Frøken J. skriver:
Men gør det nødvendigvis noget? Med vægten? Nogen børn er MEGET store uden det nødvendigvis er fordi forældrene overfodrer. Du kan måske godt på en pæn måde spørge om det med at sidde, men jeg ved at MANGE har deres børn til at sidde i højstole på den måde allerede tidligt..
Hvad angår det med at barnet havde mad over det hele og havde forsøgt at spise selv. Der har jeg så lidt svært ved at se problemet, for det er absolut positivt at lade barnet selv prøve og lade barnet pille med/lege med maden i den alder. Det er misforstået at far og mor bare skal lade skeen køre i pendulfart. Børn skal have lov til at røre, spise selv og sanse maden. Du skulle se Rose efter et godt måltid
vi snakker 12 kg og 68 i længden - ja det synes jeg faktisk er ret forkert. Især når man bare har beskæftiget sig lidt med emnet og ved hvor meget det slider på kroppen....
man kan også lynhurtigt med et enkelt søgen på nettet se tendens til fedme/overvægtige børn er steget massivt de senste år 
Altså nu er din sukkermås ogå lige en del ældre
og jo jeg synes faktisk det er forkert at prøve at lade barnet spise så meget selv i den alder. man kan hjælpe dem men de får intet ud af at have smurt mad udover det hele istedet for rent faktisk at få det i munden med vejledning 
Jeg går absolut ind for et barn skal spise selv men under 5 mdr synes jeg det er for overdrævet...
og ja ved godt utrolig mange vælger at se bort fra hvordan børns knogler skal vokse og styrkes - men det gør ikke at jeg synes det er ok 
Anmeld