Læger der ikke kan finde ud af at tage blodprøver.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.469 visninger
46 svar
0 synes godt om
15. maj 2012

Sas1990

Jeg var til første lægeundersøgelse i går og en af lægernes assitenter eller hvad de nu hedder, skulle tage en blodprøve på mig, men det kunne hun godt nok ikke finde ud af. Hun startede med højre i albuedehule, ved ikke lige hvad den hedder men hun ramte ikke en blodåre, men så tog hun i venstre side bare lidt længere nede, ca 5 cm fra albuedehulen og det gjorde godt nok ondt og kunne mærke i armen at hun tog blodet, det var godt nok en ulækker føelse. Hun brugte den undskyldning at mine blodåre er meget udtydelig, så hun kunne ikke finde dem og i Fredags var jeg på sygehuset og få taget en blodprøve i højre albuedehule og det gik bare som det skulle, hun kunne finde ud af det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2012

banana3

Sas1990 skriver:

Jeg var til første lægeundersøgelse i går og en af lægernes assitenter eller hvad de nu hedder, skulle tage en blodprøve på mig, men det kunne hun godt nok ikke finde ud af. Hun startede med højre i albuedehule, ved ikke lige hvad den hedder men hun ramte ikke en blodåre, men så tog hun i venstre side bare lidt længere nede, ca 5 cm fra albuedehulen og det gjorde godt nok ondt og kunne mærke i armen at hun tog blodet, det var godt nok en ulækker føelse. Hun brugte den undskyldning at mine blodåre er meget udtydelig, så hun kunne ikke finde dem og i Fredags var jeg på sygehuset og få taget en blodprøve i højre albuedehule og det gik bare som det skulle, hun kunne finde ud af det. 

øvelse gør mester

Anmeld

15. maj 2012

B&J

jeg er bange nok for nåle så det er altid den samme der gør det på mig og ikke en ny har prøvet det engang og det med de roede rundt inde i min arm og mine er så tydlige nej det vil jeg ikke være med til

så forstår godt hvor ubehaligt og ondt det kan gøre

Anmeld

15. maj 2012

Sas1990

banana3 skriver:

øvelse gør mester

jamen det gør godt nok ondt

Anmeld

15. maj 2012

ano14316

Sas1990 skriver:

Jeg er - efter sigende - utrolig svær at stikke i. Så de kommer somregel virkelig på prøve.

Men der kan jeg se at f.eks. i blodbanken, hvor alle blodprøver på sygehuset bliver taget i hillerød, der kan de altid stikke, og rammer næsten altid i første forsøg.

Hvor når det er læger der tager blodprøver på mig, så ender jeg altid med 4-5 stik i hver arm og en smertfuld oplevelse, fordi de drejer nålen.

Anmeld

15. maj 2012

Sas1990

B&J skriver:

jeg er bange nok for nåle så det er altid den samme der gør det på mig og ikke en ny har prøvet det engang og det med de roede rundt inde i min arm og mine er så tydlige nej det vil jeg ikke være med til

så forstår godt hvor ubehaligt og ondt det kan gøre

jeg får hedeture og kvalme, hver gang også hvis de ikke kan finde ud af det er da bare ikke et plus. Ville sige jeg ikke er bange for nåle som sådan da jeg har huller i ørene og tungen, næsen og læben men det har kun taget et sekund, bare det var så vel med at tage blodprøver.

Anmeld

15. maj 2012

banana3

Sas1990 skriver:

jamen det gør godt nok ondt

JA! det tvivler jeg slet ikke på.. jeg skulle engang ha taget blodprøve i håndledet, så de kunne måle mere præcise værdier, det gjorde dælme også ondt!

Anmeld

15. maj 2012

Sas1990

ano14316 skriver:

Jeg er - efter sigende - utrolig svær at stikke i. Så de kommer somregel virkelig på prøve.

Men der kan jeg se at f.eks. i blodbanken, hvor alle blodprøver på sygehuset bliver taget i hillerød, der kan de altid stikke, og rammer næsten altid i første forsøg.

Hvor når det er læger der tager blodprøver på mig, så ender jeg altid med 4-5 stik i hver arm og en smertfuld oplevelse, fordi de drejer nålen.

av da, ville bare mene at sådan noget burde de fandme finde ud af, kommer til at tænke på hvad hvis det var ens barn der skulle tages blodprøver og de ikke kunne finde ud af det. mit barn ligger så i maven endnu hehe.

Anmeld

15. maj 2012

Sas1990

banana3 skriver:

JA! det tvivler jeg slet ikke på.. jeg skulle engang ha taget blodprøve i håndledet, så de kunne måle mere præcise værdier, det gjorde dælme også ondt!

kunne jeg forstille mig.

Anmeld

15. maj 2012

Aabye

Vær glad for at du ikke har fået taget blodprøve 5 gange dagligt i samme arm DET gør nuller.. I sær når det var hver dag i 2.5 mdr..

Jeg har også prøvet at få taget blodprøver på håndryggen (heller ikke et hit) bagsiden af håndledet.. Gør også jævnt ond.. Og midt på underarmen.. :s 

De der blodprøver er ikke for sjov..

Sidste gang jeg skulle ha taget endte det med at de stak mig et par gange fordi man nærmest ikke kan se mine blodårer pga arvæv (efter alle de gamle stik) og det endte med at jeg besvimede og kastede op.. Super lækkert.. Men det der med blodprøver det er bare ikke mig..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.