Info, eller mangel på samme!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2012

Frøken J.

Zeus skriver:

Med Isabella gik vandet i én stor skylle, men jeg skulle ikke lægge mig ned.. Men der havde hun også stået fast i 3 uger

Jamen det er jo også det jeg skriver Hvis det går i en stor skylle og barnet IKKE står fast

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2012

Zeus

Frøken J. skriver:

Jamen det er jo også det jeg skriver Hvis det går i en stor skylle og barnet IKKE står fast

Har lige læst det igen, og jeg forstår det stadig på den anden måde

Men det kan også være jeg bare er træt Jeg vil i hvert fald smutte i seng nu, har skriftlig dansk eksamen i morgen

Anmeld

30. maj 2012

Darling<3

Zeus skriver:

Her gik vandet som det første begge gange, men jeg skulle ikke ligge mig ned

Isabella stod fast 3 uger inden, og Cajsa lå så langt nede, at det ikke var nødvendigt..

Jeg lavede ønskeseddel med den ene af dem, men jeg kan ikke huske hvilken Tror nok det var Cajsa, for jeg havde vist skrevet noget med fødsel i vand, og det tænkte jeg ikke på med Isabella.. Men den blev nu ikke fulgt, da jeg først kom ind Hun trykkede ned af, hver gang jeg fik en ve, så turde slet ikke sætte mig op i karet. Desuden havde jeg skrevet alt andet smertestillende end epidural, og det første jeg snakkede om ang smertestillende, var at jeg ville have en epidural! - som jeg så ikke nåede at få (tror slet ikke hun havde ringet efter ham der skulle lægge den ). Men ønskesedler er gode, man skal bare ikke regne med, at fødslen forløber som man havde "planlagt"

Så ved jeg ikke hvad jeg ellers skal skrive, da jeg havde 2 hurtige og nemme fødsler, uden smertestillende..

Hmm, jo, tag en snak med personen/personerne du har med til fødslen, om hvad du forventer af dem.. Og forbered dem på, at du ikke kommer til at snakke særlig pænt Ej det er gas.. Jeg snakkede pænt, men bad fx den lilles far, om at LADE VÆRE MED AT RØRE MIG, mens jeg havde veer! Han skulle bare holde nallerne væk
Det var også det eneste tidspunkt, hvor jeg måske ikke var så snakkesalig, men det er godt nok at forberede dem på det værste

Kunne også prøve at spørge imorgen til fødselsforberedelsen, om min pige står fast eller blot vender rigtigt - de kan vel give et nogenlunde svar

Altså jeg tror bare at jeg lavet en plan A og B mht smertelendring og ønsker - kan kun håbe på at den ender med plan A, dom eg gerne vil have det

Har du ikke prøvet at være i kar, så?
Jeg tror nemlig måske godt at jeg kunne tænke mig det, men er ikke helt sikker - mest fordi jeg ikke vil sidde nøgen foran nogen som helst, men mange smerter

Det er min skønne mand og min søde mor som skal med til fødslen, forventer kun at min man går i gulvet og min mor flipper ud Aner ikke hvordan de tackler en fødsel - min mor har født begge gange ved kejsersnit

Anmeld

30. maj 2012

onlyme

Darling<3 skriver:

Hej Hej derude

Lander på termin's dagen om en lille måned - men jeg ved næsten ingenting om fødsel, smerter og hvad jeg skal gøre

Jeg har selvfølgelig læst en masse, men det er jo bare ikke det samme som at snakke med feks sin JM!

Men dette har jeg ikke "prøvet" endnu - da min JM mener at det er vigtigere at snakke rygning, sundhed og skrive en masse notater om andre kommende mødre:/

Derfor har jeg idag ringet og fået en ny, som jeg virkelig håber er meget bedre og til at snakke med - om MINE behov..!

Men jeg vil egenligt gerne høre jer piger ad - hvad gjorde du da fødslen gik igang?
Gik vandet som det første? Lagde du dig ned og blev hentet i ambulance?
Havde du lavet en "ønskeseddel" om hvad du ville have af smertelendring?
Kom gerne med andre relevante svar, til gode spørgsmål - det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om , lige pt

Er ikke sååå nervøs for selve fødslen længere, mere om min nye JM lytter til mig gennem forløbet!

Håber nogle af jer har tid til at svare På forhånd tak

Hej
Jeg vågnede om natten omkring kl 04 første gang, da kl blev 05 begyndte jeg at kigge på uret for jeg blev ved med at vågne, det passede med jeg vågnede hvert kvarter fordi jeg fik nogle underlige smerter i maven, nærmest ligesom mavepine eller krampe,.! de stod på meget meget kort, så jeg vente mig om og lagde mig til at sove igen. ærligt opfattede jeg intet før kl blev 07 og det blev ved, her stod jeg så op og gik på wc, og først herefter kom tanken om det var begyndende veer.! Jeg lagde mig ind på sofaen med helt ro omkring mig, og omkring kl 09 begyndte veerene at tage til og kom med 5 min mellemrum, min kæreste arbejder som bager så han ville komme omkring halv 10, da han kom gik det først op for mig hvad der skete,. Men selvom jeg havde haft så meget frygt for smerterne og det hele var det som om det hele nu bare var spændende, og jeg begyndte faktisk at ligge og vente på mine veer skulle komme,. ved det lyder underligt men blev helt besat af dem,. Og syntes det mærkes meget behageligt og sjovt i starten,.! Jeg lagde stort set på sofaen resten af dagen, ordnede dog lige nogle småting men ellers lå jeg og slappede af og samlede krafter.
Jeg fødte 02,15 og uden bedøvelse eller smærtestillende,.!
Og held og lykke med det hele  så fantastisk en følelse, kan selv ikke vente til bettefisen i min mave vil ud

Anmeld

30. maj 2012

Frøken J.

Zeus skriver:

Har lige læst det igen, og jeg forstår det stadig på den anden måde

Men det kan også være jeg bare er træt Jeg vil i hvert fald smutte i seng nu, har skriftlig dansk eksamen i morgen

Tror du er træt

" Og HVIS du skal, så er det kun hvis vandet går og barnet ikke står fast, for så kan navlesnoren falde frem og blive afklemt. Hvis barnet står fast skal du ikke ligge dig og få fat i en ambulance. Og så er det også kun hvis vandet går i en stor skylle, ikke hvis det siver."

Først skriver jeg, at det kun er hvis barnet ikke står fast - og så tilføjer jeg, at det i øvrigt også kun gælder hvis vandet går i en skylle, ikke hvis det bare siver.. Så hvis barnet ikke står fast og det bare siver, så er det ikke farligt  

Anmeld

30. maj 2012

Darling<3

Frøken J. skriver:

Tror du er træt

" Og HVIS du skal, så er det kun hvis vandet går og barnet ikke står fast, for så kan navlesnoren falde frem og blive afklemt. Hvis barnet står fast skal du ikke ligge dig og få fat i en ambulance. Og så er det også kun hvis vandet går i en stor skylle, ikke hvis det siver."

Først skriver jeg, at det kun er hvis barnet ikke står fast - og så tilføjer jeg, at det i øvrigt også kun gælder hvis vandet går i en skylle, ikke hvis det bare siver.. Så hvis barnet ikke står fast og det bare siver, så er det ikke farligt  

Nu skal i da ikke komme op og skændes hehe..

Jeg har prøvet flere gange at skrive herinde, om - at min lille pige vender rigtigt ( min læge siger at hun ikke flytter sig væk igen ) er det, det samme som at hun står fast??

Det med at have en plan A og B, det lyder som en god ide , jeg tror bare at jeg ville have svært ved at acceptere at det måske ikke blev min plan A som forgik under fødslen

Jeg ved godt at alle førstegangs fødende er helt "grønne" , men vi har vel alle en ide om at det skal være både smukt og romantisk at ligge med spredte ben og føde et andet menneske
-
Men ville det være bedre at forberede sig på mulig aks? Tankerne omkring det?

Altså nu skal vi jo også til fødselsforberedelse imorgen, men min mor som også skal med til fødslen, aner ingenting da både min bror og jeg er født ved kejsersnit - kan man sidde og tage noter??

Anmeld

31. maj 2012

Zeus

Frøken J. skriver:

Tror du er træt

Jeg misforstår det stadig
Tror det er fordi der er den sætning i midten, at jeg gerne vil have at det betyder noget andet, end det du skriver

Anmeld

31. maj 2012

Frøken J.

Darling<3 skriver:

Nu skal i da ikke komme op og skændes hehe..

Jeg har prøvet flere gange at skrive herinde, om - at min lille pige vender rigtigt ( min læge siger at hun ikke flytter sig væk igen ) er det, det samme som at hun står fast??

Det med at have en plan A og B, det lyder som en god ide , jeg tror bare at jeg ville have svært ved at acceptere at det måske ikke blev min plan A som forgik under fødslen

Jeg ved godt at alle førstegangs fødende er helt "grønne" , men vi har vel alle en ide om at det skal være både smukt og romantisk at ligge med spredte ben og føde et andet menneske
-
Men ville det være bedre at forberede sig på mulig aks? Tankerne omkring det?

Altså nu skal vi jo også til fødselsforberedelse imorgen, men min mor som også skal med til fødslen, aner ingenting da både min bror og jeg er født ved kejsersnit - kan man sidde og tage noter??

Det tror jeg ikke der er nogen af os der kan svare på - Du må hellere spørge din JM, men du skal også vide, at selvom de står fast og "ikke kan flytte sig", så kan de faktisk godt hoppe op igen Det gjorde Rose.. Så da jeg var 10 cm åben tog det lige 2½ time mere før hun blev født, fordi hun stod langt oppe og ikke stod fast.

Jeg synes ikke du skal sidde og tage noter - Tag det som et oplysende møde, men prøv at lade være at bekymre dig så meget. Du kan garanteret finde alt det de siger på internettet alligevel, så jeg ville ikke bruge energi på at skrive, mere på at lytte aktivt og ligesom lige blive lidt informeret om forløbet. Jeg ved godt det er svært at slappe af med det, og jeg var faktisk bange for at føde før jeg stod i det, så var jeg ikke bange alligevel. Men prøv at tænke på at urkvinden fødte børn: Uden skole, undervisning og sågar internettet til at søge informationer på. Du er i de BEDSTE hænder med jordemødre, som nok skal guide dig og sige lige præcis hvad du sakl og ikke skal gøre, og som KUN er der for DIN skyld, for at opfylde dine behov og få dit barn sikkert til verden 

Det er da en god idé lige at sætte sig lidt ind i kejsersnit, hvad det handler om og hvad der skal ske hvis nu. Så ved du da om det, worst case scenario. Og så ville jeg også bruge tid på at acceptere at plan a måske bliver erstattet af plan b - for man kan bruge tid og energi på at forberede sig på en fødsel, men man ved aldrig hvad det er, før man står der. Du skal nok klare det med bravour, du er en stærk pige!

Anmeld

31. maj 2012

Dorthe1986

Darling<3 skriver:

Hej Hej derude

Lander på termin's dagen om en lille måned - men jeg ved næsten ingenting om fødsel, smerter og hvad jeg skal gøre

Jeg har selvfølgelig læst en masse, men det er jo bare ikke det samme som at snakke med feks sin JM!

Men dette har jeg ikke "prøvet" endnu - da min JM mener at det er vigtigere at snakke rygning, sundhed og skrive en masse notater om andre kommende mødre:/

Derfor har jeg idag ringet og fået en ny, som jeg virkelig håber er meget bedre og til at snakke med - om MINE behov..!

Men jeg vil egenligt gerne høre jer piger ad - hvad gjorde du da fødslen gik igang?
Gik vandet som det første? Lagde du dig ned og blev hentet i ambulance?
Havde du lavet en "ønskeseddel" om hvad du ville have af smertelendring?
Kom gerne med andre relevante svar, til gode spørgsmål - det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om , lige pt

Er ikke sååå nervøs for selve fødslen længere, mere om min nye JM lytter til mig gennem forløbet!

Håber nogle af jer har tid til at svare På forhånd tak

Træls med sådan en jordemoder...

Jeg blev sat i gang med en kvart cytotec pille aftenen inden jeg fødte. Og om morgen lavede de hindeløsning på mig, for at mere gang i veerne... Det hjalp skulle jeg da lige hilse og sige Der kom vestorm og jeg kunne ikke tænke andet end (hvorfor valgte jeg dog ikke kejsersnit, hvorfor valgte jeg ikke kejsersnit )

I dagene op til igangsættelsen havde jeg haft rigtig mange plukveer, som eneste tegn.

havde ikke nogen ønskeseddel hvad angår smertelindring. Derhjemmefra havde jeg planlagt en så naturlig smertelindring som muligt, så startede også ud med at bede om akupunktur... men en halv time senere kom jordemoderen ind, og jeg sagde bare "Epidural!!" og det var bare som at komme i himlen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.