Bliver nødt til at sige det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.824 visninger
52 svar
0 synes godt om
20. maj 2012

Miin'Baby'Mus

Har ikke kunne sove hele natten fordi at jeg skulle have test dag i dag  ..

Klokken 7 i morges vandrede jeg så ud på toilettet, huskede at tage testen og vupti  Så var den der, og den var der med det samme!

Ved slet ikke hvad jeg skal  Altså selvfølgelig skal jeg lige en tur til lægen, men hvad så? Er helt rundt for gulvet 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2012

Dutti

Norman skriver:

Klokken 7 i morges vandrede jeg så ud på toilettet, huskede at tage testen og vupti  Så var den der, og den var der med det samme!

Ved slet ikke hvad jeg skal  Altså selvfølgelig skal jeg lige en tur til lægen, men hvad så? Er helt rundt for gulvet 

Stort tillykke !
Du skal vidst bare ringe til lægen og få det bekræftet . Så er der et lægetjek derefter hvor du får lavet vandrejournal . Lidt senere får du indkaldelse til NF med posten .
Jeg mener man selv skal ringe til jordemoderen, det skulle jeg i hvert fald.

Anmeld

20. maj 2012

Miin'Baby'Mus

Dutti skriver:

Stort tillykke !
Du skal vidst bare ringe til lægen og få det bekræftet . Så er der et lægetjek derefter hvor du får lavet vandrejournal . Lidt senere får du indkaldelse til NF med posten .
Jeg mener man selv skal ringe til jordemoderen, det skulle jeg i hvert fald.

Hehe ja ja, det regnede jeg med at lægen fortalte mig 

Men sådan af praktiske ting, hvornår fortæller man familien det osv osv 

Anmeld

20. maj 2012

Dutti

Norman skriver:

Hehe ja ja, det regnede jeg med at lægen fortalte mig 

Men sådan af praktiske ting, hvornår fortæller man familien det osv osv 

Hehe okay
Jeg tænkte godtnok også at det var meget ligetil, men måske ikke hvis ikke man har prøvet det før .

Vi fortalte det da jeg var 8 uger henne, en uge efter vi havde fundet ud af det .
Bliver jeg gravid igen skal jeg scannes i uge 8 og så fortæller vi det nok der, ellers venter vi til NF .
Men det er mest af hensyn til vores første barn .

Anmeld

20. maj 2012

Miin'Baby'Mus

Dutti skriver:

Hehe okay
Jeg tænkte godtnok også at det var meget ligetil, men måske ikke hvis ikke man har prøvet det før .

Vi fortalte det da jeg var 8 uger henne, en uge efter vi havde fundet ud af det .
Bliver jeg gravid igen skal jeg scannes i uge 8 og så fortæller vi det nok der, ellers venter vi til NF .
Men det er mest af hensyn til vores første barn .

Nej har ikke været gravid før, men er helt konfus og vildt spændt - har en eksamen på tirsdag og kan slet ikke fokusere haha 

Men jeg har bare hørt meget om at man fortæller det efter 12 uger, hvis der nu sker baby noget så skal man ikke render og fortælle alle at det ikke bliver til noget alligevel 

Men så tænker jeg også, hvornår køber man hvad? Hvad er nødvendigt, hvad kan vente og alt det der  der er jo lige pludseligt så meget..

Anmeld

20. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Godmorgen og stort tillykke! Håber du får en dejlig nem graviditet! 

Lyder til at du har helt styr på hvornår du havde sidste mens osv, så u ringer bare til lægen, fortæller at du er gravid. Så får du en tid i uge 8-9 , hvor du ska ha lavet vandrejounal, efter det kommer der et brev med indkaldelse til NF. Bestilling af tid ved jordmor er der forskel på om du bestiller eller om du bare får en indkaldelse pr brev! 

Hvornår man fortælle det til andre, er helt op til jer selv! Vh stine

Anmeld

20. maj 2012

Dutti

Norman skriver:

Nej har ikke været gravid før, men er helt konfus og vildt spændt - har en eksamen på tirsdag og kan slet ikke fokusere haha 

Men jeg har bare hørt meget om at man fortæller det efter 12 uger, hvis der nu sker baby noget så skal man ikke render og fortælle alle at det ikke bliver til noget alligevel 

Men så tænker jeg også, hvornår køber man hvad? Hvad er nødvendigt, hvad kan vente og alt det der  der er jo lige pludseligt så meget..

Nogle vil helst at familien ved det tidligt så de evt har den ekstra støtte hvis det går galt . Andre vil selv stå med det .
Vi venter i hvert fald til efter scanning i uge 8 .

Intet er nødvendigt at købe før efter uge 20 barnevogn skal i nok bestille 2-3 mdr før termin . Ellers synes jeg det var rart at have seng, madras til vogn og seng, puslebord mv. klar .

Sådan noget som højstol, klapvogn og evt. kravlegård kan man ønske sig i dåbsgave eller til navngivningsfest .

Lidt tøj i de helt små størrelser samt små bleer og plejeprodukter er også godt at have klar og så skal alt tekstil jo vaskes før brug .

Men før uge 20 er det som sådan nødvendigt at købe noget, bare rigtig svært at lade være

Anmeld

20. maj 2012

JH12

Rigtig stort Tillykke, så starter søndag morgen da godt Så kan du ringe til lægen i morgen og se om han vil bekræfte det (min ville ikke - fordi jeg fortalte jeg selv havde testet positiv, så han ville først se mig i uge 9 til vandre journalen )
Også bestemmer du helt selv hvornår du er klar til at fortælle folk om det, min mor fik det afvide samme dag som jeg testet positiv sviger familien fik det afvide i uge 9, og resten måtte vente til efter NF scanning .

Anmeld

20. maj 2012

MKuhr

Norman skriver:

STORT tillykke!!!

Anmeld

20. maj 2012

Miin'Baby'Mus

StineW79 skriver:

Godmorgen og stort tillykke! Håber du får en dejlig nem graviditet! 

Lyder til at du har helt styr på hvornår du havde sidste mens osv, så u ringer bare til lægen, fortæller at du er gravid. Så får du en tid i uge 8-9 , hvor du ska ha lavet vandrejounal, efter det kommer der et brev med indkaldelse til NF. Bestilling af tid ved jordmor er der forskel på om du bestiller eller om du bare får en indkaldelse pr brev! 

Hvornår man fortælle det til andre, er helt op til jer selv! Vh stine

Mange tusind tak  Og ja, ringer mandag morgen som det første hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.