Søger virkelig råd/hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2012

mn

Anonym skriver:

Tak for svar :-)

Men det er ikke en hvalp. Den er over et år. Så den hverken tisser eller bider ting i stykker mere :-) Vi har ca 1000 kr til den om mdr til den

Okay så kan jeg ikke se problemet. Men så husk at få ulykkesforsikring på den hvis i ikke har mere til den pr. måned ellers kan i hurtigt blive nødtil at komme af med den hvis noget sker med den og i forhold til forsikring så husk lige at undersøge om hvor længe den virker, for nogle af dem kan kun tegnes til de er et hvis antal år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

Vi har en søn på 9 mdr, og vi har altid drømt om

At få en engelsk bulldog. Og nu har vi endelig fundet en. Men nu er vi bare begyndt at tænke. Kan vi? Hvad med vores søn? Vi bor på 1 sal i en 130 kvm2 lejlighed med lille have. Så den skal jo løftes ned af trApperne. 

Mmen syntes i det er en god eller dårlig ide? 

Det skal lige siges at vores søn elsker dyr! 

den skal måske løftes i starten men sådan er stor tung bulldog er ikke en i skal løfte på hver gang den skal gå på trapper..

bulldogér og især engelske er ret robuste.. har selv en franske..

jeg kan ikke se noget problem i at i sku anskaffe sådan en, men selvfølgelig har den nok svært ved trapper i starten og skal bæres da den er lille

Anmeld

10. maj 2012

Anonym trådstarter

come2 skriver:

Vores budget til hund lyder således:

Forsikring: 170,-

Foder: 250,-

Årlig vacc: 100.-

Guffer, hundeposer, legetøj og lign: 100,-

Hundetræning: 100,- pr måned

ialt: Ca. 720,-

Tak for det :-) jamen så lyde det jo fint nok med at vi har 1000 kr om måneden :-)

Anmeld

10. maj 2012

Anonym trådstarter

metteswn skriver:

Okay så kan jeg ikke se problemet. Men så husk at få ulykkesforsikring på den hvis i ikke har mere til den pr. måned ellers kan i hurtigt blive nødtil at komme af med den hvis noget sker med den og i forhold til forsikring så husk lige at undersøge om hvor længe den virker, for nogle af dem kan kun tegnes til de er et hvis antal år.

Ja okay. Ved du hvad sådan en ulykkeforsikring ca koster? 

Anmeld

10. maj 2012

Maise86

Anonym skriver:

Vi har en søn på 9 mdr, og vi har altid drømt om

At få en engelsk bulldog. Og nu har vi endelig fundet en. Men nu er vi bare begyndt at tænke. Kan vi? Hvad med vores søn? Vi bor på 1 sal i en 130 kvm2 lejlighed med lille have. Så den skal jo løftes ned af trApperne. 

Mmen syntes i det er en god eller dårlig ide? 

Det skal lige siges at vores søn elsker dyr! 

altså den eneste udfordring jeg kan se er at sådan en basse virkelig bliver stor og ikke sådan er til at slæbe på!

Så at den skulle bæres op og ned af trapperne tror jeg virkelig i hurtigt bliver trætte af!

Mht jeres søn ser jeg det ikke som noget problem. Engelske Bulldogs er meget rolige (når de først får hvalpe tiden og "teenage" tiden overstået)

Anmeld

10. maj 2012

come2

Anonym skriver:

Ja okay. Ved du hvad sådan en ulykkeforsikring ca koster? 

Vi giver 2000kr årligt for en hel forsikringspakke der hedder hund total hos dyrekassen.

Der er inkluderet sygeforsikring der dækker nogle ting hos hunden.

Anmeld

10. maj 2012

Anonym trådstarter

Maise86 skriver:

altså den eneste udfordring jeg kan se er at sådan en basse virkelig bliver stor og ikke sådan er til at slæbe på!

Så at den skulle bæres op og ned af trapperne tror jeg virkelig i hurtigt bliver trætte af!

Mht jeres søn ser jeg det ikke som noget problem. Engelske Bulldogs er meget rolige (når de først får hvalpe tiden og "teenage" tiden overstået)

Har lige for 1 minuttausen fået besked om at vi får vores nye lejlighed. Den er godt nok kun på 100 kvm2 men med elevator og stor gård have :-)

Anmeld

10. maj 2012

Maise86

Anonym skriver:

Har lige for 1 minuttausen fået besked om at vi får vores nye lejlighed. Den er godt nok kun på 100 kvm2 men med elevator og stor gård have :-)

Så er det da perfekt Tillykke

Anmeld

10. maj 2012

Anonym trådstarter

Maise86 skriver:

Så er det da perfekt Tillykke

Tak :-)

Anmeld

10. maj 2012

LilleChelle

Vi har også hundtotal på vores .. Den inkl. bl.a. ansvarsforsikring, livsforsikring og sygeforsikring. Nogle forsikringer som bare er så super vigtige at have, hvis uheldet er ude. 

Ansvarsforsikringen skal man selvfølgelig altid have, da den er lovpligtig. Men står man ikke lige med en kæmpe opsparing man har lyst til at bruge på hunden, så er sygeforsikringen altså bare et must have. Den går ind og dækker 80% af dyrlægeregningen, hvis hunden bliver syg. 

Den koster 2000 kr. årligt, altså 167 kr. månedligt ca. 

Udover det så er der foder, hvor et kvalitetsfoder altså også er et must have. Vi fodre med Olivers hos os. Hvilket begge vores kører perfekt på. Vi har før fodret med IAMS og Royal Canin. Men der må man prøve sig lidt frem. 

Så har vi sat 100 kr. af til hver hund, til legetøj og snacks. 

Og så får jeg al min hundetræning gratis, da jeg selv er instruktør. Men indenfor DKK, koster træningen mellem 350-450 kr. for 8-12 gange. Og træning er også bare et must have, både så hunden kan komme ud blandt andre hunde, men også så man kan få andres syn på træningen, vi mennesker har det med at indøve dårlige vaner ret hurtigt  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.