Nogle der lige har to sek til at hjælpe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.127 visninger
274 svar
0 synes godt om
27. maj 2012

pemiro

Jeg har MeGET kraftige menssmerter i mavestykket fra skambenet og op til halvvejs op til navlen..
Jeg har den sidste tid haft rigtig mange plukkeveer men ingen der gør ondt..

Har i nogle ideer til hvad det kan være? Bør jeg ringe til fg, eller er det helt normalt her så sent i graviditeten? Er 38+4 idag
Mærker liv fra bebs, han er dog en lille anelse roligere end normalt, indtil videre i hvert fald. Men han har somme tider disse stille dage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2012

Aagaard

pemiro skriver:

Jeg har MeGET kraftige menssmerter i mavestykket fra skambenet og op til halvvejs op til navlen..

Har i nogle ideer til hvad det kan være? Bør jeg ringe til fg, eller er det helt normalt her så sent i graviditeten? Er 38+4 idag
Mærker liv fra bebs, han er dog en lille anelse roligere end normalt, indtil videre i hvert fald. Men han har somme tider disse stille dage

Noget hen over lænden?

Hvis du spørger mig lyder det som veer.....
kommer det i "bølger"? Sådan at det strammer,strammer,strammer og så lige så stillle giver "slip" igen?

Anmeld

27. maj 2012

pemiro

Aagaard skriver:

Noget hen over lænden?

Hvis du spørger mig lyder det som veer.....
kommer det i "bølger"? Sådan at det strammer,strammer,strammer og så lige så stillle giver "slip" igen?

Når jeg sidder ned er det mere mildt, og kommer engang imellem.. Så snart jeg bevæger mig, begynder det meget kraftigt og så slappe af og så kraftigt igen..
Der er ikke umiddelbart noget i lænden synes jeg, udover meget meget lidt, men inter i forhold til fortil

Anmeld

27. maj 2012

eliasogmor

pemiro skriver:

synes det lyder meget som veer... ring du lige en gang til fødegangen....

Anmeld

27. maj 2012

N1

Kan du mærke smerterne hvis du ligger på siden?

Da jeg havde veer sagde jordemoderen, at hvis det "bare" var plukveer kunne man ikke mærke dem hvis man lå på siden.

Anmeld

27. maj 2012

pemiro

eliasogmor skriver:

synes det lyder meget som veer... ring du lige en gang til fødegangen....

Åh har ikke tid til veer nu først efter den 7 haha...
Ej men bør jeg lige gi det et par timer måske? Tænker der intet regelmæssigt er (tror jeg), og der har ikke været andre tegn (blødning, vand, slim)

Anmeld

27. maj 2012

LR85

Synes du de smerter kommer og går?

Hvis ikke det er veer, eller optakt dertil, kunne det så være en form for ligamentssmerter? 

Synes de har ændret karakter her i den sidste del a graviditeten og gør hamrende ondt når jeg bevæger mig. 

Anmeld

27. maj 2012

pemiro

N1 skriver:

Kan du mærke smerterne hvis du ligger på siden?

Da jeg havde veer sagde jordemoderen, at hvis det "bare" var plukveer kunne man ikke mærke dem hvis man lå på siden.

Ja det an jeg, eller kunne jeg hvert fald kl ti da jeg stod op
Men mine plukkeveer har jeg også ku mærke på siden...?
De har aldrig gjort ondt, men har ku mærke maven spænde..

Anmeld

27. maj 2012

Aagaard

pemiro skriver:

Når jeg sidder ned er det mere mildt, og kommer engang imellem.. Så snart jeg bevæger mig, begynder det meget kraftigt og så slappe af og så kraftigt igen..
Der er ikke umiddelbart noget i lænden synes jeg, udover meget meget lidt, men inter i forhold til fortil

Det er meget forskelligt hvor man føler veerne stærkest for eller bag, men, jeg tror at var jeg dig, ville jeg lige sørge for at tasken er klar og manden/fødselshjælper er på OBS.
Jeg syntes det lyder som begyndende veer - dermed ikke sagt at du føder lige om lidt, jeg er jo ikke prof .
Min fødsel startede som du beskriver og 18 timer senere kom vores lille pige

Anmeld

27. maj 2012

N1

pemiro skriver:

Ja det an jeg, eller kunne jeg hvert fald kl ti da jeg stod op
Men mine plukkeveer har jeg også ku mærke på siden...?
De har aldrig gjort ondt, men har ku mærke maven spænde..

Hvis du ikke plejer at have ondt af plukveer kunne det godt lyde som om du har veer nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.