Hvilken fødselsstilling ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2012

Tona

BabyHL skriver:

Hej med jer

Jeg er begyndt på det sidste at tænke rigtig meget på fødslen (selvom der er lang tid til endnu), og kom så i den forbindelse til at tænke på de forskellige "stillinger" man kan føde i.

Vil I fortælle hvilken stilling i fødte i, eller har planer om at føde i?

Den klassiske på ryggen, på alle 4, i vand, stående eller noget helt andet.

Fordele og ulemper og erfaringer . Fortæl fortæl!

Jeg endte med at føde liggende på ryggen og med benene i sådan nogle bøjler for efter 16 timer kunne jeg ikke overskue andet plus at den epi jeg endelig fik havde gjort at jeg ikke kunne bruge benene.

Nå men jeg havde oprindeligt planlagt at føde siddende på hug. Mange naturfolk føder på den måde og det afkorter fødselsvejen betragteligt. Det er så meningen at en hjælper (fx barnets far) står bag en og støtter en og hjælper med at bære vægten ved at holde under armene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2012

Giraffen

BabyHL skriver:

Hej med jer

Jeg er begyndt på det sidste at tænke rigtig meget på fødslen (selvom der er lang tid til endnu), og kom så i den forbindelse til at tænke på de forskellige "stillinger" man kan føde i.

kan anbefale fødestolen og derudover at lytte til jordmoderen, hun rykkede rigtig meget rundt på mig undervejs for at få baby ordentlig ud

Anmeld

8. maj 2012

Tona

Babymor2010 skriver:

Jeg lå på briksen - den klassike. Efter jeg fik epi'en kunne jeg ikke bevøge benene 

Nej nemlig...og det til trods for at de havde sagt inden at man ville kunne gå omkring som man ville

Anmeld

8. maj 2012

Maise86

Min første fødte jeg på siden og min mindste lå jeg på ryggen og fødte

Anmeld

8. maj 2012

L&V

BabyHL skriver:

Hej med jer

Jeg stod op og fødte eller nærmere sad på hug. Det gav go tyngde og gjorde det gik hurtigere end ved at ligge på ryggen

Anmeld

8. maj 2012

Mor til L&S

Jeg fødte i badekar - lå alm på ryggen...

Anmeld

8. maj 2012

vitapigen

Jeg fødte på ryggen hvor jeg holdte mine ben under presseveerne... Jeg lå godt, men jeg havde åbenbart brugt så mange kræfter på at holde mine ben at jeg havde sindsygt ondt i mine arme flere dage efter  Jeg lå med alle mulige slanger viklet ind i hinanden da jeg havde haft forskellige stillinger så jeg var lige ved at gå amok fordi jeg følte mig så fastlåst  Havde én om maven, til at høre hjertelyd, og én på den lilles hovede, én i hånden til vedrop hvor der også løb saltvand + epi...

Håber på den anden stilling når jeg engang skal føde den næste

Anmeld

8. maj 2012

Muffinmus

De to gange jeg har født har jeg født liggende...har jeg haft mest lyst til energi mæssigt:-)Og har ikke haft nongen problemer med at få dem ud, pressede med 2-3 gange med hvert barn så var de ude.

Her sidste gang var jeg dog ca 10 sekunder fra at føde på alle 4, men nåede lige at vende mig inden næste presseve kom og jeg måtte presse med:-)

Anmeld

8. maj 2012

BabyHL

LouiseRH skriver:

på ryggen med benene i de der stænger

Åh den stilling forbinder jeg bare med en tur hos gynækologen, og det er absolut ikke min favorit ting

Ville du vælge samme stilling igen?

Anmeld

8. maj 2012

BabyHL

MariaE skriver:

De to gange jeg har født har jeg født liggende...har jeg haft mest lyst til energi mæssigt:-)Og har ikke haft nongen problemer med at få dem ud, pressede med 2-3 gange med hvert barn så var de ude.

Her sidste gang var jeg dog ca 10 sekunder fra at føde på alle 4, men nåede lige at vende mig inden næste presseve kom og jeg måtte presse med:-)

Havde du ellers planlagt at føde på alle 4? . Forestiller mig ellers at det må være en rar stilling .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.