Hvor meget kostede jeres baby? :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2009

Plysbjørnen

Rosa skriver:

Sådan alt i alt, hvor mange penge brugte I så cirka på udstyr og diverse til jeres første barns ankomst?

Har læst i en artikel at folk brugte alt mellem 2-3000 kr og 40.000 kr på babyudstyr inden og lige efter barnet blev født... Herunder sengeudstyr, badegrej, tøj, pusleudstyr og alt muligt andet...
Og kan I huske hvad pengene gik til?

Synes 40.000 kr lyder fuldstændigt vanvittigt - det kan da ikke være rigtigt, eller hvad?

KH
Rosa som ikke liiiige kan finde 40.000 i budgettet til en designer-indpakket baby, og som ikke har noget som helst argument imod at låne / købe brugt...

Jeg tro jeg brugte omkring 10000 i det hele... Men det kommer jo an på hvad man selv gerne vil have...

Der er jo ingen ej heller babyen der forlanger at du skal købe dyre designer ting til den lille... Babyen er glad bare den har dig og din kærlighed...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2009

Mira0911

Vi brugte under 10000 kr.. vi fik meget af det fra familie.. Barnevogn osv.. Vi fik faktisk ikke rigtig lov til at købe noget selv..

Jeg har hørt, at pr. år bruger man 10000 kr på sit barn i 18 år....

Anmeld

23. april 2009

DK

Hej

Jeg gå jo også og overvejer hvad mon budgettet vil sige til en lille ny her i huset. Jeg har lavet en liste over need-to-have og nice-to-have.

Jeg har allerede en Brio barnevogn som barnet kan sove i udenfor, som jeg har fra Kirstine. Den er som ny. Jeg har også en Leander vugge, en Baby Bjørn bæresele og skråstol, og et lege/aktivitetstæppe og en lille rød trehjulet cykel. (Der burde også være en handy-sit et sted, men tror måske den bor hos ek-manden nu, he he.) Vi bugte nok en 20.000 kr på Kirstine den gang.

På need-to-have listen nu er:
Bugaboo kombivogn (hertil solskærm, myggenet, autostol adaptor og footmuff)
Autostol og isofix beslag
Puslebord
En form for lift. (overvejer noget voksipose-halløj, da Bugaboo´ens liggemål er meget lille)
Tremmeseng
Pusletaske
Nyt økologisk babytøj

Da jeg kan købe Bugaboo´en i en pakke med alt udstyret og autostolen (maxi cosy) og isofix beslaget til 779 pund (i dag=6538 kr) i England, vil jeg spare ca. 7000 kr. i forhold til hvis jeg købte det herhjemme.
Vi kan fint nøjes med et ikea pusle bord til et par hundede kroner.
Jeg kunne sørme godt tænke mig enten en stokke sleepi eller en leander seng. Den kunne evt. købes bugt, eller ønskes i gave af bedsteforældrene. Det bliver min kærestes første barnebarn, og de elsker at give gaver, så jeg tror godt de kunne finde på at give os sådan en, hvis det er det vi ønsker os.

Vi kommer også til at mangle endnu en trip trap stol, men den vil vi ønske os til barnedåben. Derudover vil jeg også ønske mig tøj og den slags til barnedåb. Jeg ved af erfaring at man får så mange ting der, så man kan ligeså godt gemme nogle gode ønsker til den lejlighed.
Derudover har mine ældre søskende 1 hold tvillinger (dreng/pige) på 2,5 år og min søster er lige nu gravid med tvillinger også, så mon ikke der skal være noget tøj og noget at låne.

Så jeg tænker vi kommer til at bruge en 10-15.000 kr. på den lille ny.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

23. april 2009

netdaddy

LotteN skriver:

vi bestilte også vores nr. 2 autostol på pingpong, dog med 10 % og 2 % bersvarelser... skolen kom frem, men endte desværre med at vente i små 2 måneder pga produktionen fra recaro... men ellers kan dt godt anbefales at handle i tyskland!

Uha - håber ikke vi oplever det samme. Håber ikke Römer kikser deres produktion.

Anmeld

23. april 2009

Lusi

Ved ikke lige hvor meget vi har brugt, men tror ikke det er så galt..

Altså det eneste jeg virkelig gerne ville have fra nyt, var barnevognen og den gav vi vidst 5.500 for, men er også en kombivogn, så klapvognen som vi bruger nu, har vi jo så ikke også været ude og købe.
Hendes seng købte vi i IKEA og gad vi vidst 250 for, madras havde vi.
Højstol kan du også købe derinde for 100 kr og den er ganske fin..

Tøj har vi fået en masse af, men meget af det til drenge, men f.eks på en blå dragt, syede jeg bare nogle lyserøde hjerter på og så var den da piget nok

Så ja man kan altså godt gøre det godt og fedt men billigt, med mindre man er til dyre vaner, men lyder det jo ikke lige til du er

Anmeld

23. april 2009

1977

Profilbillede for 1977
Rosa skriver:

Sådan alt i alt, hvor mange penge brugte I så cirka på udstyr og diverse til jeres første barns ankomst?

Har læst i en artikel at folk brugte alt mellem 2-3000 kr og 40.000 kr på babyudstyr inden og lige efter barnet blev født... Herunder sengeudstyr, badegrej, tøj, pusleudstyr og alt muligt andet...
Og kan I huske hvad pengene gik til?

Synes 40.000 kr lyder fuldstændigt vanvittigt - det kan da ikke være rigtigt, eller hvad?

KH
Rosa som ikke liiiige kan finde 40.000 i budgettet til en designer-indpakket baby, og som ikke har noget som helst argument imod at låne / købe brugt...

Ca 5.000 og så havde vi ALT hvad der var brug for i ca 6 mdr Derefter var det tid til at fornye garderoben igen

Anmeld

23. april 2009

Guldet

Jeg tror vi brugte ca. 15000kr på alt..

Anmeld

23. april 2009

Cris

Miamaja skriver:

150.000 kr. og resten vil jeg slet ikke turde regne paa. kobte alt alt for meget

Hold da kæft! hahahahahaha! Sådan!

Og ved du hvad, det sjovste er, at det er slet ikke så svært. Der er sååååå mange lækre ting på markedet til babier! Og hvis plastik kortet også er enig med dig kan man bræne en fandens masse penge uden at tænke. Men sig lige en gang, er det ikke meget generelt i US at bruge en sindsyg masse af penge til baby? Jeg synes, at de går amok på babier, meget værre end Europa... Men skynd dig at få Nr2, for du har helt sikker mange søde ting, som er syndt at give dem væk!

Anmeld

23. april 2009

Miamaja

Hold da kæft! hahahahahaha! Sådan!

Og ved du hvad, det sjovste er, at det er slet ikke så svært. Der er sååååå mange lækre ting på markedet til babier! Og hvis plastik kortet også er enig med dig kan man bræne en fandens masse penge uden at tænke. Men sig lige en gang, er det ikke meget generelt i US at bruge en sindsyg masse af penge til baby? Jeg synes, at de går amok på babier, meget værre end Europa... Men skynd dig at få Nr2, for du har helt sikker mange søde ting, som er syndt at give dem væk!

Det er nemlig ikke svaert. det er lidt uhyggeligt saa nemt det er at bruge mange flere penge end man opringelig regner med.
nu var der jo ogsaa adoptionsafgiften som er lidt ligesom paa samme pris niveau som en ny lille bil til 130.000
Og ja, det er meget meget vaerre i usa end danmark.i USA kan man faa ALT for meget til babyer som de sagtens kan undvaere, men som vi foraeldre elsker. jeg gemmer da nogle af disse herligheder uanset om vi faar endnu en. hans fede leopard moses kurv (pris naevnes ikke og blev kobt uden gemalens velvidende om pris), enkelte toj saet, hans designer gynge elefant a la lille per elefant(som jeg bare maatte eje til ham) og saa hans lille elskede barne sofa stol, er alle ting som jeg beholder som mindevaerdig og/eller familieherlooms. herinde blev gemalens kredit kort brugt flittigt shhh www.potterybarnkids.com Bassinet & Bedford Corduroy Bedding
men hva' vi lever kun en gang og det er da sjovt at gaa lidt amok, da de kun er babyer en gang

Anmeld

23. april 2009

Cris

Ja da! Det ville jeg også gør, hvis jeg havde penge og plads! Som sagt, der er så mange søde ting! Men i DK er det også meget almindeligt at købe brugt og der er en kæmpe market. I andre lande, er det ikke sådan og man bruger meget på babien. Når jeg kommer til min mor og siger, at han har mange brugte ting, så får hun en panik tur, ligesom hendes lille barnebarn er blevet nu en lille hjemmeløs dreng, som finder tøj og udstyre i skrælden! Hun skynder sig, at købe noget tøj til ham! hahahahaha! I DK siger jeg, at et eller andet er blevet købt brugt og folk siger hvor fint!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.