Hvad synes i om navnet Georgina?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2012

Anonym trådstarter

rikkeregnbue skriver:

Det minder mig om Gossip Girl  Men selve navnet synes jeg er super sødt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2012

Anonym trådstarter

Sara. skriver:

Jeg synes at det er et fint navn :-)

Og så kan jeg godt se det smarte i at vælge et navn som kan siges i England...

Min far er fra England, og min mands søster er flyttet til England hvor hun har fundet sig en dejlig mand og fået en pige... Og mine børn hedder Nor og Lærke. Det ikke helt problemfrit, men nu var de bare lige en Lærke og en Nor. (dog er deres efternavn meget engelsk)

Det synes jeg bestemt også det er  Synes nemlig det super praktisk at kunne bruge det i England også.

Søde navne dine børn har

Anmeld

24. maj 2012

Ciss

Anonym skriver:

Hejsa

Jeg går og overvejer navnet Georgina til min min kommende datter. Da jeg selv er englænder og meget af min familie bor i England, ønskede jeg ikke et alt for dansk navn.

Hvad synes i om det? Er det for mærkeligt at hedde, når man bor i Danmark? Kom endelig med jeres ærlige mening!

Knus

Det er et flot navn! På dansk synes jeg det fungerer bedst med fordansket udtale, men verden er jo så international i dag, at det ikke burde være et problem at bruge det med engelsk udtale, hvis det er det, I ønsker.

Anmeld

24. maj 2012

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Det er et flot navn! På dansk synes jeg det fungerer bedst med fordansket udtale, men verden er jo så international i dag, at det ikke burde være et problem at bruge det med engelsk udtale, hvis det er det, I ønsker.

Nemlig

Synes også det kan udtales på både dansk og engelsk og stadig lyde flot!

Anmeld

24. maj 2012

KLN

Anonym skriver:

Hejsa

Jeg går og overvejer navnet Georgina til min min kommende datter. Da jeg selv er englænder og meget af min familie bor i England, ønskede jeg ikke et alt for dansk navn.

Hvad synes i om det? Er det for mærkeligt at hedde, når man bor i Danmark? Kom endelig med jeres ærlige mening!

Knus

Umiddelbart kommer jeg til at tænke på børnebøgerne "De 5" Hvor det er en af navnene på hovedpersonerne..

Anmeld

24. maj 2012

Aagaard

Jeg kender et par som hedder sådan - englendere, men det er kun deres stramme tanter og bedstemødre som kalder dem Geogina, resten kalder dem enten Geo eller Gina

Så var det mig ville jeg tage koncekvensen og så "kun" kalde hende Gina

men faktisk så, må jeg jo sige at jeg syntes det er for engelsk et navn til at bo i Danmark med. Siger man det på ægte dansk lyder jo decideret fjollet :-P

Men det kommer jo igen an på hvor engelsk omgangskredsen er....

Anmeld

24. maj 2012

Clisolka

Anonym skriver:

Hejsa

Knus

Jeg bryder mig ikke om navnet, men det ville være perfekt, nu hvor du har familie i England 

Anmeld

24. maj 2012

Ciss

Jeg kender et par som hedder sådan - englendere, men det er kun deres stramme tanter og bedstemødre som kalder dem Geogina, resten kalder dem enten Geo eller Gina

Så var det mig ville jeg tage koncekvensen og så "kun" kalde hende Gina

men faktisk så, må jeg jo sige at jeg syntes det er for engelsk et navn til at bo i Danmark med. Siger man det på ægte dansk lyder jo decideret fjollet :-P

Men det kommer jo igen an på hvor engelsk omgangskredsen er....

Det er morsomt, hvor forskelligt man kan opfatte et navn.

Med dansk udtale forbinder jeg det med georginer - og så er det jo pludselig i kategori med navn som Rose/Rosa, Lilje/Lilja og Lotus f eks.

Anmeld

24. maj 2012

Aagaard

Ciss skriver:

Det er morsomt, hvor forskelligt man kan opfatte et navn.

Med dansk udtale forbinder jeg det med georginer - og så er det jo pludselig i kategori med navn som Rose/Rosa, Lilje/Lilja og Lotus f eks.

Hi hi du har ret - det har jeg overhovedet ikke forbundet det med - det pynter LIDT på det, men jeg er stadig ikke fan

Anmeld

24. maj 2012

Rsa

Bryder mig ikke om det - får mig til at tænKe på det latinske navn for kvindens kønsdele 

Hvis det er navnet for jer, skal I ikke tænker over hvad andre synes 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.