LISBETH:-) skriver:
Jeg er mor til Elina som lige er blevet 2 år. Hun er diagnostiseret med et meget sjældent syndrom - bardet biedl - som der kun er 100 mennesker i dk med.
Elina har fået dette syndrom fordi min mand og jeg uheldigvis begge er bærer af det - og i mod alle ods har fundet sammen og fået et barn sammen.
Sagen har så været den at vi brændende har ønsket os et barn mere (vi har også en stor pige på snart 5 år som er gået fri) vi har gennem rigshospitalet fået undersøgt om de ville kunne adskille begge vores dårlige gen såleds at jeg kan få taget æg ud, som kan blive renset for alle dårlige gener og så lagt op igen.
Vi har ventet snart 6 mdr på svar og ringede for noget tid siden, hvor de ikke kunne sige noget men fortalte at i langt de fleste tilfælde kunne det ikke lade sig gøre. Vi havde så egentlig lagt det lidt på hylden, og forsøgt og forlig os med tanken om at vi aldrig ville få en nr. 3 MEN........................ så var det lige telefonen ringede idag og sørme om det ikke var rigshospitalet med rigtig godt nyt. Vi er "godkendt" og de mener der er store chancer og vi starter lige så snart der er en tid. De ville sende et brev i morgen med en dato. 
Puha for en rutsjebane tur
Hej og stort tillykke 
Jeg er selv mor til to piger. Den yngste har et syndrom, der er lige så sjældent som din datters. Og jeg ønsker også et 3. barn, men skal først i gang med genetisk rådgivning.
Måske vi kunne have gavn af hinanden?

Anmeld