skal man lade som igen ting ? :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2012

L&V

Anonym skriver:

normalt har jeg heller ikke behov for at skulle blande mig overhoved .. men når det handler om direkte sundhedsskadeligt så synes jeg virkelig det er svært

men dejligt at læse jeg ikke er den eneste der tænker sådan

Det er da så svært.. Det er du absolut ikke.. Tror vi alle tænker vores omkring forskellige ting

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Det er da så svært.. Det er du absolut ikke.. Tror vi alle tænker vores omkring forskellige ting

men man burde bare mene at nogle ting var meget logiske ikk?

men som du selv det med rygning og alkohol

Anmeld

7. juni 2012

L&V

Anonym skriver:

men man burde bare mene at nogle ting var meget logiske ikk?

men som du selv det med rygning og alkohol

Jo så absolut men nogle kan bare rationalisere alt så det kommer til egen fordel

Anmeld

7. juni 2012

TeamRocket

Anonym skriver:

det ved jeg slet ikke om SP er - men vil virkelig synes det er meget forkert hvis SP ikke er for overvægtige babyer har jo nemmere ved at blive direkte "fede" som lægerne så præcist siger det senere i deres liv, og hvis man så oven i købet har dårlige knogler pga forældrene lige syntes det var "sjovt" at barnet skulle starte med at sidde i højstol under 5 mdr jamen så skal det da nok være rart at være det barn

men ja det er op til forældrene - mit lille hoved kan bare ikke forstå man ikke tænker sig om

Du har helt ret. Kan du ikke kommentere at det da vist ikke er helt sundt for babyen ? Jeg tror desværre bare at forældre der gør sådan, tænker meget lidt over hvad man bør og ikke bør gøre!

Anmeld

7. juni 2012

Mor til Ella

Anonym skriver:

Skriver fordi jeg faktisk kan mærke det stikker i mig efter jeg har opdaget nedestående. Håber meget på et godt råd eller to, men husk og hold tonen ordentlig..

En bekendt har for nyligt vist en film hvor personens barn der IKKE engang er fyldt 5 mdr nu er sat i en høj stol ( ikke indsats til babyer men plastisk højstol ) og barnet har mad over det hele! Det er tydeligt at barnet ingen balance har da det nærmest har lagt sig indover stolen og rokker rundt, barnet skal så selv spise det mad forælderen har serveret for barnet med ske hvilket ikke går særlig godt - no wonders.

Nu sidder jeg og har lige gennemgået med en læge fra et af de større hospitaler hvordan man bedst hjælper sit barn og knoglerne og det er absolut ikke ved at sidde sådan og spise selv.. Jeg ved fra andet dokumentation at det IKKE kun er en engangsforestilling men noget der sker dagligt..
Barnet lider i forvejen af tydelig overvægt hvilket jo absolut ikke er godt for kroppens udvikling...

forholder man sig totalt ligeglad eller prøver man forsigtigt at snakke med personen om det?

Selvfølgelig skal barnet ikke sidde selv før det kan selv, det synes jeg godt man kan sige på en pæn måde evt spørge om de har set man kan få en baby insats der giver lidt bedre støtte. Måske de faktisk gerne vil have råd.

Ikke alle sundhedsplejesker siger det samme, og vejleder ikke lige godt.

Men synes altså det er lidt voldsomt at snakke direkte OVERVÆGT ved en 5 mdr gammel baby 

Anmeld

7. juni 2012

Anonym trådstarter

Mor til Ella skriver:

Selvfølgelig skal barnet ikke sidde selv før det kan selv, det synes jeg godt man kan sige på en pæn måde evt spørge om de har set man kan få en baby insats der giver lidt bedre støtte. Måske de faktisk gerne vil have råd.

Ikke alle sundhedsplejesker siger det samme, og vejleder ikke lige godt.

Men synes altså det er lidt voldsomt at snakke direkte OVERVÆGT ved en 5 mdr gammel baby 

hvis du så dette her barn ville du ikke betvivle overvægt OVERHOVED... vi snakker 12 kg + og str 68 i tøj

men ja det kunne man men ved virkelig ikke hvordan de forældrene ikke er nogle jeg egentlig har kommunikation med, men ønsker dem det jo kun godt

Anmeld

7. juni 2012

Frøken J.

Anonym skriver:

hvis du så dette her barn ville du ikke betvivle overvægt OVERHOVED... vi snakker 12 kg + og str 68 i tøj

men ja det kunne man men ved virkelig ikke hvordan de forældrene ikke er nogle jeg egentlig har kommunikation med, men ønsker dem det jo kun godt

Men gør det nødvendigvis noget? Med vægten? Nogen børn er MEGET store uden det nødvendigvis er fordi forældrene overfodrer. Du kan måske godt på en pæn måde spørge om det med at sidde, men jeg ved at MANGE har deres børn til at sidde i højstole på den måde allerede tidligt..

Hvad angår det med at barnet havde mad over det hele og havde forsøgt at spise selv. Der har jeg så lidt svært ved at se problemet, for det er absolut positivt at lade barnet selv prøve og lade barnet pille med/lege med maden i den alder. Det er misforstået at far og mor bare skal lade skeen køre i pendulfart. Børn skal have lov til at røre, spise selv og sanse maden. Du skulle se Rose efter et godt måltid  

Anmeld

7. juni 2012

Maja88

det er jo ikke altid forældrenes skyld at barnet er godt i stand i den alder..

Anmeld

7. juni 2012

Anonym trådstarter

Frøken J. skriver:

Men gør det nødvendigvis noget? Med vægten? Nogen børn er MEGET store uden det nødvendigvis er fordi forældrene overfodrer. Du kan måske godt på en pæn måde spørge om det med at sidde, men jeg ved at MANGE har deres børn til at sidde i højstole på den måde allerede tidligt..

Hvad angår det med at barnet havde mad over det hele og havde forsøgt at spise selv. Der har jeg så lidt svært ved at se problemet, for det er absolut positivt at lade barnet selv prøve og lade barnet pille med/lege med maden i den alder. Det er misforstået at far og mor bare skal lade skeen køre i pendulfart. Børn skal have lov til at røre, spise selv og sanse maden. Du skulle se Rose efter et godt måltid  

vi snakker 12 kg og 68 i længden - ja det synes jeg faktisk er ret forkert. Især når man bare har beskæftiget sig lidt med emnet og ved hvor meget det slider på kroppen.... man kan også lynhurtigt med et enkelt søgen på nettet se tendens til fedme/overvægtige børn er steget massivt de senste år

Altså nu er din sukkermås ogå lige en del ældre og jo jeg synes faktisk det er forkert at prøve at lade barnet spise så meget selv i den alder. man kan hjælpe dem men de får intet ud af at have smurt mad udover det hele istedet for rent faktisk at få det i munden med vejledning

Jeg går absolut ind for et barn skal spise selv men under 5 mdr synes jeg det er for overdrævet...

og ja ved godt utrolig mange vælger at se bort fra hvordan børns knogler skal vokse og styrkes - men det gør ikke at jeg synes det er ok

Anmeld

7. juni 2012

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

det er jo ikke altid forældrenes skyld at barnet er godt i stand i den alder..

det er vi helt enige om men 12 kg under 5 mdr og 68 i længden - man kan godt gøre noget for ens barn ikke kommer dertil

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.