Anonym skriver:
Skriver fordi jeg faktisk kan mærke det stikker i mig efter jeg har opdaget nedestående. Håber meget på et godt råd eller to, men husk og hold tonen ordentlig..
En bekendt har for nyligt vist en film hvor personens barn der IKKE engang er fyldt 5 mdr nu er sat i en høj stol ( ikke indsats til babyer men plastisk højstol ) og barnet har mad over det hele! Det er tydeligt at barnet ingen balance har da det nærmest har lagt sig indover stolen og rokker rundt, barnet skal så selv spise det mad forælderen har serveret for barnet med ske
hvilket ikke går særlig godt - no wonders.
Nu sidder jeg og har lige gennemgået med en læge fra et af de større hospitaler hvordan man bedst hjælper sit barn og knoglerne og det er absolut ikke ved at sidde sådan og spise selv.. Jeg ved fra andet dokumentation at det IKKE kun er en engangsforestilling men noget der sker dagligt..
Barnet lider i forvejen af tydelig overvægt hvilket jo absolut ikke er godt for kroppens udvikling...
forholder man sig totalt ligeglad eller prøver man forsigtigt at snakke med personen om det? 
Jeg havde blandet mig uden om totalt hvis det var mig. Det er deres eget valg og for mig at høre er der ikke tale om bekymrende vanrøgt i det du skriver der og selv om du siger noget så vil de alligevel ikke gøre som du siger og du bliver så bare uvenner med dem.
Ang. den del med at spise selv med ske så læser jeg det sådan at de har givet barnet en ske og ladet barnet betjene den selv? Det er der jo faktisk ikke noget i vejen med at de lader barnet øve sig i også i en meget ung alder så længe de faktisk også sørger for at barnet får noget mad ind ved at hjælpe inden eller bagefter.
Men jo barnet burde ikke sidde selv og dalre i en højstol hvis det sidder usikkert, en jeg er så en af dem som mener at man godt kan sætte et barn på 5 mdr i en højstol og hvis de ikke sidder sikkert nok kan man pakke en dyne eller pude omkring. De skal self. ikke sidde der i uendeligheder, men for det lille stykke tid et måltid tager sker der ikke noget ved det i min optik. Men hvis de ikke havde pakket noget om barnet og det sad usikkert er det ikke optimalt.
Anmeld