At gå med en hund handler ikke kun om motion!
dt handler jo næsten mest af alt om mental stimulering. og specielt med en engelsk er det det argument der er for at gå meget med den. Ja det er en forholdsvis nem hun at tilfredstille med fysisk motion. Men selvom det behov er lille så SKAL den ud mange gange om dagen for at "læse avisen" så den kan få dem psykiske stimulering med.
Jeg sys det er klogt for jer at vælge en ældre hund, for en hvalp der skal gøres renlig tror jeg hurtigt vil blive for meget i jeres sittuation. at i bor ilejlighed ser jeg ikke som et problem for hunden skal ud og gå ikke bare løbe i haven. Det er selvf. et plus med en have, men absolut ikke et must da det handler om at putte snor i hunden og traske afsted med den selv.
Jeg sys det er svært ikke at sige hvad i skal. Men jeg sys virkelig i skal overveje det grundigt! For det er ega dejligt med en hund, men som andre skriver så er det altså bare mega krævende.
Jeg vil sig det næsten er som at få et barn mere, og næsten mere besværligt da de kan være sværere at få passet osv.
Så overvej om i virkelig har tiden til et "barn" mere og ikke mindst økonomien i det. Det kan være frygteligt dyrt med en hund, og her taler jeg af erfaring! Vi har lige måtte sige frvel til vores å grund af meget slem HD. Det sidste halve år brugte vi i gennemsnit 2000-3000 kr på ham hver mdr. til medicin, fodder, tilskud og dyrlægebesøg!
Anmeld