vi havde egentlig bestemt at navn, og taget det i brug, men!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.166 visninger
51 svar
0 synes godt om
15. maj 2012

Vidunderligeunger

nu har jeg fortrudt vores valg.. Vi har under hele graviditeten kke kunne finde et navn og her bagefter er vi så blevet "enige" om et navn.. Men det er ikke enige som i det er vi bare RIGTIG glade for begge to, det er mere, jamen så skal han hedde det, for vi kan ik finde andre, agtigt..

Jeg kan faktisk ikke lide nogle drenge navne, synes ikke der er et navn som virkelig bare lyder rigtig godt, udover Karl, men det vil min kæreste overhovedet slet ikke høre tale om !!

Jeg luftede min fortrydelse for manden igår og vi er faktisk begyndt at snakke om andre navne, da han heller ikke var 100% sikker på at det skulle være det vi havde valgt..

Men kan man godt bare lige pludselig lave det om? Han er selvfølgelig ikke døbt endnu, og skal det først d. 10. juni, men vi har jo kaldt ham det og folk har skrevet tillykke med Oskar på kort osv.. 

Min farmor sagde igår at det da var lige meget om vi lavede det om, det var hurtigt glemt, det andet... 

De nye navne er enten Emil eller Mikkel.. hvor jeg hælder mest til Emil.. Karl Emil ville være det bedste, men jeg KAN ikke få det gennemført herhjemme :/ 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2012

lio

Min søster ændrede navn få dage efter fødslen - det har alle jo glemt alt om nu 4 år efter er jeg nok den eneste der husker det.

Hellere fortryde et navn i en tid end flere år, det vigtigeste er vel at I er glad for navnet.

Anmeld

15. maj 2012

Flødebollen

MAJ*MOR skriver:

nu har jeg fortrudt vores valg.. Vi har under hele graviditeten kke kunne finde et navn og her bagefter er vi så blevet "enige" om et navn.. Men det er ikke enige som i det er vi bare RIGTIG glade for begge to, det er mere, jamen så skal han hedde det, for vi kan ik finde andre, agtigt..

Jeg kan faktisk ikke lide nogle drenge navne, synes ikke der er et navn som virkelig bare lyder rigtig godt, udover Karl, men det vil min kæreste overhovedet slet ikke høre tale om !!

Jeg luftede min fortrydelse for manden igår og vi er faktisk begyndt at snakke om andre navne, da han heller ikke var 100% sikker på at det skulle være det vi havde valgt..

Men kan man godt bare lige pludselig lave det om? Han er selvfølgelig ikke døbt endnu, og skal det først d. 10. juni, men vi har jo kaldt ham det og folk har skrevet tillykke med Oskar på kort osv.. 

Min farmor sagde igår at det da var lige meget om vi lavede det om, det var hurtigt glemt, det andet... 

De nye navne er enten Emil eller Mikkel.. hvor jeg hælder mest til Emil.. Karl Emil ville være det bedste, men jeg KAN ikke få det gennemført herhjemme :/ 

Jeg må indrømme, at Karl Emil heller ikke lige er min favorit.. Emil er dog et fantastisk navn, og spørgsmålet er så: er han en emil?

Min lillebror hedder det, og han kunne sgu ikke hedde andet. Om i ændrer navnet er jo helt op til jer. Hvis drengen ikke er en Oskar, så skal han da ikke hedde det.. Uanet om folk har skrevet det på kortet.

Tænk på, hvor sjov en historie det er, når drengen skal konfirmeres..

Mikkel er altså også sødt.. Mikkel ræv

Anmeld

15. maj 2012

Vidunderligeunger

Laijona Äiti skriver:

Min søster ændrede navn få dage efter fødslen - det har alle jo glemt alt om nu 4 år efter er jeg nok den eneste der husker det.

Hellere fortryde et navn i en tid end flere år, det vigtigeste er vel at I er glad for navnet.

det er j også det, og han ligner ikke en Oskar og navnet ligger bare ikke godt i min mund længere (ved det lyder underligt).. 

Anmeld

15. maj 2012

Fru.Mäes <3

Skidt da med at folk har skrevet set på kort til dåben..

Det der ville være træls, var hvis I fik nogle ting som var lavet personligt til ham, f.eks. dåbsrør med hans navn osv.

Men ellers synes jeg at I skal finde et andet navn, hvis I bare ikke er til det navn I havde valgt alligevel 

Anmeld

15. maj 2012

henh01

Mikkel Emil er da et fantastisk navn

Jeg synes sagtens man kan lave det om.. Det bliver bare en sjov historie når han bliver ældre.

Anmeld

15. maj 2012

Vidunderligeunger

Kathepige skriver:

Jeg må indrømme, at Karl Emil heller ikke lige er min favorit.. Emil er dog et fantastisk navn, og spørgsmålet er så: er han en emil?

Min lillebror hedder det, og han kunne sgu ikke hedde andet. Om i ændrer navnet er jo helt op til jer. Hvis drengen ikke er en Oskar, så skal han da ikke hedde det.. Uanet om folk har skrevet det på kortet.

Tænk på, hvor sjov en historie det er, når drengen skal konfirmeres..

Mikkel er altså også sødt.. Mikkel ræv

Det skulle så være Karl til fornavn og kalde navn og så Emil til mellemnavn, men jeg er heller ikke til dobeltavne normalt.. 
Hehe Mikkel ræv  er lige præcis ikk så fedt, da min mand går på jagt Men emil (fra lønneberg) passer meget godt ind til videre  

Anmeld

15. maj 2012

Vidunderligeunger

Fru.Mäes <3 skriver:

Skidt da med at folk har skrevet set på kort til dåben..

Det der ville være træls, var hvis I fik nogle ting som var lavet personligt til ham, f.eks. dåbsrør med hans navn osv.

Men ellers synes jeg at I skal finde et andet navn, hvis I bare ikke er til det navn I havde valgt alligevel 

er glad for reaktionerne ikke er så slemme som jeg frygtede..

Anmeld

15. maj 2012

Vidunderligeunger

henh01 skriver:

Mikkel Emil er da et fantastisk navn

Jeg synes sagtens man kan lave det om.. Det bliver bare en sjov historie når han bliver ældre.

Ikke sammen. Enten Emil eller Mikkel men tror det bliver Emil..

Anmeld

15. maj 2012

Nessie

Hvis I ikke er sikre på navnet, men hælder mere til et andet, så står det jer jo frit for at vælge et andet

Jeg ville nok vælge Mikkel.

Karl hed min morbror, så det er også totalt udelukket her, og Karl Emil er heller ikke lige en favorit. Bryder mig bare generelt ikke om de gamle navne

Emil er sødt, synes bare der er så mange der hedder det, men kan klart bedre lide både Emil og Mikkel frem for Karl, så dér må jeg altså holde med din mand

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.