Hvilken fødselsstilling ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2012

L&V

BabyHL skriver:

Wooooow .. Godt kæmpet! Jeg håber ikke at min fødsel varer ligeså lang tid 

tak tror det var fordi jeg blev sat igang at der tog sååååå langtid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2012

BabyHL

Månsson skriver:

tak tror det var fordi jeg blev sat igang at der tog sååååå langtid

Hvorfor blev du sat igang ? 

Anmeld

8. maj 2012

Madam Blå

BabyHL skriver:

Hvad er grunden til at du hellere vil føde i vand næste gang og ikke i fødestol igen ? 

Jeg tror det er en fantastisk følelse at føde i vand At se sin lille baby svømme op mod overfladen. Baby kan jo ligge i vandet i op mod et par minutter, inden man tager den op.

Og så tror jeg, at det er nemmere at bevæge sig i vandet. Under fødslen havde jeg så ondt, at jeg ikke magtede at skifte stilling. Men kunne hellere ikke være i den stilling, jeg var i. Det var ret træls

Og det varme vand er sikkert skønt at komme i, når man har ondt.

Det var ikke stolen, men skammelen, jeg fødte på Den var som en kæmpe potte, man lærer børn at lave i.

Anmeld

8. maj 2012

EKBJ

BabyHL skriver:

Hej med jer

Jeg er begyndt på det sidste at tænke rigtig meget på fødslen (selvom der er lang tid til endnu), og kom så i den forbindelse til at tænke på de forskellige "stillinger" man kan føde i.

Vil I fortælle hvilken stilling i fødte i, eller har planer om at føde i?

Den klassiske på ryggen, på alle 4, i vand, stående eller noget helt andet.

Fordele og ulemper og erfaringer . Fortæl fortæl!

Fødte ham på ryggen på briksen, simpelthen fordi jeg bare ville have ham ud hurtigst muligt efter 27 timer.. og havde fået epidural blokade 2 timer før presseveerne..

Anmeld

8. maj 2012

LouiseRH

BabyHL skriver:

Åh den stilling forbinder jeg bare med en tur hos gynækologen, og det er absolut ikke min favorit ting

Ville du vælge samme stilling igen?

Det ved jeg ikke helt
Havde mest benene i nakken xD - hev dem helt tilbage..
Men var så træt efter et langt forløb og dopet af epi, så det var nok den bedste løsning for mig på det tidspunkt

Anmeld

8. maj 2012

Kamulla

BabyHL skriver:

Var der nogen særlig årsag til at den stilling ikke fungerede for dig ? 

jeg kunne ikke holde ud at stå sådan.. nåede at stå der under 2 veer.. haha.. så var jeg nede igen.. men da jeg lade mig på siden igen havde det at stå på knæ virket, for så kunne jeg igen ligge i fosterstilling uden han blev yderligere påvirket

Anmeld

8. maj 2012

L&V

BabyHL skriver:

Hvorfor blev du sat igang ? 

Åh der var lidt mange ting, en hofte der var gået afled da jeg kørte galt i 13uge, svær bl også havde jeg været ved at gå i fødsel i uge 19 så de mente ik min krop ku mere

Anmeld

8. maj 2012

BabyHL

EKBJ skriver:

Fødte ham på ryggen på briksen, simpelthen fordi jeg bare ville have ham ud hurtigst muligt efter 27 timer.. og havde fået epidural blokade 2 timer før presseveerne..

Åååh, jeg har haft tænkt på dig . Tillykke med ham.. Og godt kæmpet igennem 27 timer. Ville du gerne have født anderledes? 

Anmeld

8. maj 2012

EKBJ

BabyHL skriver:

Åååh, jeg har haft tænkt på dig . Tillykke med ham.. Og godt kæmpet igennem 27 timer. Ville du gerne have født anderledes? 

Ville gerne have født i vand. Og kom da også i kar bad, men ikke mere end to timer. Så kunne jeg bare ikke holde den varme ud!!

Anmeld

8. maj 2012

BabyHL

Månsson skriver:

Åh der var lidt mange ting, en hofte der var gået afled da jeg kørte galt i 13uge, svær bl også havde jeg været ved at gå i fødsel i uge 19 så de mente ik min krop ku mere

Hold da kæft . Det var da også lidt af en omgang . Men så længe bettefis kom til verden sund og rask 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.