hvor meget bruger i pr uge? + madplan for næste uge.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2012

Pige2009

VanessaBaby skriver:

vi er ved at lave madplan, og har 1000,- kr til hver uge i bugettet til mad osv.
vi er 2 voksne og 1 barn på 1 år.
selvfølgelig kan man leve for mindre, men det er bare et maksimum

Hvad er jeres næste uge's madplan?
syntes vi er kørt lidt fast i retter, da vi altid kører i det samme.
Håber i har lidt friskt pust

Hvad skal i have?

og hvad bruger i pr uge ca?

rema 1000 har på deres hjemmeside hver ude en madplan, som inspirerer mig. Derudover bruger jeg madplanen fra Søndagsavisen

I denne uge skal vi f.eks. have fisk, oksekød og svinekød for at nævne lidt forskelligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2012

Winnie

Sukkermåsen skriver:

Ja vi har ca. 30 forskellige retter det skal dog siges, at vi spiser diverst rester 2 gange om ugen, og ja vi handler oftes den sidste weekend om måneden for det er oftes der, de bedste tilbud er, da mange ikke at så mange penge på dette tidspunkt. Grøntsager er dog kun noget jeg køber uge for uge eller kun et par dage frem, da det bare smager bedst når det er friskt

Selvfølgelig hvis vi ser er rigtig godt tilbud i løbet af ugen så slår vi da til.

man skal også bare tænke over om det man køber af tilbehør om det kan gå igen i løbet af ugen til noget andet eller om det kan serveres på en anden måde. 

jeg har altid lavet det meste selv, lige fra sønnens vælling, mos og til det vi ellers får, for det er oftes billigere og smager også bedre

og nyder at få pengene til at række.

Tak for svar  Lyder alligevel lidt som hos os, handler gerne stort ind en gang om måneden til det vi spiser mest og laver næsten alt fra bunden, og kan godt lide det på den måde  Men tror jeg kunne tænke mig at prøve din model på et tidspunkt hvor jeg  har overskud til at lave om. 

Anmeld

4. juni 2012

Mor-til-asta-09

VanessaBaby skriver:

vi er ved at lave madplan, og har 1000,- kr til hver uge i bugettet til mad osv.

Hvad skal i have?

vi har handlet for 500 til denne uge.

Herhjemme står den på
Mandag: Pandekager med fyld og salat
Tirsdag: Lasagne med råkost
Onsdag: Frikadeller med hjemmelavet kartoffelsalat
Torsdag: Hamburgerryg med sovs, kartofler og grønsager
Fredag: Hjemmelavet burger
Lørdag: skal vi i byen
Søndag: Kalkun gordon bleu med bølgefritter og salat

Skal siges at meget af kødet er i fryseren

Anmeld

4. juni 2012

Sukkermåsen

Winnie skriver:

Tak for svar  Lyder alligevel lidt som hos os, handler gerne stort ind en gang om måneden til det vi spiser mest og laver næsten alt fra bunden, og kan godt lide det på den måde  Men tror jeg kunne tænke mig at prøve din model på et tidspunkt hvor jeg  har overskud til at lave om. 

Det kræver overskud og jeg kan ikke få det til at fungere nok jeg er stresset fx. da jeg havde mvesår. 

Anmeld

4. juni 2012

2babygirls

Ej, vi ser meget ens på tingene. Men jeg er begyndt at se gravide maver over alt (gjorde jeg også, da jeg gerne ville have Laura), så det er de småe tegn. Dog venter vi lige lidt endnu.

Tilbage til ugeplan og økonomi

Endnu et sidespring,
Men min veninde fil aks og hendes pige er fra juli 09 og drengen kom i oktober 11 igen ved ks fordi han også stod skævt...

Vi ville også have ventet til oktober, men kunne ikke styre mig hehe

Anmeld

7. juni 2012

Winnie

Sukkermåsen skriver:

Det kræver overskud og jeg kan ikke få det til at fungere nok jeg er stresset fx. da jeg havde mvesår. 

Nej, tænker også at det kræver noget at få det op og køre, med planlægning og alt ting, derfor jeg vil vente 

Anmeld

7. juni 2012

morethanperfect

VanessaBaby skriver:

Hvad skal i have?

Bruger i 1000 kr. på mad om ugen !?
Vildt

Den 1 købte vi ind for 2500 kr. til hele mdr.. Med ALT ... Og vi har ikke én gang , liiige været inde i brugsen endnu

Anmeld

2. august 2012

EnGodMor

morethanperfect skriver:

Vildt

Den 1 købte vi ind for 2500 kr. til hele mdr.. Med ALT ... Og vi har ikke én gang , liiige været inde i brugsen endnu

Får i ikke friske grøntsager da???

Hvis jeg skal handle ind til en månede a gangen, så er mine grøntsager bestemt ikke friske, og kartoflerne ligger og rådner Yark

Anmeld

2. august 2012

EnGodMor

morethanperfect skriver:

Vildt

Og hvordan gør i så med mælk??

Måske du har nogen goe fif i ærmet???

Anmeld

2. august 2012

Carl-Emil's mor

NessaXenia skriver:

Hvad skal i have?

Vi har et budget der hedder 2500 pr mdr.

Det skal dække:

1. voksen på madlog

1. baby på 6 mdr der smager/spiser alt ( mere eller mindre men stadigvæk er på mme )

1. golden retriwer der spiser små 500-600 gram mad i døgnet

1. papillon der spiser 80 gram i døgnet..

Jeg handler kød i bilka 1 gang hver 2 mdr ca F.eks lige nu har der Olivers 100% kyllingen 3600 gram brystfilet for 199,- dvs INGEN lage eller andet tilsat hvilket jeg er totalt fan af

Jeg handler for ca 600 kr kød hver anden mdr dog har jeg lige købt igen selvom vi har en del tilbage endnu men er der godt tilbud i mellem månederne så handler jeg også Men udgangspunkt kød i bilka.

bruger 550 på hundefoder.

Jeg laver selv yoghurt og grød osv til min søn af ØKOLOGISKE råvare.

Vi kommer aldrig ud med mindre end 400 kr i overskud pr mdr så det kan sagtens lade sig gøre at have et fornuftigt budget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.