skal man lade som igen ting ? :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Skriver fordi jeg faktisk kan mærke det stikker i mig efter jeg har opdaget nedestående. Håber meget på et godt råd eller to, men husk og hold tonen ordentlig..

En bekendt har for nyligt vist en film hvor personens barn der IKKE engang er fyldt 5 mdr nu er sat i en høj stol ( ikke indsats til babyer men plastisk højstol ) og barnet har mad over det hele! Det er tydeligt at barnet ingen balance har da det nærmest har lagt sig indover stolen og rokker rundt, barnet skal så selv spise det mad forælderen har serveret for barnet med ske hvilket ikke går særlig godt - no wonders.

Nu sidder jeg og har lige gennemgået med en læge fra et af de større hospitaler hvordan man bedst hjælper sit barn og knoglerne og det er absolut ikke ved at sidde sådan og spise selv.. Jeg ved fra andet dokumentation at det IKKE kun er en engangsforestilling men noget der sker dagligt..
Barnet lider i forvejen af tydelig overvægt hvilket jo absolut ikke er godt for kroppens udvikling...

forholder man sig totalt ligeglad eller prøver man forsigtigt at snakke med personen om det?

Frohold dig undrende i stedet for kritisk. Det kommer man længst med. Håber personen så kommer til at tænke lidt over din undren.

Held og lykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2012

MortilElias2010

mor:) skriver:

Frohold dig undrende i stedet for kritisk. Det kommer man længst med. Håber personen så kommer til at tænke lidt over din undren.

Held og lykke

Det var DET jeg ville frem til  Godt og kort beskrevet 

Anmeld

7. juni 2012

MortilElias2010 skriver:

Det var DET jeg ville frem til  Godt og kort beskrevet 

Har lige været ind og læse dit indlæg. Synes faktisk du beskriver det super godt og detaljeret

Anmeld

7. juni 2012

MortilElias2010

mor:) skriver:

Har lige været ind og læse dit indlæg. Synes faktisk du beskriver det super godt og detaljeret

Tak, det var sødt skrevet - er meget detaljeret og har svært ved at begrænse mig ofte - malerisk og visuelt vil jeg mene  

Så det imponere mig når nogen kan gøre det kort, klart og forståeligt med få ord - det tager jeg hatten af for 

Anmeld

8. juni 2012

Nessie

Jeg har ingen problemer med at pointere at børn ikke må sidde selv uden støtte, før de selv kan sætte sig op.

Min søn sad i højstol, da han startede på grød, fordi det var for hårdt for mig på andre måder. Men han var så "blokket op" med puder til alle sider, så han ikke kunne rokke sig.

Man skal tænke på, at de kan få rygproblemer senere, hvis de kommer op at sidde for tidligt. Selvfølgelig kan de lige sidde på skødet osv., men at sætte dem på gulvet så de kan lege, eller sætte dem i højstol uden støtte er altså bare ikke godt for knoglerne.

Vægten ved jeg ikke om du skal kommentere, det er et endnu mere ømtåleligt emne for forældre, men man kan måske komme ind på en snak om maden, på en naturlig måde?

Anmeld

8. juni 2012

MortilElias2010 skriver:

Tak, det var sødt skrevet - er meget detaljeret og har svært ved at begrænse mig ofte - malerisk og visuelt vil jeg mene  

Så det imponere mig når nogen kan gøre det kort, klart og forståeligt med få ord - det tager jeg hatten af for 

Tak det var sødt skrevet. Men begge dele har jo sine fordele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.