Flere børn men bærer af sjældent syndrom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.754 visninger
37 svar
0 synes godt om
31. maj 2012

LISBETH:-)

Jeg er mor til Elina som lige er blevet 2 år. Hun er diagnostiseret med et meget sjældent syndrom - bardet biedl - som der kun er 100 mennesker i dk med.

Elina har fået dette syndrom fordi min mand og jeg uheldigvis begge er bærer af det - og i mod alle ods har fundet sammen og fået et barn sammen.

Sagen har så været den at vi brændende har ønsket os et barn mere (vi har også en stor pige på snart 5 år som er gået fri) vi har gennem rigshospitalet fået undersøgt om de ville kunne adskille begge vores dårlige gen såleds at jeg kan få taget æg ud, som kan blive renset for alle dårlige gener og så lagt op igen.

Vi har ventet snart 6 mdr på svar og ringede for noget tid siden, hvor de ikke kunne sige noget men fortalte at i langt de fleste tilfælde kunne det ikke lade sig gøre. Vi havde så egentlig lagt det lidt på hylden, og forsøgt og forlig os med tanken om at vi aldrig ville få en nr. 3 MEN........................ så var det lige telefonen ringede idag og sørme om det ikke var rigshospitalet med rigtig godt nyt. Vi er "godkendt" og de mener der er store chancer og vi starter lige så snart der er en tid. De ville sende et brev i morgen med en dato.

Puha for en rutsjebane tur

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2012

FamilenStorm

LISBETH:-) skriver:

Jeg er mor til Elina som lige er blevet 2 år. Hun er diagnostiseret med et meget sjældent syndrom - bardet biedl - som der kun er 100 mennesker i dk med.

Elina har fået dette syndrom fordi min mand og jeg uheldigvis begge er bærer af det - og i mod alle ods har fundet sammen og fået et barn sammen.

Sagen har så været den at vi brændende har ønsket os et barn mere (vi har også en stor pige på snart 5 år som er gået fri) vi har gennem rigshospitalet fået undersøgt om de ville kunne adskille begge vores dårlige gen såleds at jeg kan få taget æg ud, som kan blive renset for alle dårlige gener og så lagt op igen.

Vi har ventet snart 6 mdr på svar og ringede for noget tid siden, hvor de ikke kunne sige noget men fortalte at i langt de fleste tilfælde kunne det ikke lade sig gøre. Vi havde så egentlig lagt det lidt på hylden, og forsøgt og forlig os med tanken om at vi aldrig ville få en nr. 3 MEN........................ så var det lige telefonen ringede idag og sørme om det ikke var rigshospitalet med rigtig godt nyt. Vi er "godkendt" og de mener der er store chancer og vi starter lige så snart der er en tid. De ville sende et brev i morgen med en dato.

Sikke et sammentræf at i lige er ramlet ind i hinanden og begge har de gener..
Kender ikke til sygdommen, men håber da ikke det er alvorligt for jeres lille pige..

Men stort tillykke med de dejlige nyheder :-) Hvor er det dejligt at man kan så meget i dag, at man kan sotere de dårlige gener fra.. Så længe det ikke misbruges til at skabe " Det perfekte barn" har jeg ikke noget imod at man kan hjælpe med det.. :-)

Held og lykke med det hele :-)

Anmeld

31. maj 2012

bøllen

Ej hvor godt håber i får jeres ønske opfyldt med nr 3

Anmeld

31. maj 2012

MariaJ

Hvor er det dejligt for jer. Hvor en skøn nyhed. Håber det lykkes for jer med en nr 3 .

Anmeld

31. maj 2012

Humanincubator

Det er ikke en rar diagnose, hun har fået

Jeg håber virkelig, at det går godt for jer!

Anmeld

31. maj 2012

Nessie

Hvor fantastisk

Håber at I så snart kan komme i gang med hele processen, så I ikke skal vente 6 mdr. mere

Anmeld

31. maj 2012

Jibbe

Åååh hvor dejlig Lisbeth!!! Krydser fingre for det lykkes for jer!!!

Anmeld

31. maj 2012

sweet

LISBETH:-) skriver:

sådan  det kan være vi render på hinanden en dag på riget

Anmeld

31. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Dejligt, held og lykke med det hele!!  Vh stine

Anmeld

31. maj 2012

Ciss

Stort til lykke! Det er jo fantastisk!

Helt utrolig hvad der er muligt i dag.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.