Søger virkelig råd/hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2012

Maise86

come2 skriver:

Vores budget til hund lyder således:

Forsikring: 170,-

Foder: 250,-

Årlig vacc: 100.-

Guffer, hundeposer, legetøj og lign: 100,-

Hundetræning: 100,- pr måned

ialt: Ca. 720,-

Er det budgettet for en måned på hunden?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2012

come2

Maise86 skriver:

Er det budgettet for en måned på hunden?

Jep det er for en måned

Det kan sikkert gøres billigere.

Men jeg vil have sygeforsikring på min hund, samt skal hun have ordentlig foder.

derudover skal hun også trænes.

Anmeld

10. maj 2012

Maise86

come2 skriver:

Jep det er for en måned

Det kan sikkert gøres billigere.

Men jeg vil have sygeforsikring på min hund, samt skal hun have ordentlig foder.

derudover skal hun også trænes.

Ja det løber jo nok op når man tænker over det. Vi går ikke til træning med vores hund mere, han er også 7 år snart og meget velopdragen og sygeforsikring har vi ikke på ham. Kun almindelig ansvarsforsikring

Anmeld

10. maj 2012

Masig

Vil lige give mine erfaringer og råd med på vejen

Jeg synes det er rigtig fint med hund og børn sammen, men man skal huske på at når det er en hvalp eller en unghund så tager de rigtig meget af ens tid... Du skriver den er et år. For det første, selvom den er renlig hvor den er nu, kan den godt blive urenlig i starten hos jer, fordi det er et nyt sted. Det er ikke sikkert, men vær forberedt på at I skal have gang i noget renlighedstræning og det er svært lige at smutte ud med hunden i tide og utide når man har et lille barn. Du kan jo ikke bare efterlade barnet i lejligheden imens... Og inden du får pakket barnet sammen og tager det med, så har hunden måske allerede haft sit uheld indendørs...

For det andet: en unghund på et år = teenager!!! Og det kan altså have sine udfordringer, den vil have opmærksomhed, den bider i tingene, den hører overhovedet ikke efter med hvad du siger... Du kan risikerer at få en hund der virkelig er i lømmelalderen (kan ikke lade være med at tænke at det måske er derfor den bliver solgt?!?!)

Og så husk at man skal lege og stimulerer hunden i løbet af dagen, og er der tid og overskud til det med et barn på 9 mdr også?

Og husk også alene-hjemme træningen, Man ser desværre ofte folk der tror en hund kan være alene hjemme fra dag 1 et nyt sted. Det kan den IKKE!!!

Så er der udgifterne.... Vores hund er ca samme str som en engelsk B. og vi bruger ca 500 kr om måneden på mad og godbidder, lidt over 100 kr på forsikring om måneden (1550 kr om året) og så skal man jo huske at man kan risikerer meget dyre dyrlægeregninger!!! Så der skal være mulighed for at finde pengene til det lige pludselig når uheldet er ude.... Det kan være alt fra 600 kr til 10.000!!!! Og så er der den årlige vaccine og sundhedstjek jo

Så det kræver virkelig meget arbejde med en hund og især en unghund og hvalpe... Det kan sagtens lade sig gøre, der er da andre der har gjort det, men man skal lige være obs på at hvis man er alene hjemme med barnet hele dagen kan det være virkelig udfordrende med en unghund også

Jeg ville nok vente til i fik hus og have hvor den bare kunne løbe ud, så du ikke skal op og ned fra lejligheden med en baby også....

Anmeld

10. maj 2012

come2

Maise86 skriver:

Ja det løber jo nok op når man tænker over det. Vi går ikke til træning med vores hund mere, han er også 7 år snart og meget velopdragen og sygeforsikring har vi ikke på ham. Kun almindelig ansvarsforsikring

Vi går til konkurrencer med vores og træningen koster 1200 om året.

og jeg tør ikke at fravælge sygeforsikring hvis uheldet er ude.

Så betaler jeg gerne prisen for forsikringen

Anmeld

10. maj 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Vored er jo opdraget. Bider ikke i ting og tisser inde mere

Nåå . Det er nok meget godt

Anmeld

10. maj 2012

Maise86

come2 skriver:

Vi går til konkurrencer med vores og træningen koster 1200 om året.

og jeg tør ikke at fravælge sygeforsikring hvis uheldet er ude.

Så betaler jeg gerne prisen for forsikringen

Ja hvis man konkurrerer er det jo nødvendigt

Ja hvis uheldet er ude for os må v jo selv punge ud desværre. Men så bliver det jo et prioriterings spørgsmål, men det er selvfølgelig noget vi prioriterer højt

Hvad er det for en hund i har?

Anmeld

10. maj 2012

come2

Maise86 skriver:

Ja hvis man konkurrerer er det jo nødvendigt

Ja hvis uheldet er ude for os må v jo selv punge ud desværre. Men så bliver det jo et prioriterings spørgsmål, men det er selvfølgelig noget vi prioriterer højt

Hvad er det for en hund i har?

Vi har en labrador

Ja helt sikkert. Det er jo os der har valgt dyrene og ikke omvendt. Så de skal have det godt

Anmeld

10. maj 2012

Maise86

come2 skriver:

Vi har en labrador

Ja helt sikkert. Det er jo os der har valgt dyrene og ikke omvendt. Så de skal have det godt

Vores er også en lab blanding. Skønne dyr

Anmeld

10. maj 2012

come2

Maise86 skriver:

Vores er også en lab blanding. Skønne dyr

Helt bestemt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.