skal man lade som igen ting ? :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

interessant fordi det mener overlægen på barselsgangen på vores hospital absolut ikke da de ser flere og flere 0-6 mdr flaskebørn der springer deres kurve helt ekstremt og bliver besværet af det :

Prøv at Google "er baby for tyk". 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2012

Frøken J.

Anonym skriver:

tror måske du tager det lidt forkert når jeg tænker på dine tidligere tråde om børnsvægt - for jo det er absolut venligt ment.. det er også derfor jeg skriver som jeg gør i starten jo

var jeg ude på at smække dem en lussing med stempel som dårlige forældre så havde jeg da gjort det uden at spørge først - jeg spørg jo netop fordi jeg som mor til et barn med høj forbrænding ved det er svært hvis folk siger "Ej h*n er da godt nok ikke så godt i stand hva?" hvor man kigger og siger jo det er h*n, H*n har bare ikke mere hvalpefedt end anbefalet    så desværre så taler vi helt forbi hinanden fordi det er kun venligt ment og fordi jeg ved personen har en meget stram holdning med personen er den eneste der kan gøre det rigtigt og godt nok for barnet - hvilket jeg jo måske synes er lidt forkert når man gør som personen gør

Altså mine holdninger og svar i denne tråd har ingen sammenhæng med folks kommentarer eller meninger om Roses relativt høje fødselsvægt Jeg mener bare.. I dit udgangsindlæg lød det såmænd betænksomt nok, men jeg synes bare dine efterfølgende svar er præget er rimelig skarp kritik om, at forældrene gør det hele forkert. Og siger bare, at det måske ikke er det bedste udgangspunkt for at hjælpe - især når du ikke kan vide, om de gør noget forkert eller ej  

Men så igen. Har de fleste af os ikke en rimelig skarp holdning om, at vi gør det rette for vores børn? Netop fordi de er VORES børn, og vi kender dem bedst?

Anmeld

7. juni 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Frøken J. skriver:

Altså mine holdninger og svar i denne tråd har ingen sammenhæng med folks kommentarer eller meninger om Roses relativt høje fødselsvægt Jeg mener bare.. I dit udgangsindlæg lød det såmænd betænksomt nok, men jeg synes bare dine efterfølgende svar er præget er rimelig skarp kritik om, at forældrene gør det hele forkert. Og siger bare, at det måske ikke er det bedste udgangspunkt for at hjælpe - især når du ikke kan vide, om de gør noget forkert eller ej  

Men så igen. Har de fleste af os ikke en rimelig skarp holdning om, at vi gør det rette for vores børn? Netop fordi de er VORES børn, og vi kender dem bedst?

Jeg er helt enig. Det er da heldigvis nærmest en naturlov, at man som mor mener, man er den bedste til at gøre det rigtige for sit barn. 

Jeg ville helt klart tie stille og acceptere, at den pågældende mor gør nogle ting anderledes, end jeg selv ville gøre. Og som mor til meget slanke børn ville jeg SLET ikke blande mig. 

Anmeld

7. juni 2012

Kløver

Jeg er ikke med, hvad er det for noget højstol, er det sådan en fra ikea du tænker på?

Anmeld

7. juni 2012

Mor til Ella

Maja88 skriver:

det er jo ikke altid forældrenes skyld at barnet er godt i stand i den alder..

Det er nemlig det jeg mener 

Jeg har også lidt af en kæmpe baby

Anmeld

7. juni 2012

Tona

Anonym skriver:

Skriver fordi jeg faktisk kan mærke det stikker i mig efter jeg har opdaget nedestående. Håber meget på et godt råd eller to, men husk og hold tonen ordentlig..

En bekendt har for nyligt vist en film hvor personens barn der IKKE engang er fyldt 5 mdr nu er sat i en høj stol ( ikke indsats til babyer men plastisk højstol ) og barnet har mad over det hele! Det er tydeligt at barnet ingen balance har da det nærmest har lagt sig indover stolen og rokker rundt, barnet skal så selv spise det mad forælderen har serveret for barnet med ske hvilket ikke går særlig godt - no wonders.

Nu sidder jeg og har lige gennemgået med en læge fra et af de større hospitaler hvordan man bedst hjælper sit barn og knoglerne og det er absolut ikke ved at sidde sådan og spise selv.. Jeg ved fra andet dokumentation at det IKKE kun er en engangsforestilling men noget der sker dagligt..
Barnet lider i forvejen af tydelig overvægt hvilket jo absolut ikke er godt for kroppens udvikling...

forholder man sig totalt ligeglad eller prøver man forsigtigt at snakke med personen om det?

Jeg havde blandet mig uden om totalt hvis det var mig. Det er deres eget valg og for mig at høre er der ikke tale om bekymrende vanrøgt i det du skriver der og selv om du siger noget så vil de alligevel ikke gøre som du siger og du bliver så bare uvenner med dem.

Ang. den del med at spise selv med ske så læser jeg det sådan at de har givet barnet en ske og ladet barnet betjene den selv? Det er der jo faktisk ikke noget i vejen med at de lader barnet øve sig i også i en meget ung alder så længe de faktisk også sørger for at barnet får noget mad ind ved at hjælpe inden eller bagefter.

Men jo barnet burde ikke sidde selv og dalre i en højstol hvis det sidder usikkert, en jeg er så en af dem som mener at man godt kan sætte et barn på 5 mdr i en højstol og hvis de ikke sidder sikkert nok kan man pakke en dyne eller pude omkring. De skal self. ikke sidde der i uendeligheder, men for det lille stykke tid et måltid tager sker der ikke noget ved det i min optik. Men hvis de ikke havde pakket noget om barnet og det sad usikkert er det ikke optimalt.

Anmeld

7. juni 2012

Tona

Frøken J. skriver:

Men gør det nødvendigvis noget? Med vægten? Nogen børn er MEGET store uden det nødvendigvis er fordi forældrene overfodrer. Du kan måske godt på en pæn måde spørge om det med at sidde, men jeg ved at MANGE har deres børn til at sidde i højstole på den måde allerede tidligt..

Hvad angår det med at barnet havde mad over det hele og havde forsøgt at spise selv. Der har jeg så lidt svært ved at se problemet, for det er absolut positivt at lade barnet selv prøve og lade barnet pille med/lege med maden i den alder. Det er misforstået at far og mor bare skal lade skeen køre i pendulfart. Børn skal have lov til at røre, spise selv og sanse maden. Du skulle se Rose efter et godt måltid  

Anmeld

7. juni 2012

Tona

Anonym skriver:

vi er grundlæggende meget meget enig men nogle folk har det med at delagtig gøre folk i lidt for mange ting dvs steder på nettet...

og nu er barnet for stort og det har forældrene også selv løsnet lidt op for at de godt ved men alligevel - man kan f..eks lave sin egen frugtmos med mindre sukker osv, også behøver man ikke tilsætte smør eller lade sit barn spise smør med fingrene når barnet er så stort

Det købe frugtmos jeg har set var altsammen lavet uden sukker og man SKAL  tilsætte en skefuld smør eller olie til alle barnet skemåltider på nær dem man køber når de er under 1 år siger sundhedsstyrelsen

Anmeld

7. juni 2012

MortilElias2010

Jeg mener så absolut at man skal blande sig! Det kan gøres både taktfuldt og uhensigtmæssigt, men at blande sig udenom er fuldstændig hen i vejret! Hvis jeg får ondt i maven over en måde man behandler et barn på, så er det helt sikkert jeg siger noget! Forstår ikke hcordan man kan lade være. Jeg regner med at hvis nogen stiller spørgsmålstegn til hcordan jeg eller min mand gør herhjemme, så skal de bare spørge og så får de svar. Kommunikation er vejen frem! Det er den eneste måde hvorpå man kan lære om andre måder at gøre tingene på og tage det man kan bruge eller ikke. Jeg ville sige noget til denne person TS omtaler, jeg fik det helt dårligt i maven over at læse det og ikke kunne gøre fra eller til. 

Dette er så med henblik på at barnet ikke engang er 5 måneder og ikke er stærkt nok til selv at kunne holde sig oprejst. Det er ikke sundt for den lille krop! Hovedet er alt for tungt. 

Men til gengæld er det med mad over det hele og lege med maden bare et plus! Men ikke når barnet umiddelbart ikke lyder til at kunne holde sig selv oppe! 

Anmeld

7. juni 2012

Maja88

Anonym skriver:

12 kg er altså meget når man er under 5 mdr og kun er 68 i længden... so sorry men det er det altå

ja men hvis du ammer dit barn kan du ikke forhindre det kommer til at se sådan ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.