hvor meget bruger i pr uge? + madplan for næste uge.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
NessaXenia skriver:

vi er ved at lave madplan, og har 1000,- kr til hver uge i bugettet til mad osv.
vi er 2 voksne og 1 barn på 1 år.
selvfølgelig kan man leve for mindre, men det er bare et maksimum

Hvad er jeres næste uge's madplan?
syntes vi er kørt lidt fast i retter, da vi altid kører i det samme.
Håber i har lidt friskt pust

Hvad skal i have?

og hvad bruger i pr uge ca?

En go' ide, hvis det kan lade sig gøre, er at handle ind mandag formiddag - tit er der ting der er sat ned, da det kun kan holde sig til dagen efter - men man kan altid smide det i fryseren

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

MissTas

NessaXenia skriver:

vi er ved at lave madplan, og har 1000,- kr til hver uge i bugettet til mad osv.
vi er 2 voksne og 1 barn på 1 år.
selvfølgelig kan man leve for mindre, men det er bare et maksimum

Hvad er jeres næste uge's madplan?
syntes vi er kørt lidt fast i retter, da vi altid kører i det samme.
Håber i har lidt friskt pust

Hvad skal i have?

og hvad bruger i pr uge ca?

vi bruger ca. 800 om ugen to voksne og et barn på snart 6 mrd.

Anmeld

2. august 2012

havana

Det behøver ikke at være så dyrt at fylde fryseren, vi køber en hel gris ad gangen, i stedet for at købe små pakker i supermarkeder.. Og oksekød køber vi også i større portioner via det lokale slagtehus.. Og så har vi altså kød til rigtig lang tid, og skal kun købe tilbehør..

Anmeld

2. august 2012

Lady Marion <3

Ikke om jeg fatter hvordan i kan leve for så små penge ?? Får i seriøst frugt og grønt nok ?? Vi hæver 2600 kr hver mandag og vi fester ikke . de 2600 om ugen dækker mad - husholdning - et lille cafe besøg en sjælden gang men det er for os ikke en fest at leve for 2600 pr uge

Anmeld

2. august 2012

EnGodMor

Lady Marion <3 skriver:

Ikke om jeg fatter hvordan i kan leve for så små penge ?? Får i seriøst frugt og grønt nok ?? Vi hæver 2600 kr hver mandag og vi fester ikke . de 2600 om ugen dækker mad - husholdning - et lille cafe besøg en sjælden gang men det er for os ikke en fest at leve for 2600 pr uge

Bruger I 2600 hver uge  ??

Anmeld

2. august 2012

Lady Marion <3

engodmor skriver:

Bruger I 2600 hver uge  ??

Ja da , og det er yderst normalt .. Bankerne kræver et månedligt rådighedsbeløb på 14000 kr når alt er betalt hvis man feks skal købe hus , vi bruger ca 12000 pr md  så det er ikke helt hen i vejret , seriøst , mange uger har vi svært ved at få det til at slå til . Vi lever ikke over evne , drikker ikke sodavand eller spiser slik og chips .

Anmeld

2. august 2012

EnGodMor

Lady Marion <3 skriver:

Ja da , og det er yderst normalt .. Bankerne kræver et månedligt rådighedsbeløb på 14000 kr når alt er betalt hvis man feks skal købe hus , vi bruger ca 12000 pr md  så det er ikke helt hen i vejret , seriøst , mange uger har vi svært ved at få det til at slå til . Vi lever ikke over evne , drikker ikke sodavand eller spiser slik og chips .

Jeg syntes godt nok det lyder af meget... 10.400 om måneden, det er for vildt..

Hvis man ser luxusfælden, så anbefaler de at en familie på 4- 5 psersoner bruger 5.500 -6.000 pr månede...

Vi bruger 700 til 1000 kr på uge og det er med toiletpapir, shampoo, bleér  ja alt 

Anmeld

2. august 2012

Lady Marion <3

engodmor skriver:

Jeg syntes godt nok det lyder af meget... 10.400 om måneden, det er for vildt..

Hvis man ser luxusfælden, så anbefaler de at en familie på 4- 5 psersoner bruger 5.500 -6.000 pr månede...

Vi bruger 700 til 1000 kr på uge og det er med toiletpapir, shampoo, bleér  ja alt 

Jeg syntes også det er mange trælse penge vi bruger  Men vi kan simpelthen ikke leve for mindre , slet ikke . Vi handler hver mandag til hele ugen , resten af pengene bruger vi så på ekstra mælk , grønt , frugt og brød og sådan .. ville ønske vi kunne leve for mindre , det er jo de aller kedeligeste penge at bruge .. vil lige sige at vi er 2 voksne + 1 pige på 19 , 1 dreng på 16 (og han spiser meget) og en dreng på 3 år .

Anmeld

2. august 2012

morethanperfect

engodmor skriver:

Får i ikke friske grøntsager da???

Hvis jeg skal handle ind til en månede a gangen, så er mine grøntsager bestemt ikke friske, og kartoflerne ligger og rådner Yark

Frugt og grønt, mælk og brød og sådan nogle ting , købte min kæreste ind til én gang om ugen .. Han arbejder i netto , så det var ret billigt ..

Vi har nu lavet vores plan om

Anmeld

2. august 2012

bøllen

Her handler vi ca for 1000 kr om ugen , 2 voksne ,2 store drenge og 1 på knap 3.

Vi prøver at lave madplan og handle 1 gang om ugen. Supplere ekstra brød mælk frugt løbende.

Det er alt inkl i husholdningen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.