Hej
Jeg gå jo også og overvejer hvad mon budgettet vil sige til en lille ny her i huset. Jeg har lavet en liste over need-to-have og nice-to-have.
Jeg har allerede en Brio barnevogn som barnet kan sove i udenfor, som jeg har fra Kirstine. Den er som ny. Jeg har også en Leander vugge, en Baby Bjørn bæresele og skråstol, og et lege/aktivitetstæppe og en lille rød trehjulet cykel. (Der burde også være en handy-sit et sted, men tror måske den bor hos ek-manden nu, he he.) Vi bugte nok en 20.000 kr på Kirstine den gang.
På need-to-have listen nu er:Bugaboo kombivogn (hertil solskærm, myggenet, autostol adaptor og footmuff)
Autostol og isofix beslag
Puslebord
En form for lift. (overvejer noget voksipose-halløj, da Bugaboo´ens liggemål er meget lille)
Tremmeseng
Pusletaske
Nyt økologisk babytøj
Da jeg kan købe Bugaboo´en i en pakke med alt udstyret og autostolen (maxi cosy) og isofix beslaget til 779 pund (i dag=6538 kr) i England, vil jeg spare ca. 7000 kr. i forhold til hvis jeg købte det herhjemme.
Vi kan fint nøjes med et ikea pusle bord til et par hundede kroner.
Jeg kunne sørme godt tænke mig enten en stokke sleepi eller en leander seng. Den kunne evt. købes bugt, eller ønskes i gave af bedsteforældrene. Det bliver min kærestes første barnebarn, og de elsker at give gaver, så jeg tror godt de kunne finde på at give os sådan en, hvis det er det vi ønsker os.

Vi kommer også til at mangle endnu en trip trap stol, men den vil vi ønske os til barnedåben. Derudover vil jeg også ønske mig tøj og den slags til barnedåb. Jeg ved af erfaring at man får så mange ting der, så man kan ligeså godt gemme nogle gode ønsker til den lejlighed.
Derudover har mine ældre søskende 1 hold tvillinger (dreng/pige) på 2,5 år og min søster er lige nu gravid med tvillinger også, så mon ikke der skal være noget tøj og noget at låne.
Så jeg tænker vi kommer til at bruge en 10-15.000 kr. på den lille ny.