Hvilken fødselsstilling ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.710 visninger
50 svar
0 synes godt om
8. maj 2012

BabyHL

Hej med jer

Jeg er begyndt på det sidste at tænke rigtig meget på fødslen (selvom der er lang tid til endnu), og kom så i den forbindelse til at tænke på de forskellige "stillinger" man kan føde i.

Vil I fortælle hvilken stilling i fødte i, eller har planer om at føde i?

Den klassiske på ryggen, på alle 4, i vand, stående eller noget helt andet.

Fordele og ulemper og erfaringer . Fortæl fortæl!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2012

Zeus

BabyHL skriver:

Hej med jer

Jeg er begyndt på det sidste at tænke rigtig meget på fødslen (selvom der er lang tid til endnu), og kom så i den forbindelse til at tænke på de forskellige "stillinger" man kan føde i.

Begge 2 på ryggen.. Det var der jeg følte det var mest behageligt, og nemmest at presse fra

Anmeld

8. maj 2012

Clisolka

BabyHL skriver:

Hej med jer

Jeg lå på briksen - den klassike. Efter jeg fik epi'en kunne jeg ikke bevøge benene 

Anmeld

8. maj 2012

morethanperfect

BabyHL skriver:

Hej med jer

De første presseveer var på siden , men vendte mig om så jeg lå på ryggen da jeg fødte ham

Anmeld

8. maj 2012

Lihan88

Jeg fødte på den klassiske måde, på ryggen   Synes det var den mest behagelige måde at ligge på, og på den måde kunne jeg holde ved benene når presseveerne meldte sig

Anmeld

8. maj 2012

LouiseRH

på ryggen med benene i de der stænger

Anmeld

8. maj 2012

LouiseRH

på ryggen med benene i de der stænger

Anmeld

8. maj 2012

Hulubulu86

Paa ryggen, baade fordi det formentlig var nemmest med sugekoppen og fordi jeg efter 3.5dag med veer ikke havde overskud til andre stillinger.

Jeg havde det bedst i den stilling men han var muligvis kommet hurtigere ud hvis jeg var kommet op og staa eller ''sidde''

Anmeld

8. maj 2012

celkt

det er da ógså rigtigt godt at gøre sig nogle tanker om...

Jeg har født to gange vaginalt, og første gang blev jeg halvt om halvt tvunget ned og lægge på ryggen af jordemoderen, selvom jeg havde sagt at jeg helst ville stå, og havde stået op under hele forløbet. Det var ufedt!! Jeg følte helt klart jeg mistede kontrollen med det hele.

Anden gang, som 'erfaren flergangsfødende' , - holdt jeg på mit, og fødte stående. Det var meget, meget bedre. Jeg havde fuld kontrol, og tyngdekraften hjalp til hele vejen igennem. At så jordemoderen næsten ikke nåede at gribe Ida, fordi det gik så hurtigt, er en anden sag, - 2 gode presseveer, så var den lille sag overstået...

Anmeld

8. maj 2012

Aagaard

Jeg startede i fødestol, men allerede før de rigtige presseveer kom ændrede min jm mening og jeg kom op på briksen på ryggen - jeg havde ingen vilje på det tidspunkt og havde ikke taget stilling til det inden - så jeg gjorde bare som der blev sagt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.