Hvad synes i om navnet Georgina?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2012

MortilElias2010

Jeg tænker øjeblikkeligt på en smuk blomst når jeg hører navnet  Og det er da ikke det værste 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2012

Nessie

Jeg har altid godt kunne lide navnet på engelsk, men synes det lyder fjollet hvis det bliver udtalt på dansk

Anmeld

24. maj 2012

Anonym trådstarter

Aagaard skriver:

Jeg kender et par som hedder sådan - englendere, men det er kun deres stramme tanter og bedstemødre som kalder dem Geogina, resten kalder dem enten Geo eller Gina

Så var det mig ville jeg tage koncekvensen og så "kun" kalde hende Gina

men faktisk så, må jeg jo sige at jeg syntes det er for engelsk et navn til at bo i Danmark med. Siger man det på ægte dansk lyder jo decideret fjollet :-P

Men det kommer jo igen an på hvor engelsk omgangskredsen er....

Jeg har faktisk også selv tænkt, at hendes kælenavn kunne være Gina. synes det lyder super sødt

Men ja, det er nok ret engelsk.

Anmeld

24. maj 2012

Anonym trådstarter

MortilElias2010 skriver:

Jeg tænker øjeblikkeligt på en smuk blomst når jeg hører navnet  Og det er da ikke det værste 

Det er det bestemt ikke

Anmeld

24. maj 2012

Anonym trådstarter

Rsa skriver:

Bryder mig ikke om det - får mig til at tænKe på det latinske navn for kvindens kønsdele 

Hvis det er navnet for jer, skal I ikke tænker over hvad andre synes 

Okay, det havde jeg så slet ikke tænkt over

Anmeld

24. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes det er et fint navn, men har så også selv boet i London i min vilde ungdom! Vh stine

Anmeld

24. maj 2012

BellaT

Jeg synes det er for engelsk, da det er svært at udtale OG er anderledes.

Kan nemlig se børn tænke lææænge over min piges navn, når de hører det første gang. Og stadig sige det forkert selvom det er SÅ nemt at udtale.

Georgina er heller ikke et kønt navn i mine ører. Måske jeg ville tænke mere positivt, hvis jeg elskede navnet. Eller det ville jeg.

I skal selvfølgelig vælge navnet, hvis det er NAVNET. Så er det ligegyldigt hvad andre mener.

Anmeld

25. maj 2012

rimor

Anonym skriver:

Hejsa

Jeg går og overvejer navnet Georgina til min min kommende datter. Da jeg selv er englænder og meget af min familie bor i England, ønskede jeg ikke et alt for dansk navn.

Hvad synes i om det? Er det for mærkeligt at hedde, når man bor i Danmark? Kom endelig med jeres ærlige mening!

Knus

Syntes det er et SUPER flot navn.

Anmeld

25. maj 2012

Annette A

Virkelig smukt navn og sýnes også det er vigtigt at ens barns navn kan bruges i andre lande end DK, for vi lever jo i en global verden og derfor må et navn gerne være lidt internationalt også. Men ja et skønt navn.

Anmeld

25. maj 2012

S.Maria

Jeg brydes mig ikke om det, så hellere bare Gina, som også er engelsk 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.