Hvilken fødselsstilling ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2012

Kamulla

under veerne lå jeg i fosterstilling på venstre side.. haha.. blev smidt op på alle 4 da hans hjertelyd dykkede... men det kunne jeg SLET ikke arbejde med... fødte på ryggen i den "normale" stilling.. hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2012

vitapigen

BabyHL skriver:

Hvilken anden stilling vil du så gerne føde i næste gang? 

hehe aner det ikke  Bare ikke jeg skal holde mine ben

Anmeld

8. maj 2012

Madam Blå

BabyHL skriver:

Hej med jer

Jeg er begyndt på det sidste at tænke rigtig meget på fødslen (selvom der er lang tid til endnu), og kom så i den forbindelse til at tænke på de forskellige "stillinger" man kan føde i.

Vil I fortælle hvilken stilling i fødte i, eller har planer om at føde i?

Den klassiske på ryggen, på alle 4, i vand, stående eller noget helt andet.

Fordele og ulemper og erfaringer . Fortæl fortæl!

Jeg begyndte at presse med da jeg lå på alle fire over en sækkestol. Kom ned på en fødeskammel lidt efter, med min kæreste i ryggen.

Det kan kun anbefales! Tyngdekraften arbejder for en i den stilling Det er en rigtig god "skovskider-stilling", hvis man kan sige det. En god stilling, når man skal af med noget

Jeg vil gerne føde i vand næste gang, hvis jeg må. (havde slem bækkenløsning, og hvis man ikke selv kan komme op af karet - så må man ikke komme i det) Men må jeg ikke det, så enten stående eller på en fødeskammel

Anmeld

8. maj 2012

BabyHL

Mor til Liva skriver:

Jeg har termin om 2 mdr og der skal jeg absolut i badekar igen.. Det var SÅ godt... Jeg kunne slet ikke ligge på den briks

Sys det var lidt svært under presse fasen, da jeg gled lidt under vandet, så næste gang tror jeg at jeg vil vende mig rundt så det blir på alle 4 og jeg kan holde fat i kanten

Ja det kunne jeg sagtens forestille mig ville være rart! Kender du nogle der har født på den måde ?

Anmeld

8. maj 2012

BabyHL

Kamulla skriver:

under veerne lå jeg i fosterstilling på venstre side.. haha.. blev smidt op på alle 4 da hans hjertelyd dykkede... men det kunne jeg SLET ikke arbejde med... fødte på ryggen i den "normale" stilling.. hehe

Var der nogen særlig årsag til at den stilling ikke fungerede for dig ? 

Anmeld

8. maj 2012

BabyHL

Madam Blå skriver:

Jeg begyndte at presse med da jeg lå på alle fire over en sækkestol. Kom ned på en fødeskammel lidt efter, med min kæreste i ryggen.

Det kan kun anbefales! Tyngdekraften arbejder for en i den stilling Det er en rigtig god "skovskider-stilling", hvis man kan sige det. En god stilling, når man skal af med noget

Jeg vil gerne føde i vand næste gang, hvis jeg må. (havde slem bækkenløsning, og hvis man ikke selv kan komme op af karet - så må man ikke komme i det) Men må jeg ikke det, så enten stående eller på en fødeskammel

Hvad er grunden til at du hellere vil føde i vand næste gang og ikke i fødestol igen ? 

Anmeld

8. maj 2012

L&V

BabyHL skriver:

Var det ikke hårdt for benene?!  . Eller fødslen gik måske rimelig hurtigt? 

Det ville være synd at sige det gik hurtigt havde veer on off fra torsdag og til lørdag hvor jeg fødte selve fødslen varede 20 timer.. Jo det var hårdt men naturligt og syntes pressetrangen gav kræfter til jeg ku klare det

Anmeld

8. maj 2012

BabyHL

vitapigen skriver:

hehe aner det ikke  Bare ikke jeg skal holde mine ben

Hihi  . Tror du det ville være "nok" med bøjlerne eller vil du hellere en helt anden stilling?

Anmeld

8. maj 2012

BabyHL

Månsson skriver:

Det ville være synd at sige det gik hurtigt havde veer on off fra torsdag og til lørdag hvor jeg fødte selve fødslen varede 20 timer.. Jo det var hårdt men naturligt og syntes pressetrangen gav kræfter til jeg ku klare det

Wooooow .. Godt kæmpet! Jeg håber ikke at min fødsel varer ligeså lang tid 

Anmeld

8. maj 2012

Mor til L&S

BabyHL skriver:

Ja det kunne jeg sagtens forestille mig ville være rart! Kender du nogle der har født på den måde ?

Næh, men tror det er en meget normal fødestilling i vand

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.