Hvor meget kostede jeres baby? :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.489 visninger
50 svar
0 synes godt om
22. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Sådan alt i alt, hvor mange penge brugte I så cirka på udstyr og diverse til jeres første barns ankomst?

Har læst i en artikel at folk brugte alt mellem 2-3000 kr og 40.000 kr på babyudstyr inden og lige efter barnet blev født... Herunder sengeudstyr, badegrej, tøj, pusleudstyr og alt muligt andet...
Og kan I huske hvad pengene gik til?

Synes 40.000 kr lyder fuldstændigt vanvittigt - det kan da ikke være rigtigt, eller hvad?

KH
Rosa som ikke liiiige kan finde 40.000 i budgettet til en designer-indpakket baby, og som ikke har noget som helst argument imod at låne / købe brugt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2009

eliasogmor

Rosa skriver:

Sådan alt i alt, hvor mange penge brugte I så cirka på udstyr og diverse til jeres første barns ankomst?

Har læst i en artikel at folk brugte alt mellem 2-3000 kr og 40.000 kr på babyudstyr inden og lige efter barnet blev født... Herunder sengeudstyr, badegrej, tøj, pusleudstyr og alt muligt andet...

Synes 40.000 kr lyder fuldstændigt vanvittigt - det kan da ikke være rigtigt, eller hvad?

KH
Rosa som ikke liiiige kan finde 40.000 i budgettet til en designer-indpakket baby, og som ikke har noget som helst argument imod at låne / købe brugt...

pu ha.....vil slet ikke regne det ud....men er vist godt på vej der op af...

Anmeld

22. april 2009

Munder

Uhhh, jeg kan ikke rigtig sætte pris på.

Jeg havde nogle ting, som jeg gerne ville have fra nyt, såsom barnevognen.

Der var mange ting vi købte brugt + vi arvede en del.

Et forsigtigt bud er, at vi brugte for omkring 10. - 15.000 kroner inden hun kom...

Anmeld

22. april 2009

Nemesis

ca 12000 til alt...var nødt til at lave indretningen om og skulle derfor bruge nogle mere funktionelle møbler.
Skulle dele værelse med baby og der var ingen opbevaring af tøj, legetøj eller andet.
Havde intet arv, genbrug eller noget da den ældste var 11 år på det tidspunkt.

Valgte at købe ny seng og barnevogn og puslebord, mens tøj, sengetøj, legetøj blev købt brugt.

:-) Sisse

Anmeld

22. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

KH

Ca 1000 kr

Som vi brugte i IKEA dagen inden hun kom... Et puslebord og et par 'impuls ting'

ALT andet, fik vi brugt af folk og vi tog imod med KYSHÅND. Vi havde ikke en rød reje, da min mand var arbejdsløs og jeg var lav lønnet på barsel...

Anmeld

22. april 2009

Bastian

Alene barnevognen kostede 6-7000, så bum bum omkring 15-20.000 for barnevogn, tøj, autostol, tremmeseng, madress, sengetøj, højstol, pusleting mv.

Anmeld

22. april 2009

Diana...

uhh mellem 15-20.000 og mange af tingene bruger jeg slet ikke endnu men det kommer selvfølgelig nå han skal på eget værelse men så kunne det jo vente til der. synes man bruger alt for mange penge første gang man er gravid for man aner jo faktisk ikke hvad man skal bruge så hvad de står i butikkerne og siger stoler man jo på og køber det.

Anmeld

22. april 2009

FrKLA

Vi har sat 20.000 kr af til babyting og det er meget højt sat.. Hellere spare for mange penge sammen, end at stå og mangle.
Men uden barnevogn, da vi ikke skal have en.. Men ja det er helt sikkert mange penge..

Kirsten

Anmeld

22. april 2009

Munder

Kirsteen skriver:

Vi har sat 20.000 kr af til babyting og det er meget højt sat.. Hellere spare for mange penge sammen, end at stå og mangle.
Men uden barnevogn, da vi ikke skal have en.. Men ja det er helt sikkert mange penge..

Kirsten

Er lige lidt nysgerrig. Hvorfor skal I ikke have en barnevogn?

Anmeld

22. april 2009

starsofheaven

ja vi vidste jo vi fik en pige og da både mine søskende og min kærestes søskende kun har fået drenge kunne vi ikke rigtig arve noget... Så vi har købt alt, barnevogn, seng.. tøj, udstyr ja alt! Men vi var så heldige at vi fik alt af mine forældre og hans forældre, Vi købte lidt tøj osv.. det kan man jo ikeklade være med.. så ville ikke komme bag på mig hvis det er op omkring 40000 eller mere.. det koster jo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.