Info, eller mangel på samme!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2012

Darling<3

MLT skriver:

Jeg har aldrig selv lavet en ønskeseddel om hvad jeg godt kunne tænke mig til fødslen.. 

Jeg skulle op på fødegangen for at få nogle piller mod smerter. Da vi kommer til hovedindgangen går vandet, og det går pludselig MEGET stærkt.. På fødestuen tager vi bare det hele som det kommer. De spørger mig undervejs hvad jeg vil, og det bliver bare til nogen korte ja/nej svar. Ellers tog manden over

Håber for dig, at du får en JM som du er tilfreds med Der er ikke noget vigtigere end at blive lyttet til i sådan en situation 

Jeg tror bare det er blevet lidt for vigtigt for mig at alle ved hvad jeg ønsker, netop fordi min tidligere JM var skide ligeglad!!::

Jeg er sygt bange for nåle, så den epi , den skal slet ikke i nærheden af mig

Hvad var det for nogle smerter du havde siden du skulle op og have piller for/mod det?? Havde du ramt din termin?

Min kæreste aner slet ikke hvad jeg vil under fødslen og når jeg prøver at forklare ham det, så afviser han mig lidt - han er sikker på at han går i gulvet hvis de kommer med nåle:/

Tusinde tak - håber også hun tager mig mere alvorlig end hende den anden!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2012

Miss-86

Darling<3 skriver:

Hej Hej derude

Lander på termin's dagen om en lille måned - men jeg ved næsten ingenting om fødsel, smerter og hvad jeg skal gøre

Jeg har selvfølgelig læst en masse, men det er jo bare ikke det samme som at snakke med feks sin JM!

Men dette har jeg ikke "prøvet" endnu - da min JM mener at det er vigtigere at snakke rygning, sundhed og skrive en masse notater om andre kommende mødre:/

Derfor har jeg idag ringet og fået en ny, som jeg virkelig håber er meget bedre og til at snakke med - om MINE behov..!

Men jeg vil egenligt gerne høre jer piger ad - hvad gjorde du da fødslen gik igang?
Gik vandet som det første? Lagde du dig ned og blev hentet i ambulance?
Havde du lavet en "ønskeseddel" om hvad du ville have af smertelendring?
Kom gerne med andre relevante svar, til gode spørgsmål - det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om , lige pt

Er ikke sååå nervøs for selve fødslen længere, mere om min nye JM lytter til mig gennem forløbet!

Håber nogle af jer har tid til at svare På forhånd tak

Jeg har lige læst bogen der hedder: Lykken findes! af Camilla Miehe-Renard og det er forskellige mødre, som beskriver deres fødsel, smerter og hele fødselsforløbet, jeg synes den var god. Og kunne forestille mig, den var brugbar, når man stod og sku føde.

Camilla har skrevet den, fordi hun selv synes den slags info manglede, da hun var gravid.

Anmeld

29. maj 2012

Darling<3

MoarHvidovre skriver:

Jeg ventede på, at mine veer blev regelmæssige inden, at jeg ringede til FB. Mit vand blev taget på hospitalet under selve fødslen.

Nej, jeg havde ikke lavet en ønskeseddel - tog det som jeg kom. Havde dog gjort mig nogen tanker om, hvad jeg gerne ville.

Gik der lang tid fra den første ve, til du ringede derop?

Hvilke tanker havde du gjort dig, nu hvor du ikke havde skrevet noget ned?

Anmeld

29. maj 2012

MLT

Darling<3 skriver:

Jeg tror bare det er blevet lidt for vigtigt for mig at alle ved hvad jeg ønsker, netop fordi min tidligere JM var skide ligeglad!!::

Jeg er sygt bange for nåle, så den epi , den skal slet ikke i nærheden af mig

Hvad var det for nogle smerter du havde siden du skulle op og have piller for/mod det?? Havde du ramt din termin?

Min kæreste aner slet ikke hvad jeg vil under fødslen og når jeg prøver at forklare ham det, så afviser han mig lidt - han er sikker på at han går i gulvet hvis de kommer med nåle:/

Tusinde tak - håber også hun tager mig mere alvorlig end hende den anden!!

Har du skrevet den 'ønskeseddel' om, hvad du gerne vil?

Hehe.. Jeg havde heller ikke skænket det en tanke, at jeg ville føde i vand, men da det kom til stykket, og jeg var i badekaret, så var jeg sgu ligeglad - hun skulle bare ud.. Endte dog med, at jeg kom op alligevel :p.. Man skal aldrig sige aldrig i sådan en situation, tror jeg :p.. 

Jeg var i 38+4. Jeg havde ikke rigtig sovet om natten, så jeg valgte at stå tidligt op og ligge mig ned på sofaen, så jeg ikke vækkede manden. Jeg havde smerte der kom med meget varieret mellemrum, så jeg ringede til fødegangen ved 12 tiden og forklarede dem situationen. Jeg fik af vide, at det sikkert bare var plukveer (havde ikke haft det igennem graviditeten, så vidste ikke hvordan det føles).. Jeg skulle ringe ingen hvis det tog til. Hele dagen havde jeg småsmerter, men ikke noget af stor betydning. Om aftenen tog det så lidt til igen, og manden ringede til fødegangen, og forklarede at jeg igen hvade fået smerter, og at jeg hverken kunne slappe af eller sove, så de bad mig komme der op, så jeg kunne få nogen piller, så jeg kunne få noget søvn Da vi så kommer der op og vandet er gået, får vi ellers bare af vide, at når vi skal hjem igen, så havde vi vores lille baby med 

Anmeld

29. maj 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Darling<3 skriver:

Gik der lang tid fra den første ve, til du ringede derop?

Hvilke tanker havde du gjort dig, nu hvor du ikke havde skrevet noget ned?

1. gang gik der ca. 5 timer og 2. gang gik der ca. 9 timer.

Jeg vidste på forhånd, at jeg gerne ville have en epi-blokade og så var jeg ellers åben for, hvordan forløbet ville være.

Anmeld

29. maj 2012

EKBJ

Darling<3 skriver:

Hej Hej derude

Lander på termin's dagen om en lille måned - men jeg ved næsten ingenting om fødsel, smerter og hvad jeg skal gøre

Jeg har selvfølgelig læst en masse, men det er jo bare ikke det samme som at snakke med feks sin JM!

Men dette har jeg ikke "prøvet" endnu - da min JM mener at det er vigtigere at snakke rygning, sundhed og skrive en masse notater om andre kommende mødre:/

Derfor har jeg idag ringet og fået en ny, som jeg virkelig håber er meget bedre og til at snakke med - om MINE behov..!

Men jeg vil egenligt gerne høre jer piger ad - hvad gjorde du da fødslen gik igang?
Kom gerne med andre relevante svar, til gode spørgsmål - det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om , lige pt

Er ikke sååå nervøs for selve fødslen længere, mere om min nye JM lytter til mig gennem forløbet!

Ved mig startede det hele med kraftige plukkeveer lørdag morgen og blev først lørdag aftenen til veer med 10 minutters mellemrum.. 

Ringede til FB da der var 4-5 minutter imellem dem da jeg havde stået under bruseren i to timer og slet ikke kunne finde ro.. 

Mit vand gik først lige da jeg de skulle til at tage det.. de nåede dog slet ikke og prikke hul på det, det skyllede ud over den studerende JM.. stakkels hende hehe.. 

Fødslen tog godt 25 timer.. 

Fik akupuntur, noget at sove på (sove cocktail), kom i badekar og senere epiduralblokade.. 

Den kan anbefales!!!

Anmeld

29. maj 2012

An&Jo

Darling<3 skriver:

Hej Hej derude

jeg nåede at være med til fødselsforberedelse én gang, og så fødte jeg, så jeg fik kun det grundlæggende med..

Jeg tror bare lidt at jeg fra starten havde sat mig for at jeg tog det som det kom, dog ville jeg helst undgå smertestillende, da jeg er virkelig ræd for nåle, og besvimer bare ved synet af en..

Min fødsel startede med veer stille og roligt fredag aften, der var allerede fra starten kun omkring 5 minutter imellem dem, men de gjorde ikke mere ondt end at jeg kunne skjule dem for mine forældre som jeg var på besøg ved..
Jeg fik ikke rigtig sovet den nat, kun blundet lidt, og havde faktisk lovet min lillesøster en shoppetur lørdag formiddag, og jeg ville helst ikke aflyse, så jeg var helt klar til at tage afsted på shoppetur med bettesøs, men der begyndte de så at bide lidt mere, og jeg måtte jo så krybe til korset og sige at der ikke blev en shoppetur alligevel, for jeg havde haft veer siden aftenen før, jeg ville bare være sikker på at de ikke gik i sig selv igen, som de havde gjort alle de andre gange..
Ringer til fødegangen omkring kl 12 lørdag, får besked på at tage 2 panodiler og forsøge at få noget søvn, og var de så ikke forsvundet efter 2 timer, skulle jeg ringe igen, jeg ringer så først derind ved 16 tiden, for så slemme var veerne jo heller ikke endnu.. Jeg bliver bedt om at komme ind til et tjek, og vi kører så afsted, kommer derind ved 18 tiden, bliver undersøgt og er kun halvanden centimeter åben, men da mine forældre bor langt fra den nærmeste fødegang, får vi valget om at blive eller om at tage hjem igen.. jdm siger her at hun er sikker på at jeg føder i løbet af natten, jeg siger pjat med hende og vælger at vi skal køre hjem, vi er hjemme igen ved 20:30 tiden ca, og min mor og jeg forsøger at få noget søvn, min mor sover, og jeg blunder, og har på dette tidspunkt ikke sovet siden natten mellem torsdag og fredag.. pludselig tager veerne til, og de gør nu så ondt at de giver mig kvalme, jeg ringer til fødegangen, og vækker derefter min mor og siger at vi skal afsted igen, hun står op, får en hurtig kop kaffe og vi kører afsted igen.. vi ankommer på fødegangen omkring midnat igen, og jeg bliver undersøgt og stadig kun halvanden centimeter åben, og DER mistede jeg modet lidt.. Jeg bliver indlogeret på et værelse, hvor jeg bare ligger stille og roligt og arbejder med veerne som nu er konstante uden pauser, men jeg har fundet en god måde at arbejde med dem.. kl 01 bliver jeg undersøgt igen, er nu 2 centimeter åben, men de råder til noget smertestillende, men jeg vil stadig helst ikke.. de får mig dog overtalt til at få lidt morfin men så skal jeg også "love" at jeg ikke føder før til morgen.. men jeg siger dig, den sprøjte gjorde sq mere ondt end alle mine veer til sammen!! og så hjalp den ikke en skid.. kl ca 3 får jeg pressetrang, men ligger stadig ikke på fødegangen, for var jo slet ikke åben nok til det, lige indtil jeg bliver undersøgt.. jeg er fuldt åben og klar til at presse, lige bortset fra 2 detaljer.. vandet var ikke gået endnu, og jeg lå på den forkerte stue, så jeg blev bedt om at gå 200 meter med pressetvang for at komme på den rigtige stue, og så ville de tage vandet.. kl 03:08 skreg mit lille vidunder for første gang..

Det var en fantastisk fødsel, men rigtig godt personale, og jeg er super glad for at jeg kunne "nøjes" med morfin, ville dog ønske de ikke havde fået mig overtalt til det.. for i og med at jeg fødte så kort tid efter jeg havde fået det, var der stor risiko for at min basse var påvirket af det, og derfor var der en masse børnelæger til stede da han kom ud, og det var lidt skræmmende, men heldigvis var han overhovedet ikke påvirkert, og var rigtig god til at skrige.. '

SÅ ja jeg tog det vidst bare som det kom, og jeg fik den mest fantastiske fødsel ud af det. ingen lister eller noget her, kun det ene ønske om ikke at få noget mod mine smerter.. jeg ville mærke min egen krop i aktion..

Anmeld

29. maj 2012

FrkLarsen

Darling<3 skriver:

Hej Hej derude

Mit vand begyndte langsomt at sive kl ca 7 om morgenen, veerne kom med det samme og startede ud med 11 min imellem dem. 

Jeg ringede til FG omkring kl 7.30 og jeg skulle se tiden an. 

Kl ca. 13 ringede jeg igen, og jeg blev indlagt kl 15. 

Min datter er født kl 00.05. Vi blev kørt til sygehuset af en veninde 

Anmeld

29. maj 2012

K&S

Darling<3 skriver:

Hej Hej derude

Skulle du ikke føde på Hvidovre Hospital? De har nogle forældreeftermiddage som handler om hhv. fødsel + amning og tiden efter fødsel:

http://www.hvidovrehospital.dk/menu/Afdelinger/Gynaekologisk-+Obstetrisk+Afdeling/Foedeafdelingen/Graviditeten/foedselsforberedelse/

Vi var til begge oplæg og vi fik rigtig meget ud af det  

Min fødsel startede ved at vandet gik om natten, jeg var derefter til tjek klokken 13.00, men blev sendt hjem igen, da jeg ingen veer havde. Veerne startede ca. 18.30 og da jeg ikke længere kunne holde dem ud (og ikke var tryg ved at være derhjemme), ringede jeg til FG, som bad os komme ind, Anton er født 4½ time efter

Du skal kun lægge dig ned og ringe efter ambulance, hvis ikke baby står fast

Jeg havde ikke lavet en ønskeliste - men min JM på FG (ikke en jeg kendte) var super sød og meget lyttende og forstående

Skriv endelig hvis du har andre spørgsmål til Hvidovre Hospital

Anmeld

29. maj 2012

Darling<3

K&S skriver:

Skulle du ikke føde på Hvidovre Hospital? De har nogle forældreeftermiddage som handler om hhv. fødsel + amning og tiden efter fødsel:

http://www.hvidovrehospital.dk/menu/Afdelinger/Gynaekologisk-+Obstetrisk+Afdeling/Foedeafdelingen/Graviditeten/foedselsforberedelse/

Vi var til begge oplæg og vi fik rigtig meget ud af det  

Min fødsel startede ved at vandet gik om natten, jeg var derefter til tjek klokken 13.00, men blev sendt hjem igen, da jeg ingen veer havde. Veerne startede ca. 18.30 og da jeg ikke længere kunne holde dem ud (og ikke var tryg ved at være derhjemme), ringede jeg til FG, som bad os komme ind, Anton er født 4½ time efter

Du skal kun lægge dig ned og ringe efter ambulance, hvis ikke baby står fast

Jeg havde ikke lavet en ønskeliste - men min JM på FG (ikke en jeg kendte) var super sød og meget lyttende og forstående

Skriv endelig hvis du har andre spørgsmål til Hvidovre Hospital

Jo det skal jeg - og vi skal til forberedelse torsdag , er vildt spændt på at se hvad der kommer til at ske!

Men bare det med at min tidligere JM ikke gad snakke om det jeg har behov for, synes jeg er møg dårligt og har selvfølgelig gjort t jeg føler mig usikker og uvidende

Jeg troede egenligt at man skulle komme ind til tjek når vandet gik?

Jeg skal lige have snakket med min nye JM om lillepigen står fast , ved kun at hun står klar - men aner ikke om det er det samme

Lyder da som en rar og behagelig fødsel du havde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.