Kæresten har svært ved at snakke om sine følelser mht. baby.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2012

Miss-86

Masig skriver:

Ja min kæreste synes også det er fint jeg kan snakke med folk herinde om det istedet for ham hehe... nogle gange synes han måske jeg er lidt for meget herinde, men han synes det er helt fint at han slipper for at skulle høre på mig hele tiden hehe...

Tror det er meget godt med nogle andre ting at se til så det hele ikke går op i baby hele tiden.. Om tankerne har en indflydelse på om det lykkes eller ej, kan man jo ikke bevise, men jeg tror det havde noget at gøre her hos os... Som sagt i 10 mdr gik jeg og tænkte om jeg nu fejlede noget (også selvom vi var blevet undersøgt), og var frustreret over der intet skete. I 11. måned var vi til gynækolog og fik en tid til inseminering efter jul... så slapppede jeg pludselig helt af for nu fik vi jo hjælp, så vi besluttede at vi ikke ville prøve den måned, men bare have sex når vi havde lyst og ikke tænke over det, for efter jul var vi sikre på vi blev gravide ved inseminering... 6 dage efter gynækologbesøget havde jeg ÆL og blev gravid!!

Så jeg tror altså at tankerne og stressen havde meget at sige her....

Ja jeg tror bestemt også det har noget at gøre med ens tankegang, man er så fokuseret på at blive gravid. Det er jeg allerede nu, ved godt at jeg skal lade være og prøver det også.
Men man hører bare så tit, det som du skriver der... Tankerne kommer på andet også VUPTI, så er man gravid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2012

Giraffen

Miss-L86 skriver:

Ja det er rart med baby.dk, det har hjulpet en del..

Puuh, jeg tror at jeg venter med alt det, har ikke engang plads, vi bor i en 2-værelses.. Så der bliver noget omrokering, når der kommer en baby til.

ja så blir der rigeligt at se til når den tid kommer

Jeg ved du sikkert har hørt det før, men husk også at nyd hinanden rigtig meget inden pb og baby, især sådan noget med bio og tage ud og spise og lave lækkert mad sammen osv, det kommer man til at savne lidt den første tid

Anmeld

5. juni 2012

Miss-86

MorDk skriver:

Man kan ikke tvinge de "stakkels" mænd. Selvom de vil det lige så meget som os... så ER det ikke dem der gennemgår alle de fysiske forandringer mm. Mænd har brug for noget konkret, noget de kan forholde sig til og mange gange går det først op for dem når de har den lille i deres arme. Sådan er det bare. Min kæreste elsker sin søn mere end noget andet... men alt det med babyting og dit og dat det er nok sådan en kvindeting. Det må vi bare accepterer. Det vigtigste er jo sådan set de er FAR for deres børn og gør det godt og tager ansvar!

Alt det med babysnak det er meget nemmere med "ligesindede" og her er mødre-grupper, veninder og baby.dk REN lykke

MEN jeg kan godt forstå du gerne vil snakke med ham om det...

Ja, men har indset nu, at jeg må tage den med ro og vente med al den snak, til der er en lille mave, så vil det nok hjælpe

Anmeld

5. juni 2012

Masig

Miss-L86 skriver:

Ja jeg tror bestemt også det har noget at gøre med ens tankegang, man er så fokuseret på at blive gravid. Det er jeg allerede nu, ved godt at jeg skal lade være og prøver det også.
Men man hører bare så tit, det som du skriver der... Tankerne kommer på andet også VUPTI, så er man gravid.

Lige præcis... Jeg tror det har noget at sige nogle gange, men uanset om det har eller ej, så kan det jo kun være en fordel for en selv og ens helbred at tage tingene lidt med ro og ikke stresse for meget over det...

Anmeld

5. juni 2012

Miss-86

Giraffen skriver:

ja så blir der rigeligt at se til når den tid kommer

Jeg ved du sikkert har hørt det før, men husk også at nyd hinanden rigtig meget inden pb og baby, især sådan noget med bio og tage ud og spise og lave lækkert mad sammen osv, det kommer man til at savne lidt den første tid

Ja, det har jeg hørt før, men det er altid godt at høre det igen.. Vi har også tænkt os at tage en lille tur til Fyn i min ferie. Han er landmand, så han får snart en masse at se til..

Anmeld

5. juni 2012

Miss-86

Masig skriver:

Lige præcis... Jeg tror det har noget at sige nogle gange, men uanset om det har eller ej, så kan det jo kun være en fordel for en selv og ens helbred at tage tingene lidt med ro og ikke stresse for meget over det...

Ja lige præcis.. Men jeg har som før skrevet også fået mere styr på mine følelser, efter jeg har oprettet mig herinde, for så kan jeg læse mig til en masse og se at MANGE andre har det præcis som os..

Anmeld

5. juni 2012

Masig

Miss-L86 skriver:

Ja lige præcis.. Men jeg har som før skrevet også fået mere styr på mine følelser, efter jeg har oprettet mig herinde, for så kan jeg læse mig til en masse og se at MANGE andre har det præcis som os..

Lige præcis... Det er altid rart at læse om/snakke med andre i samme situation....

Anmeld

5. juni 2012

MortilElias2010

Min mand var med fra start. Vi planlagde ikke som sådan pb dog, så ved ikke hvordan han ville have forholdt sig til opstarten. Baby snakkede vi, men først efter min endte uddannelse hvor vi ville gå igang på en rejse til Canada - lillemanden kom så bare 2 år tidligere end beregnet under uddannelsen  

I og med at han aldrig troede han ville blive far grundet fortiden, hvor han var et årstrå fra slet ikke at være her mere, da han fik hjælp, så tog han del i alt fra begyndelsen. Men jeg snakkede stadigvæk med andre end ham om det, dog var vi begge fuldstændig rolige omkring graviditeten (har aldrig oplevet følelsen af skrukhed) og selvfølgelig spændte og nysgerrige  

Forstår godt hvor meget du vil snakke med ham om alle de ting du går og funderer over, men som andre påpeger, så gå andetsteds. Jeg tror han en dag overrasker dig med et spørgsmål om baby-relaterede emner

Anmeld

5. juni 2012

Miss-86

MortilElias2010 skriver:

Min mand var med fra start. Vi planlagde ikke som sådan pb dog, så ved ikke hvordan han ville have forholdt sig til opstarten. Baby snakkede vi, men først efter min endte uddannelse hvor vi ville gå igang på en rejse til Canada - lillemanden kom så bare 2 år tidligere end beregnet under uddannelsen  

I og med at han aldrig troede han ville blive far grundet fortiden, hvor han var et årstrå fra slet ikke at være her mere, da han fik hjælp, så tog han del i alt fra begyndelsen. Men jeg snakkede stadigvæk med andre end ham om det, dog var vi begge fuldstændig rolige omkring graviditeten (har aldrig oplevet følelsen af skrukhed) og selvfølgelig spændte og nysgerrige  

Forstår godt hvor meget du vil snakke med ham om alle de ting du går og funderer over, men som andre påpeger, så gå andetsteds. Jeg tror han en dag overrasker dig med et spørgsmål om baby-relaterede emner

Ja du har nok ret, snakkede med ham for lidt siden, hvor han sagde at han bare ikke havde behov for at snakke om følelser og alt det ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.