Sas1990 skriver:
Jeg var til første lægeundersøgelse i går og en af lægernes assitenter eller hvad de nu hedder, skulle tage en blodprøve på mig, men det kunne hun godt nok ikke finde ud af. Hun startede med højre i albuedehule, ved ikke lige hvad den hedder men hun ramte ikke en blodåre, men så tog hun i venstre side bare lidt længere nede, ca 5 cm fra albuedehulen og det gjorde godt nok ondt og kunne mærke i armen at hun tog blodet, det var godt nok en ulækker føelse. Hun brugte den undskyldning at mine blodåre er meget udtydelig, så hun kunne ikke finde dem og i Fredags var jeg på sygehuset og få taget en blodprøve i højre albuedehule og det gik bare som det skulle, hun kunne finde ud af det.
Jeg er - efter sigende - utrolig svær at stikke i. Så de kommer somregel virkelig på prøve.
Men der kan jeg se at f.eks. i blodbanken, hvor alle blodprøver på sygehuset bliver taget i hillerød, der kan de altid stikke, og rammer næsten altid i første forsøg.
Hvor når det er læger der tager blodprøver på mig, så ender jeg altid med 4-5 stik i hver arm og en smertfuld oplevelse, fordi de drejer nålen.
Anmeld