Hvor meget kostede jeres baby? :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2009

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Vi brugte rigtig rigtig mange penge. Vi startede med at bygge et værelse til ham, dette løb op i ca. 20.000 kr. Alene barnevognen var 7500 kr. dertil kommer tremmeseng, en masse lækre tekstiler, ammepude, bæresele, babyalarm, badekar, legetæppe, legetøj, ALT ALT for meget tøj og en hel masse andet.

- Senere kom udgifter til andre ting såsom klapvogn (til 4700 - som vi dog ikke bruger, den skal vist sælges..) - cykel, scooter, Boobles tumlemøbler, sandkasse, gynge osv. osv.

Vi bruger rigtig mange penge på Sofus, det er jo slet ikke nødvendigt, men vi har dem, og der er ikke noget vi hellere vil bruge vores penge på.

Mvh. Line.

P.s af vugge brugte vi den samme som jeg lå i som baby, og puslebordet var integreret i det nye værelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2009

SaNiNa

tror vi kommer op på ca 20.000 når alt er købt og vi mangler ikke så meget mere...

Vi har heller ikke gået efter prisen, men hvad vi kunne tænkte os og hvade der hvade en god sikkerhed...

Anmeld

23. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg kan se at der er rigtig stor forskel på hvad folk er kommet af med, og hvor meget af udstyret der har været brugt / nyt...

Jeg er selv studerende - jeg ville ikke umiddelbart kunne udskrive 20.000 kr - så det er rart at høre at det KAN gøres billigere end det... Selvom jeg ikke er i tvivl om at hvis jeg havde pengene kunne jeg SAGTENS få dem brugt

Det ser ud som om barnevognen /liften /klapvognen, sengen og autostolen er de største udgifter. Og så tøj naturligvis... Godt at jeg har 17 fætre og kusiner yngre end mig selv - der ligger masser af babytøj rundt i gemmerne

Anmeld

23. april 2009

Balderson

Jamen, jeg købte nok for omkring de 25.000 kr. inden min guldklump overhovedet kom til verden..

Barnevognen tog en del ca. 10.000 kr. med div. tilbehør... Og så valgte jeg ikke at spare på autostol.. Sætter sikkerhed meget højt...

Det var kun piger der var blevet født i vores familie, så alt tøj osv. valgte jeg at købe fra ny af ;0)

Tremmeseng, kravlegård, bæresele, babyalarmer, puslebord, kar osv. købte jeg også fra ny.. Ja faktisk alt var nyt...

Nogle af tingene kunne jeg da sagtens havde vente med til han kunne bruge det, men jeg pressede forhandleren og fik nogle gode procenter og sparede derved penge ved at købe samlet... Så selv om jeg først er begyndt at bruge nogle af tingene nu, så har jeg alligevel sparet penge idet jeg skulle give mere for den nu, hvis det var...

Nu her hvor jeg venter mig for 2. gang kan jeg jo genbruge nogle af tingene, såsom autostolen, kar osv...

Men skal da stadigvæk ud og købe tremmeseng, stort kar, endnu en kommode osv.. Og idet jeg får en dreng mere har jeg valgt at genbruge noget af tøjet, men vil bestemt også ud og have nyt tøj til ham.. Synes ikke han bare skal arve alt fra hans storebror..

Så jeg har sat 10.000 kr af til nr. 2, og havde nok sat mere af hvis jeg skulle ud og købe barnevogn til nr. 2, men den har mine forældre så valgt at forære mig ;0) Hvis de ikke havde gjort det så var det lige 10.000 kr. mere nr. 2 ville koste inden han ville komme til verden...

Børn koster penge, men som min mand siger så er de værd en øre værd, så betaler gerne hvad det koster ;0)

Vi har faktisk valgt at sige, at når nr. 2 er færdig med at bruge div. ting, såsom autostolen, så giver vi alt væk.. Og vi vil ikke have noget for det.. Hellere se at der er andre der får glæde af det og kan bruge tingene...

Anmeld

23. april 2009

Cris

Måske har vi brugt 5000kr i alt, ikke så meget for vi har købt næsten det hele brugt og jeg fik nogle gaver fra min familie Brugt har vi købt barnevogn+klapvogn, træmmeseng, voksi posen, og masser af bodier og sparkedragter (man bruger meget i de første måneder, for der kommer den der kæmpe baby lort ud af det hele og de skal skiftes hele tiden ) Jeg har ammet og fik kun en flaske en gang i mellem, så vi har ikke brugt penge på det. Han fik masser af baby legetøj og andre ting som jeg selføl. skal give videre. Jeg synes, at alt, hvad jeg har fået skal videre til den næste. Da han blev lidt størrer har jeg brugt lidt penge på lidt tøj og jakker og huer (det er også svært at lade det være, for der er sååå mange søde ting i butikkerne!!!) Han har ikke eget værelset, for vi kun har et soveværelse, så vi bruger ikke penge på det lige nu. Alle de deri 20000, 30000 eller 40000 har vi slet ikke brugt. Man kan godt, for der er såååå mange søde ting, men vi har desværre ikke råd til det. Og når Nr2 kommer bliver det et mindre beløb endu, for jeg har gemt mange ting, som kan bruges igen

PS: Jeg tror, hvor vi har brugt mest penge var på at købe mad ud at huset. Jeg gad ikke at lave så meget med, jeg var så træt. Og jeg kunne hellere ikke tvinge min mand til at blive vores faste madkone... Så meget tit har jeg bare købt noget lækkert på vej hjem fra vores ture. Det har vi nydt så meget indtil pludseligt har vi regnet, hvor meget vi har brugt på købe mad! hehe Så begyndte vi, at være mere aktive ude i køkkenet! puha!

Anmeld

23. april 2009

Valle81

Jeg har ingen anelse omn hvor meget jeg brugte:0) Men i hvert fald ikke 25000 30000 eller 40000 kr.

Mine forældre havde gemt vugge, kravlegård og lidt forskelligt fra da min søster og jeg var børn. Det satte min mor istand. Malede, og betrak om osv.

ellers købte jeg ting hvor det var billigt og på tilbud. Badekar i bilka til 69,95( sikker på barnet bliver lige ren om det r i et designer badekar eller fra Bilka) Så købte jeg lidt intet køns tøj men ikke ret meget, og det er jeg glad for. fik tøj til et helt års forbrug i barselsgave.

Banevogn købte jeg brugt. Købte den smukkeste Silvercross i Bordaux med rose på siden, ingen ridser eller noget til 1000 kr. Dertil købte min mor en ny lift, som kostede 600 kr.

Jeg vil alt i alt skyde på at vi har holdt os til mellem 5000 og 1000 kr.

Jeg har heller ikke bil, så har ikke skulle købe autostol. Det har mine forældre gjort, da det er dem der havde bil, og ville få bru for den.

(Nu siger jeg mieget jeg, har været alene med min datter fra day 1, så derfor står der ikke vi:0)

Som puslebord købte jeg et klapbord i Ikea til 129 kr som jeg malede hvidt. klapvogn og weekend seng fik hun i et års fødselsdagsgave.

Hr ønsket mig mange af tingenen i starten i stedet for bunker af legetøj, og arvet en del, og jagtet tilbud.

Designer fan bliver jeg aldrig. Synes det er flot, men total spild af penge, og børnene er sku ligeglade:0)

Anmeld

23. april 2009

Valle81

Lige en bemærkning mere. Jeg vil også sige, at ladvære med at købe alt fra starten, sådan en ting som en bæresele, skråstol osv kan sagtens vente. det kan være du slet ikke får brug for det eller synes det er noget for dig, så køb tingéne lidt hen af vejen som du får brug for det:0)

Og brug nettet, QXL, DBA, der kan findes mange flotte brugte ting til gode penge.0)

Anmeld

23. april 2009

netdaddy

Puha - tror vi endte på ca. 25.000 inden Luka kom til verden.

Vi arvede ikke ret meget (en kravlegård og nogle tæpper blev det til) og skulle have værelset sat i stand inden.

Børnetøj har vi købt en del af vbia QXL, hvilkert klart kan anbefales til de helt små, da de jo ikke slider tøjet. og så har vi faktisk kun selv købt nyt tøj på tilbud.

Så med slynger, seng (Stokke's den gode man har i mange år), en Odder barnevogn (den eneste der kunne knække langt nok ned i styret til min hustru), puslebord, istandsættelse af loft og gulv, slynger, mei-tai's m.m. løber der hele jo op.

Babyautostol købte vi brugt, men har måttet købe en ny Römer Baby Safe, da den Mothers Choice vi købte blev for lille alt for hurtigt.
Nu har vi så lige bestilt en Römer Safefix Plus på www.pingpong-online.dk/osc/ og sparer 1200 kr. ift. at købe den herhjemme i DK - og så er fragten endda gratis når man handler for over 300 euro. Der er så også lige 5% rabat indtil 30/4 og yderligere 2% rabat ved at forudbetale med visa, mastercard, eurocard m.fl.

Så det har været lidt dyrt med den første, men vi havde pengene til det, og så føler vi selv at vi har nogle gode kvalitetsprodukter til barn nummer 2 og sikkert også nummer 3.

Anmeld

23. april 2009

LotteN

jeg tror faktisk kun vi brugte 5000 kr, vi var så heldige at svigerfar betalte barnevognen og det er jo den dyreste udgift

Anmeld

23. april 2009

LotteN

netdaddy skriver:

Puha - tror vi endte på ca. 25.000 inden Luka kom til verden.

Vi arvede ikke ret meget (en kravlegård og nogle tæpper blev det til) og skulle have værelset sat i stand inden.

Børnetøj har vi købt en del af vbia QXL, hvilkert klart kan anbefales til de helt små, da de jo ikke slider tøjet. og så har vi faktisk kun selv købt nyt tøj på tilbud.

Så med slynger, seng (Stokke's den gode man har i mange år), en Odder barnevogn (den eneste der kunne knække langt nok ned i styret til min hustru), puslebord, istandsættelse af loft og gulv, slynger, mei-tai's m.m. løber der hele jo op.

Babyautostol købte vi brugt, men har måttet købe en ny Römer Baby Safe, da den Mothers Choice vi købte blev for lille alt for hurtigt.
Nu har vi så lige bestilt en Römer Safefix Plus på www.pingpong-online.dk/osc/ og sparer 1200 kr. ift. at købe den herhjemme i DK - og så er fragten endda gratis når man handler for over 300 euro. Der er så også lige 5% rabat indtil 30/4 og yderligere 2% rabat ved at forudbetale med visa, mastercard, eurocard m.fl.

Så det har været lidt dyrt med den første, men vi havde pengene til det, og så føler vi selv at vi har nogle gode kvalitetsprodukter til barn nummer 2 og sikkert også nummer 3.

vi bestilte også vores nr. 2 autostol på pingpong, dog med 10 % og 2 % bersvarelser... skolen kom frem, men endte desværre med at vente i små 2 måneder pga produktionen fra recaro... men ellers kan dt godt anbefales at handle i tyskland!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.