden side vil de jo ikke optræde som én i langt de fleste relationer. Og hvis den ene skal præsentere sig i skolen eller på arbejdet osv., er det jo lige meget, hvad den anden tvilling hedder. 

Dog har vi bevidst fravalgt navne, der ellers er for ens. Vi tænkte en overgang på Carl Emil og Caroline, men vi synes, det kommer til at blive en lille smule cliche med den samme førstestavelse.

Okay, synes heller ikke navnene skal være for ens 

Jeg har to navne, bruger kun det ene og min søster har et navn, hun har flere gange sagt at hun nogen gange vill ønske at hun havde to navne 

Hvis i vælger Carl Emil synes jeg i skal vælge et dobbelt navn. Hvis i meget gerne vil have Rebecca eller Regitze med i navnet så vælger et kort navn at sætte det sammen med. Fx Ea Regitze/Rebecca 

Anmeld

13. juni 2012

Nettemor

esiuol skriver:

De drengenavne, vi har på listen, er Carl Emil og August

Vi vil naturligvis gerne have, at navnene lyder godt sammen, men samtidig er vil vi heller ikke have, at de er for ens.

F.eks. tænkte vi en overgang på Carl Emil og Caroline, men vi synes, det kommer til at blive en lille smule cliche med den samme førstestavelse.

Ja det kan jeg godt se Bare fordi de er tvillinger behøver det jo ikke at være mega ens navne..

Anmeld

13. juni 2012

Lunae

-Sigrid- skriver:

Jeg kunne kysse dig!

TS; Regitze Men kan også godt lide Rebecca (og Ingeborg)

Hvorfor?

Anmeld

13. juni 2012

-Sigrid-

Lunae skriver:

Hvorfor?

Du kunne lide AgnetHe 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.