Kæresten har svært ved at snakke om sine følelser mht. baby.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.737 visninger
38 svar
0 synes godt om
5. juni 2012

Miss-86

Som jeg har skrevet i tidligere indlæg, så starter min kæreste og jeg PB til september. Og dertil skal det siges at jeg ikke har tvunget ham, eller presset ham til det. Som nogle tror, pga mit ene indlæg.

Vi har snakket meget om baby og blev enige om at vi begge gik på kompromis og det har vi gjort og det har vi det fint med. Min kæreste siger at han har lysten og at han ikke føler sig tvunget til det.

Nå, men jeg vil jo gerne snakke lidt om det her PB, men min kæreste sagde igår, at han ikke var så meget til at snakke om de følelser omkring det. Det tog helt pusten fra mig, for jeg vil SÅ gerne snakke om baby-ting og sådan.

Hvad pokker skal jeg gøre, for at få ham til at snakke om det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2012

L&V

Miss-L86 skriver:

Som jeg har skrevet i tidligere indlæg, så starter min kæreste og jeg PB til september. Og dertil skal det siges at jeg ikke har tvunget ham, eller presset ham til det. Som nogle tror, pga mit ene indlæg.

Vi har snakket meget om baby og blev enige om at vi begge gik på kompromis og det har vi gjort og det har vi det fint med. Min kæreste siger at han har lysten og at han ikke føler sig tvunget til det.

Nå, men jeg vil jo gerne snakke lidt om det her PB, men min kæreste sagde igår, at han ikke var så meget til at snakke om de følelser omkring det. Det tog helt pusten fra mig, for jeg vil SÅ gerne snakke om baby-ting og sådan.

Kort sagt snak med en anden om det Jeg har aldrig oplevet at mænd syntes det er speciel spændende og snakke følelser, baby osv.. De ska ha noget og forholde sig til..

Anmeld

5. juni 2012

Miss-86

Månsson skriver:

Kort sagt snak med en anden om det Jeg har aldrig oplevet at mænd syntes det er speciel spændende og snakke følelser, baby osv.. De ska ha noget og forholde sig til..

Ja, men det er ikke det samme, det er jo HAM der skal være med i det.

Hvad så, når vi begynder PB, mon han så stadig ikke vil snakke om det?

Anmeld

5. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Miss-L86 skriver:

Det kan være det kommer  når du får en struttende mave og han kan mærke spark osv. Det er sjældent mænd synes det er spændende før en graviditet.

Anmeld

5. juni 2012

L&V

Miss-L86 skriver:

Ja, men det er ikke det samme, det er jo HAM der skal være med i det.

Hvad så, når vi begynder PB, mon han så stadig ikke vil snakke om det?

Selvfølgelig er det ham der ska være med til det men tror bare ikke mænd har det behov for at snakke om alt det.. Med de mænd jeg kender og min egen inklusiv så nej, men når babyen kommer og de føler de kan være med og gøre ting så er det noget andet.. Jeg satte min mand til at undersøge babyalarmer for så var han os lidt med og det var noget han ku forholde sig til

Anmeld

5. juni 2012

Miss-86

Månsson skriver:

Selvfølgelig er det ham der ska være med til det men tror bare ikke mænd har det behov for at snakke om alt det.. Med de mænd jeg kender og min egen inklusiv så nej, men når babyen kommer og de føler de kan være med og gøre ting så er det noget andet.. Jeg satte min mand til at undersøge babyalarmer for så var han os lidt med og det var noget han ku forholde sig til

Okay, jamen så må jeg bare lade emnet ligge, indtil der sker mere

Men så ved jeg da, at det ikke kun er min kæreste der er sådan.

Anmeld

5. juni 2012

blomst84

Miss-L86 skriver:

Min mand gad rigtig først snakke følelser og andet baby halløj, da vi havde været til MD scanning tror ikke mænd har det samme behov for at snakke om de ting allerede inden i er startet på PB har du ikke en god veninde du kan snakke med de ting om? Ellers er der jo også dette website hvor vi elsker at snakke baby, baby og mere baby

Anmeld

5. juni 2012

Miss-86

mor:) skriver:

Det kan være det kommer  når du får en struttende mave og han kan mærke spark osv. Det er sjældent mænd synes det er spændende før en graviditet.

Tak for svaret, jamen så må jeg vente, til der er mave

Det er bare svært at forstå, når man så gerne vil snakke om det.

Anmeld

5. juni 2012

gruener

Jeg er enig.. Snak med andre end ham om det.. Da jeg blev gravid, snakkede jeg heller ikke så meget med min kæreste om det.. Han viste ikke rigtig interesse for baby ting, planlægningen osv.. Men mænd er visuelle.. Det skal have noget at tage og føle på.. Vi kvinder mærker banret hele tiden, og følelsen af at være mor kommer enormt hurtgit, hvor for mænd, kommer følelsen af at være far, først når babyen er kommet til verden..

Sådan er det med mænd.. På mange punkter 

Men giv ham tid.. Snak med din familie og veninder. Når den lille kommer, vil det blive nemmere for ham. Det var det for os og Thomas er den bedste far for Liam. Jeg ved da også, at næste gang, vil jeg bedre kunne forstå at det er svært for ham at sætte sig ind i det på samme måde som os, da de ikke mærker det på deres krop. 

Anmeld

5. juni 2012

Miss-86

blomst84 skriver:

Min mand gad rigtig først snakke følelser og andet baby halløj, da vi havde været til MD scanning tror ikke mænd har det samme behov for at snakke om de ting allerede inden i er startet på PB har du ikke en god veninde du kan snakke med de ting om? Ellers er der jo også dette website hvor vi elsker at snakke baby, baby og mere baby

Jo, jeg snakker også med et par veninder om det, men jeg er "bange" for at det bliver for meget for dem på et tidspunkt. De glæder sig vildt på mine vegne, men de er ikke selv nået til det punkt, hvor de har lyst til børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.