Som jeg har skrevet i tidligere indlæg, så starter min kæreste og jeg PB til september. Og dertil skal det siges at jeg ikke har tvunget ham, eller presset ham til det. Som nogle tror, pga mit ene indlæg.
Vi har snakket meget om baby og blev enige om at vi begge gik på kompromis og det har vi gjort og det har vi det fint med. Min kæreste siger at han har lysten og at han ikke føler sig tvunget til det.
Nå, men jeg vil jo gerne snakke lidt om det her PB, men min kæreste sagde igår, at han ikke var så meget til at snakke om de følelser omkring det. Det tog helt pusten fra mig, for jeg vil SÅ gerne snakke om baby-ting og sådan.
Hvad pokker skal jeg gøre, for at få ham til at snakke om det?
Som de andre siger, så har mænd slet ikke samme behov for og lyst til at snakke om den slags.. og slet ikke så "længe" før I går igang... Min kæreste gad overhovedet heller ikke snakke om det før jeg blev gravid, for som han sagde "det er jo slet ikke relevant endnu"... Og det er jo rigtigt nok.. Når jeg kigger tilbage ville jeg da nok ønske jeg var lidt mere afslappet omkring det hele, ligesom ham istedet for at geare mig selv fuldstændig op over noget der slet ikke var sket endnu.... Det er da selvfølgelig spændende, men man kan også komme til at stresse for meget over det, hvis man allerede før man overhovedet er gået igang med projektet begynder at snakke om og planlægge alt muligt...
Det er faktisk først efter MD scanningen at min kæreste sådan rigtig gad snakke om det, og nogle gange gider han stadig ikke.... Husk at vi bliver mødre når vi ser den positive test, men de bliver først fædre når barnet er født... De kan ikke rigtig forholde sig til det før...
Det har intet at gøre med at de ikke gider baby, men de har jo bare ikke noget konkret at forhold sig til i den forbindelse, ikke på samme måde som vi har...
Mit råd er, at du bør tale med en god veninde om de her ting du vil tale om, og så lade manden være lidt... HVis man bliver ved med at presse ham til at tale om det, så får han nok bare endnu mindre lyst til det... Det var i hvert fald hvad min kæreste sagde til sidst, da han virkelig var blevet træt af at skulle tvinges til at tale om ting og følelser som ikke var der endnu....