Vil lige give mine erfaringer og råd med på vejen 
Jeg synes det er rigtig fint med hund og børn sammen, men man skal huske på at når det er en hvalp eller en unghund så tager de rigtig meget af ens tid... Du skriver den er et år. For det første, selvom den er renlig hvor den er nu, kan den godt blive urenlig i starten hos jer, fordi det er et nyt sted. Det er ikke sikkert, men vær forberedt på at I skal have gang i noget renlighedstræning og det er svært lige at smutte ud med hunden i tide og utide når man har et lille barn. Du kan jo ikke bare efterlade barnet i lejligheden imens... Og inden du får pakket barnet sammen og tager det med, så har hunden måske allerede haft sit uheld indendørs...
For det andet: en unghund på et år = teenager!!! Og det kan altså have sine udfordringer, den vil have opmærksomhed, den bider i tingene, den hører overhovedet ikke efter med hvad du siger... Du kan risikerer at få en hund der virkelig er i lømmelalderen (kan ikke lade være med at tænke at det måske er derfor den bliver solgt?!?!)
Og så husk at man skal lege og stimulerer hunden i løbet af dagen, og er der tid og overskud til det med et barn på 9 mdr også?
Og husk også alene-hjemme træningen, Man ser desværre ofte folk der tror en hund kan være alene hjemme fra dag 1 et nyt sted. Det kan den IKKE!!!
Så er der udgifterne.... Vores hund er ca samme str som en engelsk B. og vi bruger ca 500 kr om måneden på mad og godbidder, lidt over 100 kr på forsikring om måneden (1550 kr om året) og så skal man jo huske at man kan risikerer meget dyre dyrlægeregninger!!! Så der skal være mulighed for at finde pengene til det lige pludselig når uheldet er ude.... Det kan være alt fra 600 kr til 10.000!!!! Og så er der den årlige vaccine og sundhedstjek jo 
Så det kræver virkelig meget arbejde med en hund og især en unghund og hvalpe... Det kan sagtens lade sig gøre, der er da andre der har gjort det, men man skal lige være obs på at hvis man er alene hjemme med barnet hele dagen kan det være virkelig udfordrende med en unghund også 
Jeg ville nok vente til i fik hus og have hvor den bare kunne løbe ud, så du ikke skal op og ned fra lejligheden med en baby også....
Anmeld