hvor meget bruger i pr uge? + madplan for næste uge.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.118 visninger
56 svar
0 synes godt om
2. juni 2012

NessaXenia

vi er ved at lave madplan, og har 1000,- kr til hver uge i bugettet til mad osv.
vi er 2 voksne og 1 barn på 1 år.
selvfølgelig kan man leve for mindre, men det er bare et maksimum

Hvad er jeres næste uge's madplan?
syntes vi er kørt lidt fast i retter, da vi altid kører i det samme.
Håber i har lidt friskt pust

Hvad skal i have?

og hvad bruger i pr uge ca?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2012

Nadia&Daniel

VanessaBaby skriver:

vi er ved at lave madplan, og har 1000,- kr til hver uge i bugettet til mad osv.

Hvad skal i have?

Vi har også 1000.- pr. uge (til alt fra bleer, toiletpapir og kød) Så kigger lige med

Anmeld

2. juni 2012

Masig

VanessaBaby skriver:

Hvad skal i have?

Nu er vi kun to voksne og ingen børn endnu, men vi bruger omkring 3-500 kr pr uge hvis vi tænker os om...

Vores madplan denne uge indeholder bl.a. stegt flæsk med persillesovs og nye kartofler, frikadeller, hjemmelavet pizza, spaghetti og kødsovs og hotdogs.... Meget af det var for at rydde ud i fryseren inden vi begyndte at købe nyt ind...

Anmeld

2. juni 2012

Koen.

Vi er 2 voksne og 2 børn (2 år og 2 uger) og vi bruger ca 1000,- på husholdning, det er bleer, mad, toiletpapir ovs

mad ideer kigger jeg lige med på

Anmeld

2. juni 2012

132319

Ca. 500

1 voksen og to børn på 4 og 1½.

Stort set alt (undtagen kød, da det er for dyrt ) er økologisk.

Anmeld

2. juni 2012

NessaXenia

Nadia&Daniel skriver:

Vi har også 1000.- pr. uge (til alt fra bleer, toiletpapir og kød) Så kigger lige med

syntes det virker rimeligt, men man kan da altid lære noget.

vi køber ind én gang om ugen af kød osv, er der gode tilbud kan jeg godt finde på at købe ret meget af feks oksekød, kylling og laks.

af toiletparpir, køkkenrulle, rengøringsmidler, tandpasta og den slags, køber vi på tilbud i størrer mængder..

og bleer køber vi 3-4 pakker hver d. 1.
samt skumklude, Allomin, og alt det man bruger til hende den lille.

Det er selvfølgelig kun én flaske i døgnet hun får, så den holder i lang tid sådan en pakke, men det er altid godt at have i huset.

feks så noget dumt som flåede tomater er ofte på tilbud feks i sidste uge 5 for 10 kr.
så køber jeg gerne for 20 kr.
så man har et mindre lager.

Syntes bare det er svært at finde på noget forskelligt hver uge.

Anmeld

2. juni 2012

Nadia&Daniel

VanessaBaby skriver:

syntes det virker rimeligt, men man kan da altid lære noget.

vi køber ind én gang om ugen af kød osv, er der gode tilbud kan jeg godt finde på at købe ret meget af feks oksekød, kylling og laks.

af toiletparpir, køkkenrulle, rengøringsmidler, tandpasta og den slags, køber vi på tilbud i størrer mængder..

og bleer køber vi 3-4 pakker hver d. 1.
samt skumklude, Allomin, og alt det man bruger til hende den lille.

Det er selvfølgelig kun én flaske i døgnet hun får, så den holder i lang tid sådan en pakke, men det er altid godt at have i huset.

feks så noget dumt som flåede tomater er ofte på tilbud feks i sidste uge 5 for 10 kr.
så køber jeg gerne for 20 kr.
så man har et mindre lager.

Syntes bare det er svært at finde på noget forskelligt hver uge.

Du/I gør præcis det samme som os  Dog køber vi ikke bleer og Nan på samme måde (burde vi måske prøve) Men personligt elsker jeg at gå på tilbudsjagt og indkøb.. Men vil gerne blive bedre til det

Anmeld

2. juni 2012

NessaXenia

Masig skriver:

Nu er vi kun to voksne og ingen børn endnu, men vi bruger omkring 3-500 kr pr uge hvis vi tænker os om...

Vores madplan denne uge indeholder bl.a. stegt flæsk med persillesovs og nye kartofler, frikadeller, hjemmelavet pizza, spaghetti og kødsovs og hotdogs.... Meget af det var for at rydde ud i fryseren inden vi begyndte at købe nyt ind...

det gør vi også, det der med at rydde ud i fryseren, men når den så småt er ved at være tom, koster det dyrt at få den fyldt op igen med de forskellige slags kød man bruger.

Men hvis jeg kigger i reklamerne når de kommer, så er der stort set altid et eller andet sted hvor der er tilbud på kød

Så man bruger en god sjat penge hver månede når man begynder at kunne ane bunden af fryseren..
men så har man jo også til 2-3 uger..

syntes bare vi bruger kød eller fisk hver dag, skal nok prøve at lave 2 dage i ugen uden kød..
det må da kunne lade sig gøre

Anmeld

2. juni 2012

NessaXenia

Nadia&Daniel skriver:

Du/I gør præcis det samme som os  Dog køber vi ikke bleer og Nan på samme måde (burde vi måske prøve) Men personligt elsker jeg at gå på tilbudsjagt og indkøb.. Men vil gerne blive bedre til det

Ja elsker det også, det der tilbudsjagt
det bliver lidt en hobby..

er du også blevet skruk :p

Anmeld

2. juni 2012

ano14316

132319 skriver:

Ca. 500

1 voksen og to børn på 4 og 1½.

Stort set alt (undtagen kød, da det er for dyrt ) er økologisk.

Lige et lille øko spare tips. herfra.

Øko hakket oksekød 400 gr. 29,- kr i rema 1000 std. pris.

til sammenligning havde føtex i denne uge tilbud 3 pk. a 300 gr for 100 kr.

Kød er nemlig også et af de steder hvor vi bare en gang imellem er nød til at sige at vi har simpelthen ikke råd til at købe økologisk.

Hvor køber du frugt og grønt, jeg synes simpelthen at udvalger heromkring hvor jeg bor er så mega ringe, jeg kan ikke engang få øko blomkål..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.