Anonym skriver:
vi er grundlæggende meget meget enig men nogle folk har det med at delagtig gøre folk i lidt for mange ting dvs steder på nettet...
og nu er barnet for stort og det har forældrene også selv løsnet lidt op for at de godt ved men alligevel - man kan f..eks lave sin egen frugtmos med mindre sukker osv, også behøver man ikke tilsætte smør eller lade sit barn spise smør med fingrene når barnet er så stort 
For at være helt ærlig, og ikke sagt i nogen ond tone eller noget... Så synes jeg det er lidt synd at du ikke bare lader dem være. Ku forstå hvis det var et eller andet helt vildt...
Små børn skal ikke have ekstra smør for at blive større.. men de har brug for det ekstra fedtstof for at deres hjerne kan udvikles!
Børn er forskellige. Min pige sad også i højstol 5 mdr gammel uden anden støtte - Det kunne hun sagtens! Kan barnet evt. have været træt da du lige var der og måske derfor hang lidt?
Og mht. at barnet blev beskidt af maden - der er bare nogen forældre som lader deres børn selv prøve at spise, selv som 4-5 mdr gamle.. (inkl. mig selv). Sådan er vi bare forskellige :-)
Mht. vægten har jeg en veninde hvis drenge var samme str. samme alder... han er nu 2½ stadig kraftig, men ikke fed. Han er helt som han er bestemt til at være!!
Hvis jeg var dig ville jeg måske spørge undrende ind til det med at sidde i højstol hvis barnet ikke er klar til det.. men måske forældrene har nogle grunde til det.... Men prøve at få en dialog, uden at lyde bedrevidende.....
Og så minde mig selv på at forældre er ligeså forskellige som alle andre mennesker...og det skal der være plads til.
Anmeld