vi havde egentlig bestemt at navn, og taget det i brug, men!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2012

FrkT

Selvfølgelig kan I da lave det om. Og jeg tror også, at når I har det som I har, så vil I fortryde det senere hen, hvis IKKE I laver det om nu.

Min moster fik tilbage i 2001 sit første barn, min lille kusine. Hun kom fra start af til at hedde Melissa - et navn jeg iøvrigt elskede! Og hun blev døbt ret sent sådan som jeg husker. Men kort tid inden dåben ringede min moster til os og fortalte at de havde ombestemt sig med navnet, og hun skulle nu hedde Caroline i stedet for. De ombestemte sig, fordi de kunne mærke at det var for svært et navn (altså Melissa) for nabobørnene at sige, så jeg tror lidt de frygtede at hun ville få problemer med navnet senere.

I dag kan hun jo selvfølgelig ikke hedde andet end Caroline.....

Så tag at lave det om mens I stadig forholdsvis let kan.... og mht. kort, hvor der står tillykke med Oskar på, jamen herregud, hvad andet end en total morsom historie vil de blive for ham senere hen? 

Jeg synes Emil er et supersødt navn og passer rigtig godt til Alberte, da de begge er meget tidsløse navne  Mikkel kan jeg slet ikke lide, men er det det som er rigtigt for jer, så vælg det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2012

Mor til L&S

Vil give de andre ret - selvfølgelig kan I lave det om

Hellere et navn som I sys passer til ham end at I kommer til at fortryde det senere... Jeres barn - jeres valg

En anden ting... må give dig ret i at drengenavne er svære... Her venter vi også en lillebror om ca 7 uger, og jeg har ikke et eneste navn som jeg er helt forelsket i - desværre

Anmeld

15. maj 2012

Alexander&Lærke

Ja da, så længe han ikke er døbt har han jo ikke et officelt navn, så skift i bare til Emil eller Mikkel, alt efter havd i føler for.

Faktisk er der en i min mødregruppe som har en dreng som hedder Oscar Emil. Så den mulighed er der også

Jeg måtte selv gå lidt på kromprimi da vi skulle endeligt beslutte vores datters navn. Jeg har i mange år tænkt at hvis jeg fik en datter engang så skulle hun hedde Marie til mellemnavn, Marie er et navn som kvinderne i min farmors familie har heddet til mellemnavn og min farmor har betydet rigtigt meget for mig, dog valgte mine forældre i sin tid ikke at give mig navnet. Men jeg har ofte tænkt på at tilføje navnet til mit egen, dog er det kun i tankerne.  Nå men min kære mand ville bestemt ikke have navnet som mellemnavn, og hvis jeg nu havde gjort noget ved selv at tage det var det måske gået lidt nemmere med at hun også havde fået det.... Men nu hedder hun bare Lærke....

Held og lykke med hvad han nu ender med at blive for en.... 

Anmeld

15. maj 2012

MortilCilas

MAJ*MOR skriver:

nu har jeg fortrudt vores valg.. Vi har under hele graviditeten kke kunne finde et navn og her bagefter er vi så blevet "enige" om et navn.. Men det er ikke enige som i det er vi bare RIGTIG glade for begge to, det er mere, jamen så skal han hedde det, for vi kan ik finde andre, agtigt..

Jeg kan faktisk ikke lide nogle drenge navne, synes ikke der er et navn som virkelig bare lyder rigtig godt, udover Karl, men det vil min kæreste overhovedet slet ikke høre tale om !!

Jeg luftede min fortrydelse for manden igår og vi er faktisk begyndt at snakke om andre navne, da han heller ikke var 100% sikker på at det skulle være det vi havde valgt..

Men kan man godt bare lige pludselig lave det om? Han er selvfølgelig ikke døbt endnu, og skal det først d. 10. juni, men vi har jo kaldt ham det og folk har skrevet tillykke med Oskar på kort osv.. 

Min farmor sagde igår at det da var lige meget om vi lavede det om, det var hurtigt glemt, det andet... 

De nye navne er enten Emil eller Mikkel.. hvor jeg hælder mest til Emil.. Karl Emil ville være det bedste, men jeg KAN ikke få det gennemført herhjemme :/ 

Vi var enige om Jonatan her. Blev godt nok besluttet inden fødslen, men jo tættere jeg jom på fødslen jo mindre brød jeg mig om det, og min søn hed Baby det første månedes tid han levede, og faren fik valget mellem, Julius, Cilas og Malde

Anmeld

15. maj 2012

TeamRocket

Vi skiftede navn på vores først fødte datter Eller, vi sagde et navn hun hed i to mdr, skiftede til et andet i to mdr, for så kort før dåben at gå tilbage til navn nr 1 og bruge det andet til mellemnavn... Jeg ville være så ked af den dag idag om vi havde haft mellemnavnet som fornavn til hende. Så følg jeres mavefornemmelse og skift! Og skynd jer at infomere folk

Anmeld

15. maj 2012

Mumto3

Jeg kender ægs en somlavede navnet om efter 4 måneder. Det kan man sagtens!

Anmeld

15. maj 2012

Vidunderligeunger

Så er det hermed bestemt!! Han kommer til at hedde Emil  

Tusind tak for jeres forståelse, troede jeg ville blive haglet ned med "det kan man da bare overhovedet ikk" osv

Men min mavefornemmelse er god nu. ahh

Svarer ikke lige jer alle sammen, men lige dem som jeg synes har spurgt om noget, eller kommenteret noget som jeg lige skal svare på

Anmeld

15. maj 2012

Vidunderligeunger

Valle81 skriver:

Ahh søde

selvfølgelig kan i fortryde det er jeres barn og i kan jo ikke vælge et forkert navn pga et navn på kort

Men synes selv der er så mange smukke drengenavne

jamen jeg synes også der er mange søde, bare ikk som jeg ligefrem vil kalde mit barn HVER DAG i mange mange år hehe.. Vi havde også Anton i tankerne, men det minder mig om både min oldefar (sur fanden) og min gamle nabo

Anmeld

15. maj 2012

Vidunderligeunger

Ciss skriver:

Jeg vil sige, at det ikke er et problem, sålænge han ikke selv er begyndt at reagere på sit navn.

han er otte uger, så det er han ikke Han er heller ikke blevet kaldt andet end Basse og Lillebror

Anmeld

15. maj 2012

Vidunderligeunger

maria_wlt skriver:

Nej det lyder SLET ikke underligt...

Hvis han IKKE er Oskar så skal han selvfølgelig ikke hedde det

BARE SKIFT.. Når i bliver enig....

Men vil nu sige til der er lidt langt fra Oskar til søde Emil navn...

jamen det er også det men alligevel så er Emil jo lidt et bølle navn.. fordi jeg tænker astrid lindgrens Emil fra Lønneberg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.