Læger der ikke kan finde ud af at tage blodprøver.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2012

Princesspigen

Sas1990 skriver:

Jeg var til første lægeundersøgelse i går og en af lægernes assitenter eller hvad de nu hedder, skulle tage en blodprøve på mig, men det kunne hun godt nok ikke finde ud af. Hun startede med højre i albuedehule, ved ikke lige hvad den hedder men hun ramte ikke en blodåre, men så tog hun i venstre side bare lidt længere nede, ca 5 cm fra albuedehulen og det gjorde godt nok ondt og kunne mærke i armen at hun tog blodet, det var godt nok en ulækker føelse. Hun brugte den undskyldning at mine blodåre er meget udtydelig, så hun kunne ikke finde dem og i Fredags var jeg på sygehuset og få taget en blodprøve i højre albuedehule og det gik bare som det skulle, hun kunne finde ud af det. 

syge plejesken hos min læge siger jeg er besværlig at stikke i.. selv om mine blodåre er tydelig så kan hun og ja flere andre ikke ramme dem.. så jeg bliver bevidst sendt til et labratorium hver gang jeg skal have taget blodprøver her..

de laver ikke andet og har derfor lidt nemmere ved det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2012

Sas1990

Princesspigen skriver:

syge plejesken hos min læge siger jeg er besværlig at stikke i.. selv om mine blodåre er tydelig så kan hun og ja flere andre ikke ramme dem.. så jeg bliver bevidst sendt til et labratorium hver gang jeg skal have taget blodprøver her..

de laver ikke andet og har derfor lidt nemmere ved det..

ja okay men ville bare mene at blodprøver skulle man kunne gøre i søvne, for det gør godt nok ondt, hvis de stikker forkert.

Anmeld

15. maj 2012

Princesspigen

Sas1990 skriver:

ja okay men ville bare mene at blodprøver skulle man kunne gøre i søvne, for det gør godt nok ondt, hvis de stikker forkert.

ja rigtigt.. men hos lægerner er det sygeplejesker og de er ikke alle lige gode til at tage prøverne desværre..

jeg gider ikke være nåle pude så siger lægen der skal tages prøver nærver jeg selv labratoriet så jeg kommer i "kyndige hænder"

Anmeld

15. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her er det altid sådan at jeg bliver stukket et sted mellem 4 og 8 gange, før de rammer rigtigt. Jeg har meget utydelige blodåre, som smutter væk, hver gang der kommer en nål i nærheden af dem.

Plejer at be dem om at tage prøven fra håndryggen, da det er der de ha nemmest ved det på mig. Men sjovt nok mener de altid lige at de da ska prøve om ik de ka tá fra albuledet, for så svært ka det da heller ik være. Plejer at gi dem lov, hvorefter jeg ka grine lidt af dem når de fejler. Joker altid med at det ka være at hvis de har en studerende, ku det være de sku ha lov til at prøve osv.

Plejer at komme der fra med blå mærker på begge arme og hænder, men syntes sjældent det gør ondt! Vh stine

Anmeld

15. maj 2012

ano14316

Sas1990 skriver:

av da, ville bare mene at sådan noget burde de fandme finde ud af, kommer til at tænke på hvad hvis det var ens barn der skulle tages blodprøver og de ikke kunne finde ud af det. mit barn ligger så i maven endnu hehe.

Jeg tror det er meget der er noget der bare skal gøres rigtig mange gange før man bliver god til det, for det er jo noget med at mærke hvor stor åren er, og hvor den ligger, og så ramme uden at stikke igennem.

Anmeld

15. maj 2012

Sas1990

Princesspigen skriver:

ja rigtigt.. men hos lægerner er det sygeplejesker og de er ikke alle lige gode til at tage prøverne desværre..

jeg gider ikke være nåle pude så siger lægen der skal tages prøver nærver jeg selv labratoriet så jeg kommer i "kyndige hænder"

ja okay dejligt nok

Anmeld

15. maj 2012

L&V

Sas1990 skriver:

Jeg var til første lægeundersøgelse i går og en af lægernes assitenter eller hvad de nu hedder, skulle tage en blodprøve på mig, men det kunne hun godt nok ikke finde ud af. Hun startede med højre i albuedehule, ved ikke lige hvad den hedder men hun ramte ikke en blodåre, men så tog hun i venstre side bare lidt længere nede, ca 5 cm fra albuedehulen og det gjorde godt nok ondt og kunne mærke i armen at hun tog blodet, det var godt nok en ulækker føelse. Hun brugte den undskyldning at mine blodåre er meget udtydelig, så hun kunne ikke finde dem og i Fredags var jeg på sygehuset og få taget en blodprøve i højre albuedehule og det gik bare som det skulle, hun kunne finde ud af det. 

Som regel er sygeplejersker bedre til at tage blodprøver end læger, jeg beder altid efter en anestesi sygeplejerske (staves) hvis det er på sygehuset da der nærmest ikke er nogle der kan ramme mine, har sågar prøvet og blive stukket i begge arme, hænder og fødder uden held Kunne ikke gå i en uge efter fordi mine fødder var så hævet.. Men nu ved jeg efterhånden selv hvor de ska ramme og hva de ska gøre, så jeg vejleder dem he he

Anmeld

15. maj 2012

Sas1990

ano14316 skriver:

Jeg tror det er meget der er noget der bare skal gøres rigtig mange gange før man bliver god til det, for det er jo noget med at mærke hvor stor åren er, og hvor den ligger, og så ramme uden at stikke igennem.

ja nemlig.

Anmeld

15. maj 2012

MyLove E

ano14316 skriver:

Jeg er - efter sigende - utrolig svær at stikke i. Så de kommer somregel virkelig på prøve.

Men der kan jeg se at f.eks. i blodbanken, hvor alle blodprøver på sygehuset bliver taget i hillerød, der kan de altid stikke, og rammer næsten altid i første forsøg.

Hvor når det er læger der tager blodprøver på mig, så ender jeg altid med 4-5 stik i hver arm og en smertfuld oplevelse, fordi de drejer nålen.

Jeg er ligesom dig også svær at stikke i. De stikker tit også 4-5 gange, ved mig er det tit sygeplejerskerne det gør det og når de så ikke kan henter de lægen. Og de giver ikke op og så er det at de begynder at dreje nålen AV AV AV AV AV

Jeg er også blevet sendt på sygehuset nogle gange for de gør det for det meste i første hug:-) Men de gør det jo også 1000 gange hver dag:-)

Anmeld

15. maj 2012

VIPpigen

Jeg har selv sovende blodåre, i mange år har diverse læger stukket både 3 og 4 gange ved hver albue-hule...
Det var først for et par år siden at min læge var træt af heletiden at stikke forkert at hun begyndte at tage den på siden af håndledet. Så i laaaang tid har jeg fået taget prøver for enden af tommelfingeren, lige der hvor håndledet knækker.

Jeg er heldigvis ikke bange for nåle. Men det er møg irriterende når jeg altid har uret på min højre arm, og det er den de bedst kan finde...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.