Rebecca vs. Regitze

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Rebecca  Bryder mig ikke om Regitze.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2012

4kløver

Kan lig begge.

Anmeld

11. juni 2012

MortilElias2010

esiuol skriver:

Hej allesammen på Baby.dk!

Min mand og jeg venter tvillinger - en dreng og en pige - til september.

Vi er hurtigt blevet enige om navnet til vores søn, men vores datters navn kniber det med, da vi absolut ikke er enige. Hvis min man kunne bestemme, skulle hun hedde Ingeborg, og hvis jeg kunne bestemme, skulle hun hedde Eliane.

Nu har vi så indsnævret det til to navne, som vi begge ville kunne leve med - men vi holder desværre stadig på hver sin hest, og ingen af os er meget for at give sig.

Så nu vil jeg prøve at høre jer... Hvad synes I om de to navne, Rebecca og Regitze? (stem én gang for hvert navn).

I må også meget gerne skrive, hvorfor I har stemt som I har, og hvordan I opfatter de to navne

Jeg kan rigtig godt lide begge navne, så det har jeg selvfølgelig stemt  

Jeg finder begge navne meget stærke, ingen af dem lyder som små dukker. Men stærke, kraftfulde og intelligente kvinder - der er pondus! 

Forestil jer at jeres pige skal til hendes første jobsamtale, hun rækker hånden ud og siger: Goddag, jeg hedder.......! 

Det giver altså et rigtig billede af fremtiden! 

Anmeld

12. juni 2012

esiuol

Til alle dem, der har spurgt, hvad drengenavnet er:

Vores første valg er Carl Emil, da det er et slægtsnavn i min mands familie. Kommer drengen imidlertid ud og slet ikke ligner en Carl Emil, er vores alternativ August.

Vi har med vilje undgået at drenge- og pigenavnene skal have samme startbogstav osv., da vi helst ikke vil have, at det bliver for ens.

Anmeld

12. juni 2012

B&J

jeg er også helt vild med begge navne

Anmeld

12. juni 2012

Alex R.

Bryder mig bestemt ikke om Regitze
Det er for mig et gammel dame navn (ligesom Ingeborg).

Rebecca derimod synes jeg er et rigtig flot navn, for mig er det alders neutralt og tidløst, hvilket jeg synes er to rigtig fode kvaliteter i et navn.

Anmeld

12. juni 2012

FrkT

esiuol skriver:

Til alle dem, der har spurgt, hvad drengenavnet er:

Vores første valg er Carl Emil, da det er et slægtsnavn i min mands familie. Kommer drengen imidlertid ud og slet ikke ligner en Carl Emil, er vores alternativ August.

Vi har med vilje undgået at drenge- og pigenavnene skal have samme startbogstav osv., da vi helst ikke vil have, at det bliver for ens.

Skal han hedde Carl Emil, så synes jeg helt sikkert at Rebecca passer bedst til.... hvis det bliver August synes jeg Regitze, men ikke med z men med s - altså Regitse..... 

Anmeld

12. juni 2012

MorDk

Jeg kan godt lide navnet Rebecca

Anmeld

12. juni 2012

Clisolka

Rebecca er jeg mest vild med 

Anmeld

12. juni 2012

Lunae

Jeg bryder mig ikke om hverken rebecca eller Regitze. Dog synes jeg Eliane er ret sødt!

Begge drengenavne er virkelig fine!

Andre forslag kunne være:
Camille
Agnethe
Leonora
Asta
Elise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.