Rebecca vs. Regitze

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2012

Pigent

esiuol skriver:

Til alle dem, der har spurgt, hvad drengenavnet er:

Vores første valg er Carl Emil, da det er et slægtsnavn i min mands familie. Kommer drengen imidlertid ud og slet ikke ligner en Carl Emil, er vores alternativ August.

Vi har med vilje undgået at drenge- og pigenavnene skal have samme startbogstav osv., da vi helst ikke vil have, at det bliver for ens.

Hvis vælger Carl Emil, synes jeg også i skal vælge to navne til pigen. Regner med at vil bruge begge navne i daglig tale og derfor vil jeg ikke vælge Rebecca eller Regitze til et dobbeltnavn da det vil blive for langt. 

Vil lige kom med nogle forslag

Carl Emil og

Ida Marie/Sofie/Celina

Bella Sofie/Marie/Sofia 

Sofie Amalie

Ea Sofie/Marie/Amalie

Freja/Freya Sofie/Marie/Amalie/Eline/Celine  

Julia Sofie/Marie/Amalie/Eline

Signe Marie/Amalie

Mille Marie 

Aya Sofie/Sofia/Marie

Merle Melina 

Hvis i vælger August synes jeg både Rebecca og Regitze passer til 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2012

Kief31

August og Rebecca passer fint sammen Er bestemt ikke vild med hverken Regitze eller Carl Emil

Anmeld

12. juni 2012

Marieowich

August og Regitze lyder rigtig godt!

Anmeld

12. juni 2012

Pige2009

esiuol skriver:

Hej allesammen på Baby.dk!

Min mand og jeg venter tvillinger - en dreng og en pige - til september.

Vi er hurtigt blevet enige om navnet til vores søn, men vores datters navn kniber det med, da vi absolut ikke er enige. Hvis min man kunne bestemme, skulle hun hedde Ingeborg, og hvis jeg kunne bestemme, skulle hun hedde Eliane.

Nu har vi så indsnævret det til to navne, som vi begge ville kunne leve med - men vi holder desværre stadig på hver sin hest, og ingen af os er meget for at give sig.

Så nu vil jeg prøve at høre jer... Hvad synes I om de to navne, Rebecca og Regitze? (stem én gang for hvert navn).

I må også meget gerne skrive, hvorfor I har stemt som I har, og hvordan I opfatter de to navne

Jeg har stemt Regitze, da jeg synes, det er et smukt gammelt navn Hvad skal drengen hedde?

Anmeld

12. juni 2012

Klumpe-dumpe

Regitze er pænest, efter min smag men jeg kan altså også godt lide Ingeborg til Carl Emil

Anmeld

12. juni 2012

Frøken J.

esiuol skriver:

Hej allesammen på Baby.dk!

Min mand og jeg venter tvillinger - en dreng og en pige - til september.

Vi er hurtigt blevet enige om navnet til vores søn, men vores datters navn kniber det med, da vi absolut ikke er enige. Hvis min man kunne bestemme, skulle hun hedde Ingeborg, og hvis jeg kunne bestemme, skulle hun hedde Eliane.

Nu har vi så indsnævret det til to navne, som vi begge ville kunne leve med - men vi holder desværre stadig på hver sin hest, og ingen af os er meget for at give sig.

Så nu vil jeg prøve at høre jer... Hvad synes I om de to navne, Rebecca og Regitze? (stem én gang for hvert navn).

I må også meget gerne skrive, hvorfor I har stemt som I har, og hvordan I opfatter de to navne

Nej, er det RIGTIGT? HVor er det fantastisk det er lykkes for jer! STORT tillykke! Og stemte i øvrigt, at jeg kan lide Rebecca men ikke Regitze

Anmeld

12. juni 2012

BabyMus

Jeg har stemt Rebecca. Det synes jeg er rigtig fint og tidsløst. Regitze er i mit hoved en ældre sur dame og ikke et lille barn, så det er ikke lige min smag. Så derfor Rebecca.

Anmeld

12. juni 2012

Lykke:)

Min lillesøster hedder rebecca så det erot ynglings

Anmeld

13. juni 2012

Tullepigen90

Jeg har stemt at jeg ikke kan lide nogle af dem.. Sorry, men jeg synes ikke at det er nogle pæne navne og slet ikke til et rigtig sødt navn som Carl Emil. Men hvis jeg skulle vælge en af de 2 navne ville jeg vælge Rebecca. Regitse forbinder jeg altid med flere dårlige bekendte

Anmeld

13. juni 2012

esiuol

Dorthe1986 skriver:

Tillykke med tvillinger

Jeg har stemt at jeg godt kan lide begge navne faktisk, men allerbedst kan jeg lide Rebecca

Men synes begge navne er superflotte. Må man egentlig høre valget af drengenavn?

De drengenavne, vi har på listen er Carl Emil og August

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.