Kæresten har svært ved at snakke om sine følelser mht. baby.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2012

L&V

Miss-L86 skriver:

Okay, jamen så må jeg bare lade emnet ligge, indtil der sker mere

Men så ved jeg da, at det ikke kun er min kæreste der er sådan.

Det er i hvertfald vigtigt ikke at presse ham til at snakke og bombardere ham med baby snak forså går han sikkert i baglås..

Nej du er absolut ikke alene om det.. Selvfølgelig er der nogle mænd der snakker meget om følelser osv men tror det er et få tal

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2012

Miss-86

gruener skriver:

Jeg er enig.. Snak med andre end ham om det.. Da jeg blev gravid, snakkede jeg heller ikke så meget med min kæreste om det.. Han viste ikke rigtig interesse for baby ting, planlægningen osv.. Men mænd er visuelle.. Det skal have noget at tage og føle på.. Vi kvinder mærker banret hele tiden, og følelsen af at være mor kommer enormt hurtgit, hvor for mænd, kommer følelsen af at være far, først når babyen er kommet til verden..

Sådan er det med mænd.. På mange punkter 

Men giv ham tid.. Snak med din familie og veninder. Når den lille kommer, vil det blive nemmere for ham. Det var det for os og Thomas er den bedste far for Liam. Jeg ved da også, at næste gang, vil jeg bedre kunne forstå at det er svært for ham at sætte sig ind i det på samme måde som os, da de ikke mærker det på deres krop. 

Ja, det er rigtigt. Men ja, lige på et tidspunkt føles det som om, han var ligeglad.. Den følelse havde jeg og blev da ked af det. Det fylder så meget i min hverdag også siger han at han egentlig ikke går og tænker over det ..

Men jeg kan jo godt se logikken i det, når jeg læser det du skriver.

Anmeld

5. juni 2012

Masig

Som jeg har skrevet i tidligere indlæg, så starter min kæreste og jeg PB til september. Og dertil skal det siges at jeg ikke har tvunget ham, eller presset ham til det. Som nogle tror, pga mit ene indlæg.

Vi har snakket meget om baby og blev enige om at vi begge gik på kompromis og det har vi gjort og det har vi det fint med. Min kæreste siger at han har lysten og at han ikke føler sig tvunget til det.

Nå, men jeg vil jo gerne snakke lidt om det her PB, men min kæreste sagde igår, at han ikke var så meget til at snakke om de følelser omkring det. Det tog helt pusten fra mig, for jeg vil SÅ gerne snakke om baby-ting og sådan.

Hvad pokker skal jeg gøre, for at få ham til at snakke om det?

Som de andre siger, så har mænd slet ikke samme behov for og lyst til at snakke om den slags.. og slet ikke så "længe" før I går igang... Min kæreste gad overhovedet heller ikke snakke om det før jeg blev gravid, for som han sagde "det er jo slet ikke relevant endnu"... Og det er jo rigtigt nok.. Når jeg kigger tilbage ville jeg da nok ønske jeg var lidt mere afslappet omkring det hele, ligesom ham istedet for at geare mig selv fuldstændig op over noget der slet ikke var sket endnu.... Det er da selvfølgelig spændende, men man kan også komme til at stresse for meget over det, hvis man allerede før man overhovedet er gået igang med projektet begynder at snakke om og planlægge alt muligt...

Det er faktisk først efter MD scanningen at min kæreste sådan rigtig gad snakke om det, og nogle gange gider han stadig ikke.... Husk at vi bliver mødre når vi ser den positive test, men de bliver først fædre når barnet er født... De kan ikke rigtig forholde sig til det før...

Det har intet at gøre med at de ikke gider baby, men de har jo bare ikke noget konkret at forhold sig til i den forbindelse, ikke på samme måde som vi har...

Mit råd er, at du bør tale med en god veninde om de her ting du vil tale om, og så lade manden være lidt... HVis man bliver ved med at presse ham til at tale om det, så får han nok bare endnu mindre lyst til det... Det var i hvert fald hvad min kæreste sagde til sidst, da han virkelig var blevet træt af at skulle tvinges til at tale om ting og følelser som ikke var der endnu....

Anmeld

5. juni 2012

Miss-86

Månsson skriver:

Det er i hvertfald vigtigt ikke at presse ham til at snakke og bombardere ham med baby snak forså går han sikkert i baglås..

Nej du er absolut ikke alene om det.. Selvfølgelig er der nogle mænd der snakker meget om følelser osv men tror det er et få tal

Ja, men så vil jeg da bare lade det ligge.. Men man blir da helt ude af den, når han så oveni siger at han ikke går og tænker så meget på det. Det kunne jeg jo ikke lige forstå. Hehe. Men det giver mere mening nu, hvor jeg lige fik oprettet denne debat.. Puha, er lettet.

Anmeld

5. juni 2012

Miss-86

Masig skriver:

Som de andre siger, så har mænd slet ikke samme behov for og lyst til at snakke om den slags.. og slet ikke så "længe" før I går igang... Min kæreste gad overhovedet heller ikke snakke om det før jeg blev gravid, for som han sagde "det er jo slet ikke relevant endnu"... Og det er jo rigtigt nok.. Når jeg kigger tilbage ville jeg da nok ønske jeg var lidt mere afslappet omkring det hele, ligesom ham istedet for at geare mig selv fuldstændig op over noget der slet ikke var sket endnu.... Det er da selvfølgelig spændende, men man kan også komme til at stresse for meget over det, hvis man allerede før man overhovedet er gået igang med projektet begynder at snakke om og planlægge alt muligt...

Det er faktisk først efter MD scanningen at min kæreste sådan rigtig gad snakke om det, og nogle gange gider han stadig ikke.... Husk at vi bliver mødre når vi ser den positive test, men de bliver først fædre når barnet er født... De kan ikke rigtig forholde sig til det før...

Det har intet at gøre med at de ikke gider baby, men de har jo bare ikke noget konkret at forhold sig til i den forbindelse, ikke på samme måde som vi har...

Mit råd er, at du bør tale med en god veninde om de her ting du vil tale om, og så lade manden være lidt... HVis man bliver ved med at presse ham til at tale om det, så får han nok bare endnu mindre lyst til det... Det var i hvert fald hvad min kæreste sagde til sidst, da han virkelig var blevet træt af at skulle tvinges til at tale om ting og følelser som ikke var der endnu....

Det giver også god mening, sådan som du beskriver det. Men det er lige det med at tænke så langt, når man er skruk.. Men ja, selvfølgelig det er jo logik, vi bliver mødre, når stregerne viser sig på testen. Og de bliver først fædre, når barnet er der. Tak, det var lige de ord jeg havde behov for at høre tror jeg.

Og jeg vil lade emnet ligge fra nu af, så han ikke bliver irriteret.

Anmeld

5. juni 2012

Miss-86

Månsson skriver:

Ja, denne debat hjalp. Jeg må lade emnet ligge.

Også enten snakke med mine veninder om det, eller jer dejlige damer herinde

Anmeld

5. juni 2012

L&V

Miss-L86 skriver:

Ja, men så vil jeg da bare lade det ligge.. Men man blir da helt ude af den, når han så oveni siger at han ikke går og tænker så meget på det. Det kunne jeg jo ikke lige forstå. Hehe. Men det giver mere mening nu, hvor jeg lige fik oprettet denne debat.. Puha, er lettet.

Det var godt det lettede.. Var lidt bange for om jeg var for skrap Mænd er bare af en anden støbning Men brug os herinde, veninder og familie til at snakke med..

Min mand tænkte overhovedet heller ik over det og heller ikke da jeg var blevet gravid, altså forstået på den måde at når han var på arbejde osv så var det der tankerne var og ikke ved min mave

Anmeld

5. juni 2012

Miss-86

Månsson skriver:

Det var godt det lettede.. Var lidt bange for om jeg var for skrap Mænd er bare af en anden støbning Men brug os herinde, veninder og familie til at snakke med..

Min mand tænkte overhovedet heller ik over det og heller ikke da jeg var blevet gravid, altså forstået på den måde at når han var på arbejde osv så var det der tankerne var og ikke ved min mave

Nej for søren, det var lige de ord jeg havde brug for ..

Ja det er jo klart, de er på arbejde og så er det dét de koncenterere sig om, kvinderne de render jo rundt med maven

Det er lige det med at tænke så langt.

Anmeld

5. juni 2012

Masig

Miss-L86 skriver:

Det giver også god mening, sådan som du beskriver det. Men det er lige det med at tænke så langt, når man er skruk.. Men ja, selvfølgelig det er jo logik, vi bliver mødre, når stregerne viser sig på testen. Og de bliver først fædre, når barnet er der. Tak, det var lige de ord jeg havde behov for at høre tror jeg.

Og jeg vil lade emnet ligge fra nu af, så han ikke bliver irriteret.

Jamen jeg ved 100% hvordan du har det, sådan havde jeg det også når kæresten sagde at han ikke rigtig gik og tænkte over det i hverdagen og egentlig ikke lige gad snakke om det... Men hvis man lige prøver at slå koldt vand i blodet og tænke lidt over det, så burde man måske nogle gange tage lidt ved lære af de kære mænd... Ved godt de nogle gange er lidt trælse, men lige netop det der med at tage tingene lidt med ro og ikke stresse og have for travlt, er måske meget godt i sidste ende...

Selvfølgelig skal de også nogle gange give sig, og snakke med os om nogle af de der ting, men pas på det ikke bliver det eneste hverdagen handler om, for så går det helt i ged til sidst (been there, done that, så jeg taler af erfaring )

Anmeld

5. juni 2012

L&V

Miss-L86 skriver:

Nej for søren, det var lige de ord jeg havde brug for ..

Ja det er jo klart, de er på arbejde og så er det dét de koncenterere sig om, kvinderne de render jo rundt med maven

Det er lige det med at tænke så langt.

Årh det var godt.. Nemlig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.