Planer om PB, men bor i 2-værelses.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2012

Miss-86

Mortil2tiloktober skriver:

ALtså vi bor i det der bliver kaldt en 2 værelses har en dreng på
17 måneder og en mere på vej . Her fungere det helt fint og jeg kan sagtens bo her på den måde .

Men det er jo individuelt . Vi vil gerne flytte om en 2 års tid .

Okay, så I vil blive boende i den med 2 børn? Hvor sover jeres søn så nu? Og hvordan har I indrettet jer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2012

Miss-86

Babymor2010 skriver:

Ork, det kan sagtens lade sig gøre! 

Jeg bor selv i en 2 vær. med kæresten og Isabella på 19 mrd., men vi leder og leder efter en 3 vær., da det er begyndt at være lidt småt - og Isabellas legetøj i stuen fylder 

De første par måneder kan i sagtens bo i en 2 vær med en baby, der kræver baby jo ikke så meget  Isabella sover i sin tremmeseng sammen med os i soveværelset 

Okay, fint at høre at det ikke er noget problem, men det tænkte jeg nu heller ikke det var. Det er jo hvad man gør det til

Men jeg tænker lidt, om man kan rykke baby i stuen (som er ved siden af vores soveværelse) når baby er gammel nok til at sove i rum for sig.. Også for at få 'privat'liv i soveværelset, uden baby

Anmeld

6. juni 2012

Miss-86

Carl-Emil's mor skriver:

no problemo

Herhjemme er der en golden retriwer, en papillon, en baby og en mor ( mig ), vi har et rækkehus på 62 kvm med stue og soveværelse, også er der en halvvæg i soveværelset så det næsten er 2 værelser og det fungere ganske perfekt

Vi flytter først når jeg er færdig uddannet og det er jeg først  august 2014, til den tid vil min søn være 2,5 år... Kommer der en kæreste i mellemtiden finder vi nok også plads til ham hvis det skulle komme dertil

Ja, det er jo hvad man gør det til og jeg har også hele tiden ment at vi sagtens kunne og det har jeg også sagt til min kæreste Så det er rart at høre om andre der også har det sådan. Jeg tænker bare på om alle baby-tingene, puuh at få plads til sådan noget som barnevogn, puslebord og sådan. Tror ikke sengen er et problem, den kan stå ved min side

Anmeld

6. juni 2012

Miss-86

MorDk skriver:

Da vi fik vores søn boede vi i en lille 2 værelses lejl på nørrebro. Det er ikke noget problem (jo hvis man gør det til et problem) Selvfølgelig er vi glade for nu at have mere plads.... da vi venter nr. 2... men man kan altså sagtens leve 2 voksne og et barn i en 2 værelses.

Det lyder godt at andre også lever sådan. Mine veninder kan ikke rigtig forstå, at vi ikke har tænkt os at flytte. Men altså, vi vil hellere gemme pengene, til vi skal have hus, fremfor at lægge indskud i større lejlighed..

Anmeld

6. juni 2012

Clisolka

Miss-L86 skriver:

Okay, fint at høre at det ikke er noget problem, men det tænkte jeg nu heller ikke det var. Det er jo hvad man gør det til

Men jeg tænker lidt, om man kan rykke baby i stuen (som er ved siden af vores soveværelse) når baby er gammel nok til at sove i rum for sig.. Også for at få 'privat'liv i soveværelset, uden baby

Det tror jeg sagtens at i kan gøre  Jeg vil bare ikke have at Isabella skal sove i stuen, for der opholder vi os, når hun er lagt i seng  Vi kunne evt. stille hende i vores gang, men der er ikke plads, for der står en barnevogn og klapvogn  Men der bliver vendt op og ned på alt om en lille måneds tid, når vi skal have lejligheden renoveret, for så skal vi bo i stuen i ca 8-10 uger... Ohhh no, Isabella bliver nødt til at blive stillet i køkkenet og sove der pga. indretningen i lejligheden 

Anmeld

6. juni 2012

Pige2009

Miss-L86 skriver:

Min kæreste og jeg har planer om PB til september, men vi bor i en 2-værelses. Og lige pt. har vi ikke planer om at flytte (det er lidt indviklet, da min kæreste er selvstændig og vi gerne vil vente til vi skal bo i hus, hvor firmaet er og vil derfor ikke bruge penge på et indskud til en større lejlighed)

Hvad er jeres erfaringer med baby i 2-værelses? Jeg har hørt flere have det, så ved det kan lade sig gøre.

Boede uden problemer med min datter i en 2-værelses i hendes første to leveår

Anmeld

6. juni 2012

Miss-86

Babymor2010 skriver:

Det tror jeg sagtens at i kan gøre  Jeg vil bare ikke have at Isabella skal sove i stuen, for der opholder vi os, når hun er lagt i seng  Vi kunne evt. stille hende i vores gang, men der er ikke plads, for der står en barnevogn og klapvogn  Men der bliver vendt op og ned på alt om en lille måneds tid, når vi skal have lejligheden renoveret, for så skal vi bo i stuen i ca 8-10 uger... Ohhh no, Isabella bliver nødt til at blive stillet i køkkenet og sove der pga. indretningen i lejligheden 

Ja, selvfølgelig havde ikke lige tænkt så langt, som at man var i stuen, når baby var lagt i seng.. Så kan jeg godt se det.

Uh, ja så skal I være i stuen alle sammen..

Anmeld

6. juni 2012

Miss-86

Baagøe skriver:

Boede uden problemer med min datter i en 2-værelses i hendes første to leveår

Nej hvor dejligt at høre, så behøver vi ikke haste med huskøb

Anmeld

6. juni 2012

Carl-Emil's mor

Miss-L86 skriver:

Ja, det er jo hvad man gør det til og jeg har også hele tiden ment at vi sagtens kunne og det har jeg også sagt til min kæreste Så det er rart at høre om andre der også har det sådan. Jeg tænker bare på om alle baby-tingene, puuh at få plads til sådan noget som barnevogn, puslebord og sådan. Tror ikke sengen er et problem, den kan stå ved min side

jeg har bygget en hylde ude på badeværelet hvor der er en kommode under til bleer, vasketilbehør mm. oven på er der pusleplads. så har vi en lille kravlegård der er 80x80 i stuen, samt 3 forskellige kasser med legetøj. På værelset har jeg valgt at sige halvdelen af skabet er hans ( yeaps han har meget tøj og har et stort skab) også har jeg det tøj der ikke kan være i skabet i 2 store hvide plastik kasser under sengen som man lige kan trække frem og tilbage

Jeg vil sige hellere bo småt og økonomisk til en start end at sætte sig for dyrt bare for at få lidt ekstra kvm

Anmeld

6. juni 2012

Clisolka

Miss-L86 skriver:

Ja, selvfølgelig havde ikke lige tænkt så langt, som at man var i stuen, når baby var lagt i seng.. Så kan jeg godt se det.

Uh, ja så skal I være i stuen alle sammen..

Haha ja, man bliver lidt kreativ når man bor på lidt plads... Jeg søger og søger efter en større lejlighed, men de hænger desværre ikke på træerne 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.