Hjælp mig, flæskesteg :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2012

Muffin_girl

SaNiNa skriver:

Det er da noget af det nemmeste at lave giver sværen masser af salt lidt vand ved stegen og så sætter du stegen midt i oven og giver den mellem 180-200 grader og steger den til den er 80-85 grader inden i.

Jeg syntes bare tit mine svær bliver lidt slatne  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2012

Muffin_girl

Mette. skriver:

I ovnen også stegetermometer i den. Ved 75 grader tager du den ud og lader den hvile på en rist i 10 min., så den får luft under bunden. Put sølvpapir over den.

Husk at hælde godt med vand ned i den bradepande den står over, så du har det til at lave sause af. Altså stegen på en rist ovenover vandet.

Tak Jeg venter til imorgen.. Jeg har fået en sindsyg hovedpine. Så idag bliver det bare nemt

Anmeld

21. maj 2012

lucas<3

AalborgPigen skriver:

Ja jeg har lyst til flæskesteg ..  

Hvordan laver man den perfekte flæskesteg ?

jeg plejer og vende den nedad altså med sværerne nede i vandet i 20 min ved 200 grader.

også vender jeg den om til den er færdig ca. når sværene er blevet sprøde..

husk salt.

Anmeld

21. maj 2012

Muffin_girl

lucas<3 skriver:

jeg plejer og vende den nedad altså med sværerne nede i vandet i 20 min ved 200 grader.

også vender jeg den om til den er færdig ca. når sværene er blevet sprøde..

husk salt.

Tak jeg må prøve mig frem  

Anmeld

21. maj 2012

Muffin_girl

MAJ*MOR skriver:

kl 15 siger du.. så skal du sætte den med bunden i vejret i en 150 C varm ovn i 30 minutter, i et ildfast fad med vand så det dækker sværene.
efter de 30 minutter tager du den ud. Putter godt med salt mellem sværene og evt  laurbær blade.

i ovnen igen på 100 C i 2 1/2 time.

for at få srpød svær tager du og skærer sværene AF kødet og lægger det på en rist i ovnen på 250 C.  efter de 2 1/2 time self. hold godt øje! imens lægger flæskestegen frit på en tallerken! den skal ikke med i ovnen da den så kan blive tør..

husk at skære lidt ned i sværene inden du starter, dem man køber er næsten aldrig skåret nok ned. det skal være skåret helt ned hvor kødet begynder

husk samtidig og køb noget ordentligt kød

Tak Jeg har aldrig gjort det med at skære sværene af .. Det var sku da smart ;D 

Anmeld

21. maj 2012

Muffin_girl

Dorthe1986 skriver:

Vil også lige pointere at det er vigtigt at købe godt kød... Hvis sværene er ridset for dybt, dvs. hvis ridsen er gået ned i kødet, så ender man med bløde svær.. Det er desværre bare ikke til at se når de er pakket ned... Men det er f.... træls, når man har lyst til flæskesteg og sværen så bare er blød...

Jeg plejer at købe det i Føtex.. Der syntes jeg faktisk det plejer at være okay  

Anmeld

21. maj 2012

Muffin_girl

Fenja09 skriver:

Jeg synes flæskesteg bliver bedst, hvis det langtidssteger, men ellers kan den sagtens laves god på ca 1 1/2 time. Jeg gnider stegen i groft salt og sætter laurbærblade mellem sværene. Når stegen er sat ind hælder jeg vand over og sætter ovnen på 100 g hvis den skal stege længe og 150 g hvis det er kort tid. Til sidst giver jeg den grill så sværene bliver ekstra sprøde - men der skal holdes godt øje, 3-5 min plejer at være nok.

Hvis stegen "hælder" til den ene side kan man støtte den op med sølvpapir, så sværene får ens varme.

/Fenja

Tak Jeg har fået mange gode råd .. Så jeg må prøve mig frem  

Jeg valgte at vente til imorgen. Da jeg har en helt crazy hovedpine .. 

Anmeld

21. maj 2012

Muffin_girl

rikkeregnbue skriver:

Hvis jeg går nu, når jeg så og få flæskesteg i aften?

Jeg har været offline.. Men hvis du går nu kan du nå det  

Jeg laver det imorgen Da jeg har den mest sindsyge hovedpine

Anmeld

21. maj 2012

Muffin_girl

Mummymalle skriver:

Et godt tip er at pensle sværen med lager eddike inden den saltes og hvis man har varmlufts ovn, så sæt den på interval stegning. Giver med garanti sprød svær hver gang og den smager ikk af eddike :-)

Med eddikke ? Det har jeg aldrig hørt før..

Interval stegning ? Øhhh.. Vi har varmluft.. Men det andet tror jeg sørme ikke

Anmeld

21. maj 2012

L&V

AalborgPigen skriver:

Årrh jeg elsker varme Det værste er bare når det er for varmt om natten.. Puhaaa.. 

Arh men jeg sku ha været født på færøerne hvor der blæser, det er lige mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.