Søger virkelig råd/hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2012

Mussen2

jeg vil virkelig fraråde det. Jeg sidder selv i den situation pt. at jeg gver mit dyr væk fordi jeg ikke kan yde de optimale forhold og det er så meget imod mine principper.... og det er kun en fugl. Jeg har mange voksne vennepar som alle er kommet af med deres hund efter de er blevet familie. Man har bare ikke tiden til at yde hunden det bedste. En ting er at de skal gåes med, men det er ligeså meget det med at hunden bliver til besvær og går skæld ud.måske vil den stikke af når døren åbnes og derfor bliver det besværligt når dine børn vil ud og ind. Når der kommer gæster hopper og danser den af glæde, men det kan være svært at rumme for en børnefamilie hvor det går på de høje nagler... Bare et par af de ting jeg har hørt venner nævne og altså folk som har været af den holdning, anskaffer du dig et dyr så har du bare at tage dig af det! Så tænk dig godt om. Man kan altid anskaffe en hund. Det er langt svære at skille sig af med den

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2012

mn

Anonym skriver:

Ja okay. Ved du hvad sådan en ulykkeforsikring ca koster? 

Et sted mellem 1400 og 2000 ca. om året og så er der som regl en selvrisiko på omkring de 1000 kr.

Prisen er så som regl både for ulykke + ansvar (lovpligt forsikring)

Anmeld

10. maj 2012

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Vi har også hundtotal på vores .. Den inkl. bl.a. ansvarsforsikring, livsforsikring og sygeforsikring. Nogle forsikringer som bare er så super vigtige at have, hvis uheldet er ude. 

Ansvarsforsikringen skal man selvfølgelig altid have, da den er lovpligtig. Men står man ikke lige med en kæmpe opsparing man har lyst til at bruge på hunden, så er sygeforsikringen altså bare et must have. Den går ind og dækker 80% af dyrlægeregningen, hvis hunden bliver syg. 

Den koster 2000 kr. årligt, altså 167 kr. månedligt ca. 

Udover det så er der foder, hvor et kvalitetsfoder altså også er et must have. Vi fodre med Olivers hos os. Hvilket begge vores kører perfekt på. Vi har før fodret med IAMS og Royal Canin. Men der må man prøve sig lidt frem. 

Så har vi sat 100 kr. af til hver hund, til legetøj og snacks. 

Og så får jeg al min hundetræning gratis, da jeg selv er instruktør. Men indenfor DKK, koster træningen mellem 350-450 kr. for 8-12 gange. Og træning er også bare et must have, både så hunden kan komme ud blandt andre hunde, men også så man kan få andres syn på træningen, vi mennesker har det med at indøve dårlige vaner ret hurtigt  

Hvor kan man få hundetotal henne?

Anmeld

10. maj 2012

Team Putte

Anonym skriver:

Vi har en søn på 9 mdr, og vi har altid drømt om

At få en engelsk bulldog. Og nu har vi endelig fundet en. Men nu er vi bare begyndt at tænke. Kan vi? Hvad med vores søn? Vi bor på 1 sal i en 130 kvm2 lejlighed med lille have. Så den skal jo løftes ned af trApperne. 

Mmen syntes i det er en god eller dårlig ide? 

Det skal lige siges at vores søn elsker dyr! 

Vi vil oz super gerne have hund, men vi venter til vores kommende barn er min. 6 mdr.

Vi har rækkehus og have så det er lidt noget andet end lejlighed og at hunden skal bæres.. Men personligt ser jeg intet problem i at have små børn og hund samtidig. Det kan sagens lade sig gøre

Anmeld

10. maj 2012

Anonym trådstarter

Team Putte skriver:

Vi vil oz super gerne have hund, men vi venter til vores kommende barn er min. 6 mdr.

Vi har rækkehus og have så det er lidt noget andet end lejlighed og at hunden skal bæres.. Men personligt ser jeg intet problem i at have små børn og hund samtidig. Det kan sagens lade sig gøre

Ja nemlig :-) men nu er det jo heller ikke længe vi skal blive boende i den her lejlighed :-)

Anmeld

11. maj 2012

LilleChelle

Anonym skriver:

Hvor kan man få hundetotal henne?

Det får du ved dyrekassen Danmark :p 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.