Info, eller mangel på samme!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.962 visninger
38 svar
0 synes godt om
29. maj 2012

Darling<3

Hej Hej derude

Lander på termin's dagen om en lille måned - men jeg ved næsten ingenting om fødsel, smerter og hvad jeg skal gøre

Jeg har selvfølgelig læst en masse, men det er jo bare ikke det samme som at snakke med feks sin JM!

Men dette har jeg ikke "prøvet" endnu - da min JM mener at det er vigtigere at snakke rygning, sundhed og skrive en masse notater om andre kommende mødre:/

Derfor har jeg idag ringet og fået en ny, som jeg virkelig håber er meget bedre og til at snakke med - om MINE behov..!

Men jeg vil egenligt gerne høre jer piger ad - hvad gjorde du da fødslen gik igang?
Gik vandet som det første? Lagde du dig ned og blev hentet i ambulance?
Havde du lavet en "ønskeseddel" om hvad du ville have af smertelendring?
Kom gerne med andre relevante svar, til gode spørgsmål - det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om , lige pt

Er ikke sååå nervøs for selve fødslen længere, mere om min nye JM lytter til mig gennem forløbet!

Håber nogle af jer har tid til at svare På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2012

Kamulla

1. du skal kun ligge dig ned hvis vandet går, hvis barnet ikke står fast..

2. jeg ringede til FG fordi jeg fik kraftige veer.. tror jeg havde haft veer i 10 min da jeg ringede... efter yderligere 20 min måtte jeg ringe igen og sige jeg ikke kunne holde dem ud mere.. og jeg kom til undersøgelse.. han er født 1t og 15 min efter ankomst på FG

3. jeg var ung gravid så gik en ung gravid JM gruppe.. der var der også fødselsforberedelse med i.. som der normalt ikke er ved JM.. så vidste en hel del ting.. du skal eks. gøre op med dig selv inden fødslen går i gang om du vil have smertestillende og hvilken slags.. så syntes du skal læse om de forskellige typer der gives..

Hvis du ikke ønsker amme skal du meddele det til din JM når du kommer på FG..

min ønskeseddel til fødslen var "GIVE ME SOME DRUGS!!!" fik fog nada da det gik så stærkt.. så måtte drømme om den epidural og det moffin de havde tilbudt mig da jeg ankom..  

Anmeld

29. maj 2012

MLT

Jeg har aldrig selv lavet en ønskeseddel om hvad jeg godt kunne tænke mig til fødslen.. 

Jeg skulle op på fødegangen for at få nogle piller mod smerter. Da vi kommer til hovedindgangen går vandet, og det går pludselig MEGET stærkt.. På fødestuen tager vi bare det hele som det kommer. De spørger mig undervejs hvad jeg vil, og det bliver bare til nogen korte ja/nej svar. Ellers tog manden over

Håber for dig, at du får en JM som du er tilfreds med Der er ikke noget vigtigere end at blive lyttet til i sådan en situation 

Anmeld

29. maj 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ventede på, at mine veer blev regelmæssige inden, at jeg ringede til FB. Mit vand blev taget på hospitalet under selve fødslen.

Nej, jeg havde ikke lavet en ønskeseddel - tog det som jeg kom. Havde dog gjort mig nogen tanker om, hvad jeg gerne ville.

Anmeld

29. maj 2012

Aabye

Jeg tog det stille og roligt da min fødsel gik i gang.. Vidste ikke hvad jeg kunne forvente og jeg er ikke typen der går i panik.. Mit vand gik IKKE men blev taget på sygehuset..

Jeg havde ikke nogen "ønskeliste " til hvordan det hele skulle forløbe med smertelindring og sådan noget.. Havde sagt helt fra starten at jeg ønskede at UNDGÅ epien.. Jeg HADER nåle..
Det viste sig så at det ikke var bekymringen værd.. Jeg var nemlig 9 cm åben da jeg ankom på sygehuset så nåede ingen ting.. Min dreng er født en halv time efter jeg landede på fødegangen

Mit råd er: tag det stille og roligt.. lyt til din krop.. Selvfølgelig skal du ringe på FG hvis du bliver utryg ved situationen.. Men træk vejret, tag det roligt..

Jeg håber at din nye JDM er noget værd.. Jeg elskede min JDM hun var simpelthen guld værd, desværre var hun på ferie da min fødsel gik i gang, men jeg fik en super sød og kompetent ung JDM på fødegangen.. De ældre og mere erfarne JDM stod ellers og diskuterede om hvem der skulle tage mig for: "hun er førstegangsfødende og skal garanteret hjem igen" tsk tsk.. 

Anmeld

29. maj 2012

morethanperfect

Darling<3 skriver:

Hej Hej derude

Lander på termin's dagen om en lille måned - men jeg ved næsten ingenting om fødsel, smerter og hvad jeg skal gøre

Jeg har selvfølgelig læst en masse, men det er jo bare ikke det samme som at snakke med feks sin JM!

Men dette har jeg ikke "prøvet" endnu - da min JM mener at det er vigtigere at snakke rygning, sundhed og skrive en masse notater om andre kommende mødre:/

Derfor har jeg idag ringet og fået en ny, som jeg virkelig håber er meget bedre og til at snakke med - om MINE behov..!

Men jeg vil egenligt gerne høre jer piger ad - hvad gjorde du da fødslen gik igang?
Gik vandet som det første? Lagde du dig ned og blev hentet i ambulance?
Havde du lavet en "ønskeseddel" om hvad du ville have af smertelendring?
Kom gerne med andre relevante svar, til gode spørgsmål - det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om , lige pt

Er ikke sååå nervøs for selve fødslen længere, mere om min nye JM lytter til mig gennem forløbet!

Håber nogle af jer har tid til at svare På forhånd tak

Mit vand gik om aftenen .. Blev sat i gang om eftermiddagen næste dag fordi jeg ikke fik veer ..
Han kom om aftenen ...

Anmeld

29. maj 2012

Fenja09

Jeg anede slet ikke at jeg skulle føde da jeg ringede til FG. Ringede kun fordi kæresten skubbede på. Jeg havde nogle "mærkelige" trækninger i maven, som ikke føltes som plukkeveer. De gjorde ikke ondt. FG sendte ambulance fordi de troede min moderkage var gået løs. Mit vand gik i ambulancen.

Havde ikke skrevet noget som helst ned og ville faktisk heller ikke kunne bruge det til så meget. Man ved udmærket godt, hvad man vil når de spørger en om smertestillende. De tilbød mig en epi nåede dog ikke at få den, så brugte kun varmepude. 2 timer efter jeg kom på FG havde jeg født vores datter.

En fødsel er så uforudsigelig, så tror ikke på at man kan "planlægge" sig igennem den med utallige lister. Det er noget man som sådan ikke kan forberede sig på, fordi den kan foregå på så mange måder. Tror det bedste man kan gøre er, at man mentalt gør sig klar på at skulle igennem det. Det er hårdt og fantastisk

/Fenja

Anmeld

29. maj 2012

Darling<3

Kamulla skriver:

1. du skal kun ligge dig ned hvis vandet går, hvis barnet ikke står fast..

2. jeg ringede til FG fordi jeg fik kraftige veer.. tror jeg havde haft veer i 10 min da jeg ringede... efter yderligere 20 min måtte jeg ringe igen og sige jeg ikke kunne holde dem ud mere.. og jeg kom til undersøgelse.. han er født 1t og 15 min efter ankomst på FG

3. jeg var ung gravid så gik en ung gravid JM gruppe.. der var der også fødselsforberedelse med i.. som der normalt ikke er ved JM.. så vidste en hel del ting.. du skal eks. gøre op med dig selv inden fødslen går i gang om du vil have smertestillende og hvilken slags.. så syntes du skal læse om de forskellige typer der gives..

Hvis du ikke ønsker amme skal du meddele det til din JM når du kommer på FG..

min ønskeseddel til fødslen var "GIVE ME SOME DRUGS!!!" fik fog nada da det gik så stærkt.. så måtte drømme om den epidural og det moffin de havde tilbudt mig da jeg ankom..  

Hvordan ved jeg om "prutten" står fast? Jeg ved fra scanninger at hun har vendt sig og står klar til en kommende fødsel, men ved ikke om det er det samme som at stå fast??

Hvis vandet går som det første tegn, så ringer jeg på FG uanset hvad , skal ikke stå alene med noget, Hehe...

Jeg har sagt til min tidligere JM at jeg ikke vil have den der kæmpe nål ( epiduralen ) og at det måtte hun gerne skrive ned, men det står ingen steder:/
Tror jeg laver mig en ønskeseddel, så kan de bare kigge på den og så ved de hvad jeg ønsker!

Var det egenligt ikke irriterende at det hele skete så hurtigt??

Anmeld

29. maj 2012

VIPpigen

Jeg nåede aldrig til fødselsforberedelse. Så det eneste jeg havde at holde fast i var min vejrtrækningsøvelser fra pilates, og ellers bare følge hvad jm sagde under fødslen.
Lilje kom 5 uger før tid, og mens vi lå på neo havde fødselsholdet deres fødselsforberedelse... Jeg var lidt skuffet over man ikke bliver tilbudt et hold tidligere som førstegangsfødende, når de jo ikke vil stoppe en fødsel i uge 35...

Vi kørte selv til fg, og vandet gik ca 3 kvarter inden hun blev født.

Anmeld

29. maj 2012

Kamulla

Darling<3 skriver:

Hvordan ved jeg om "prutten" står fast? Jeg ved fra scanninger at hun har vendt sig og står klar til en kommende fødsel, men ved ikke om det er det samme som at stå fast??

Hvis vandet går som det første tegn, så ringer jeg på FG uanset hvad , skal ikke stå alene med noget, Hehe...

Jeg har sagt til min tidligere JM at jeg ikke vil have den der kæmpe nål ( epiduralen ) og at det måtte hun gerne skrive ned, men det står ingen steder:/
Tror jeg laver mig en ønskeseddel, så kan de bare kigge på den og så ved de hvad jeg ønsker!

Var det egenligt ikke irriterende at det hele skete så hurtigt??

jo det var sku ikke fedt.. jeg har enorm nåle forbi.. men nålen var min bedste ven under fødslen.. du mærker slet ikke de stikker.. haha.. og du ser jo ikke nålen der er jo fordele og ulæmper ved al medecin.. 

jamen det skal JM fortælle dig.. så hør lige ad når du kommer til næste JM møde...  hvis du har 1 mdr igen of er første gangs fødende, skulle han meget gerne stå fast... har du ikke hørt fra JM at hans står fast skal du hurtigt ligge dig ned og ringe for en sikkerheds skyld.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.