Kære Anonyme-frusteret- bonus mor.
Jeg må give mange af de andre piger ret; sikke folk har travlt med at hakke. Du skriver ØVERST i dit indlæg, at du ikke ved hvad du vil med indlægget, måske du bare vil have lidt luft.
Alligevel hagler folk dig ned, og dit og dat er galt, og det synes jeg simpelthen ikke, at folk kan være bekendt - fordomsfulde mennesker findes der nok af, og dømt, det blev du af dem. Istedet for at hakke ned på dig, kunne de opmuntre dig, og give dig postive tanker, istedet for det bræk der blev lukket ud. Altså altså..
Jeg har læst stortset alle svar i denne tråd, og jeg kan se din frustration så tydeligt.
Du siger, at du har væres bonusmor siden du var 20 og du er nu 22.. Dvs børnene har været 3 og 5 (eller hvad?)
For det første kan det være enormt svært, at komme 'ind' sådan udefra, når børnene er så 'gamle' som de er. De har (forhåbentligt) deres faste rammer både ved mor og far ( det kan nok godt diskuteres hvor gode de rammer er, men de er der).
Jeg synes, som andre har nævnt, at nu må du træde i karakter, uden at være grov. Men vær kontant, og stå ved dit ord - vis dem hvem der bestemmer, men husk at være kærlig stadig.
Tag en snak med farmand, uden at hids dig op, fortæl ham det, og find sammen en løsning, før du pakker dine ting og skrider.
Med hensyn til det med at storebror gik i kiosken, selvom han ved han ikke må.. Han prøver grænser af, og han er respektløs overfor hvad jeres regler er, og det må give en konsekvens. Sturearrest, en time uden tv, what so ever - men uden at I er sure på ham. Tilbyd ham at spil et spil med jer - så det stadig bliver hyggeligt, men samtidig med dette viser I at I mener det med at han har overtrådt regelen.
Ang moren.. Hvad er dit forhold til hende, siden du skriver hun er en so? - Tager hun ikke ansvar for sine børn, eller?
- Gad vide hvordan hun omtaler dig hjemme, foran ungerne, siden de måske er som de er overfor dig.. Synes du evt skal spørge hende af, om I kan lave en aftale om, at der ikke bliver talt dårligt om modparterne foran og til børnene.
Måske kan børnene mærke den dårlige stemning, det kan ikke udelukkes, og derfor må man samarbejde, og være tålmodig. Velsign hende i dine aftenbønner..
Kort og godt: Tal med mandse, træd i karakter, sæt grænser og stå ved dem, 'straf'/konsekvenser gives når reglerne overtrædes - men husk at vær kærlig.
Det er ikke nemt at være mor, og det er ikke nemt at være bonusmor.. Børnene lytter bare ikke på samme måde, som de gør til deres egne forældre, og derfor ( som alle har nævnt) tal med farmand, og få ham til at indse tingene, og så må I lave en aftale..
:-)
Håber på at høre en opdatering fra dig, og husk; du er blot et menneske, man er ikke fejlfri :-)
STORT knus og mange tanker.
P.s Du er velkommen til at skrive en PB til mig, hvis du har brug for én at tale med, der ikke dømmer dig for dine bandeord og diverse :-)